Na forum 4programmers.net korzystamy z plików cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania
naszego forum, natomiast wykorzystanie pozostałych zależy od Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz
wyrazić poniżej. Klikając „Zaakceptuj Wszystkie” zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas plików cookies
analitycznych oraz reklamowych, jeżeli nie chcesz udzielić nam swojej zgody kliknij „Tylko niezbędne”.
Możesz także wyrazić swoją zgodę odrębnie dla plików cookies analitycznych lub reklamowych. W tym celu
ustaw odpowiednio pola wyboru i kliknij „Zaakceptuj Zaznaczone”. Więcej informacji o technologii cookie
znajduje się w naszej polityce prywatności.
tworze aplikacje z wykorzystaniem QtDesigner ładując pliki .ui. Wszystko działa tylko zastanawiam się, dlaczego nie ma podpowiedzi podczas pisania kodu dla clicked.connect(jakiś_def) np:
Witam
Wracając do tematu, to poczyniłem pewne testy, próby :)
Zainstalowałem python 3.11.3 - brak podpowiedzi clicked.
Odinstalowałem poprzednie i zainstalowałem starszą python 3.10.11 - również brak podpowiedzi clicked.
Znów odinstalowałem poprzednią wersję i zainstalowałem python 3.8.10 - także brak podpowiedzi clicked.
Zainstalowałem inne środowisko Spyder i tam zauważyłem, że jest podpowiedź tylko trochę dziwna:
Jeśli tworze ręcznie obiekt przez self.button = QtWidgets.QPushButton("&Print", self) wtedy mam piękne i klarowne podpowiedzi z biblioteki QAbstractButton i pyqtBoundSignal.
Jednak nie zadowala mnie to w 100% bo mimo, że stworzyłem sobie wygląd aplikacji w Designer i ładuje gui.ui to ręczne tworzenie obiektu mi dokłada element i rozwala pomysł na szybkie stworzenie aplikacji.
Jeżeli chce (nie wiem jak to nazwać, znaleźć, przypisać wskaźnik do obiektu?) użyć self.button = self.findChild(QtWidgets.QPushButton, 'printButton') to w magiczny sposób ww. podpowiedzi znikają.
Problem rozwiązany. Znalazłem rozwiązanie. Jedyne sensowne jest konwersja pyuic5 -x gui.ui -o gui.py
Potem ładowanie class Ui_MainWindow(object): i działa wszystko jak należy.