Do moich zastosowań nie ma po co się bawić w Pixi bo w WebGL (czystym) nie muszę definiować kamery (po prostu rysuję na canvasie).
Na pewno? Po prostu rysujesz po canvasie? W WebGL?
Co prawda w WebGL póki co dopiero zaczynam się bawić, ale na tyle na ile go zdążyłem poznać to, żeby cokolwiek narysować na canvasie w WebGL trzeba najpierw napisać dwa shadery w GLSL (vertex shader oraz fragment shader), skompilować je, zlinkować program, stworzyć bufor wierzchołków, dobindować bufor, przekazać atrybuty oraz uniformy do shadera, dopiero wtedy można cokolwiek narysować.
Dlatego dziwi mnie ta opinia i mam wrażenie, że piszesz o kontekście 2D na Canvasie (który faktycznie jest łatwy - moveTo, lineTo itp.) a nie o kontekście WebGL (chociaż fakt, że żadnej kamery w WebGL nie trzeba definiować, chociaż i tak zwykle trzeba współrzędne przekonwertować jakoś do układu współrzędnych WebGL który jest trochę dziwny).
Z drugiej strony niskopoziomowość WebGLa może być zaletą, bo można dostosować wszystko do swoich potrzeb, nie jest się ograniczonym przez nic (chociaż to głównie przy bardziej ambitnych projektach zaczyna mieć znaczenie). W ogóle teraz się jaram WebGL, ale kiedyś wręcz mnie odstraszała jego niskopoziomowość.
Maciej Cąderek