Witam, tym razem moje pytanie odnosi się do formatu kodu. I pytanie do was czy można w ten sposób zapełnić komponenty?
Metody:
// ------------------------- Dla Postaci ---------------------
public void Spadaj()
{
FPostac_1.Top += 7; // Wysokość komponentu "FPostac_1" się zwiększa o 7 jednostek symulując spadanie.
}
public void Lec()
{
FPostac_1.Top -= 7;
}
public void LecSpadaj()
{
if (gora == false) // jeśli zmienna "gora" przyjmuje wartość "false", postać zacznie spadać.
{
Spadaj(); // Metoda odpowiedzialna za spadanie postaci.
}
if (gora == true) // jeśli zmienna "gora" przyjmuje wartość "true", postać zacznie lecieć.
{
Lec(); // Metoda odpowiedzialna za wznoszenie się postaci.
}
} // Warunki dla leć i spadaj.
public void ZderzenieZObiekt1()
{
if (((FPostac_1.Top + FPostac_1.Height <= FObiekt_1.Top + FObiekt_1.Height + 3) && (FPostac_1.Top + FPostac_1.Height >= FObiekt_1.Top)) && ((FPostac_1.Left + FPostac_1.Width <= FObiekt_1.Left + FObiekt_1.Width + 3) && (FPostac_1.Left >= FObiekt_1.Left)))
{
Zycie--;
if (Zycie < 1)
{
GameOver();
}
}
}
public void GameOver()
{ // Kiedy postać zderzy się z obiektem.
KoniecGry = true;
FObiekt_1.Top = -793;
FObiekt_2.Top = -799993;
MessageBox.Show("Twoje punkty to: " + Punkty.ToString(), "Koniec Gry!"); // game over.
}
public void ObszarRozgrywki()
{
if (FPostac_1.Top <= FSwiat_1.Top)
{
FPostac_1.Top += 7; // Blokada chroniąca przed wylotem postaci po za górny obszar świata gry.
}
if (FPostac_1.Top + FPostac_1.Height >= FSwiat_1.Top + FSwiat_1.Height)
{
FPostac_1.Top -= 7; // Blokada chroniąca przed wylotem postaci po za dolny obszar świata gry.
}
}
public void Timer1()
{
LecSpadaj();
GraSieToczy();
OdNowaObiekt1();
WyswietlStatystyki();
ZderzenieZObiekt1();
ObszarRozgrywki();
}
Komponent:
private void FPostac_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Timer1();
}
Wypełnienie w ten sposób wydaje mi się dość schludne i uporządkowane, ale nawet nie wiem czy to jest poprawne czy złe myślenie.