Witam
Wracając do tematu, to poczyniłem pewne testy, próby :)
Zainstalowałem python 3.11.3 - brak podpowiedzi clicked
.
Odinstalowałem poprzednie i zainstalowałem starszą python 3.10.11 - również brak podpowiedzi clicked
.
Znów odinstalowałem poprzednią wersję i zainstalowałem python 3.8.10 - także brak podpowiedzi clicked
.
Zainstalowałem inne środowisko Spyder i tam zauważyłem, że jest podpowiedź tylko trochę dziwna:
Przykładowy kod testowy:
from PyQt5 import QtWidgets, uic
from PyQt5.QtWidgets import QMainWindow
import sys
class Ui(QMainWindow):
def __init__(self):
super(Ui, self).__init__()
uic.loadUi('gui.ui', self)
self.button = QtWidgets.QPushButton("&Print", self)
#self.button = self.findChild(QtWidgets.QPushButton, 'printButton')
self.button.clicked.connect(self.printButtonPressed)
self.show()
def printButtonPressed(self):
print('printButtonPressed')
app = QtWidgets.QApplication(sys.argv)
window = Ui()
app.exec_()
Jeśli tworze ręcznie obiekt przez self.button = QtWidgets.QPushButton("&Print", self)
wtedy mam piękne i klarowne podpowiedzi z biblioteki QAbstractButton
i pyqtBoundSignal
.
Jednak nie zadowala mnie to w 100% bo mimo, że stworzyłem sobie wygląd aplikacji w Designer i ładuje gui.ui to ręczne tworzenie obiektu mi dokłada element i rozwala pomysł na szybkie stworzenie aplikacji.
Jeżeli chce (nie wiem jak to nazwać, znaleźć, przypisać wskaźnik do obiektu?) użyć self.button = self.findChild(QtWidgets.QPushButton, 'printButton')
to w magiczny sposób ww. podpowiedzi znikają.
Czy mogę prosić o pomoc?