Cykliczne powtarzanie funkcji

Cykliczne powtarzanie funkcji
P3
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:10 miesięcy
  • Postów:113
0

Witam serdecznie,

Jestem w trackie pisania serwera i chciał bym, żeby klient cyklicznie wysyłał informacje o tym ,że jest on "dostępny w sieci" :).
Problem lezy w tym ,ze nie mam pomysłu jak wykonać timer ... :( Próbowałem to zrobić przy pomocy biblioteki time, ale za każdym razem gdy czas

Kopiuj
start_program= time.time()

while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program

    print(total_time)

wynik na wyjściu jest taki:

Kopiuj
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
Kopiuj
start_program= time.time()

while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program

    print(int(total_time)) 

ale dostaje taki wynik na wyjściu

Kopiuj
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2

Oczywiście na wyjściu jest znacznie znacznie więcej i problem lezy tutaj:

Kopiuj
while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program
    print(int(total_time))
    if int(total_time) == 10 : #tu jest kłopot
        print("Udalo sie ")
        

problem polega na tym, że warunek spełnia się 38 000 razy :( to troszkę za dużo , mi zależy żeby powtórzył się raz , macie jakieś swoje patenty ?

Emma Watson
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:prawie 4 lata
  • Postów:3
0

Może time.sleep()?

P3
Dzięki ,ale przy każdej iteracji pętli zamroził by program np. na 10 s , nie o to chodzi . Program musi wykonywać też inne zadania
SI
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
1

Wtedy "zamrozi" mu cały serwer, proponował bym raczej

Kopiuj
import time

print(time.localtime())

pisz = time.struct_time(time.localtime())
pisz = (time.localtime().tm_sec + 10) % 60
while (1):
    if time.localtime().tm_sec >= pisz:
        print(time.localtime())
        pisz = (time.localtime().tm_sec + 10) % 60

Wyświetla co 10 sekund czas, ale łatwo go dopasować. Zamiast while-a trzeba też będzie regularnie wywoływać tą funkcję (pętla główna serwera?)

P3
Sprawdziłem twój kod, odlicza fanie, ale jest jeden mały problem, gdy wrzucę to do while to powtarza mi funkcje tyle razy ile jedna sekunda ma milisekund
P3
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:10 miesięcy
  • Postów:113
0

W takim przypadku klient będzie musiał mieć pętle ,tylko chodzi o to jak zrobić porównanie czasu od ostatniej iteracji funkcji .. nie mam pomysłu , a siedzę przy tym od 15 :/

edytowany 1x, ostatnio: pain368
SI
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
0

Hm to może klasa przechowująca czas? miała by funkcję która porówna aktualny z czasem następnego zgłoszenia. Ew jak starczy ci raz na godzinę i serwer będzie na Linuksie https://pl.wikipedia.org/wiki/Crontab.

P3
hehe chciałem uniknąć OOP, ale chyba nie ma innego wyjścia :D
0

Jakieś pomysły ?:)

P3
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:10 miesięcy
  • Postów:113
0

Coś wypociłem ...

Kopiuj
czas_start = 0.00
timer =5.00

#mainloop
while True:

    czast_trwania = time.clock() # zaczyna odliczać czas
    convert_time = round(czast_trwania, 2) # zaokraglam float do 2 miejsc po przecinku
    if convert_time == timer: #sprawdzam wartość timer'a ,jesli jest 5.00 wyświetl komunikat 
        print("Sent request...",timer) #wys. komunikat
        timer += 5.00 # zwiększ timer o 5 

Efekt taki jakiego oczekuje, ale algorytm nie zadziała dobrze w sytuacjach kiedy np. jakaś funkcja będzie trwać dłużnej niż 30 sekund, bo wtedy timer się nie zwiększy, problem leży w synchronizacji, nie wiem jak zsynchronizować moment otworzenia i zakończenia funkcji z pętlą

[edit]

Kolejna rzecz jakiej się obawiam, to to, że wyjdę po za zakres wartości float po jakimś dłuższym działaniu np.dzień, wiem to dziwne, bo po co klient miał bym nadawać informacje cały dzień, ale chyba dobrze wziąć taką możliwość pod uwagę

edytowany 2x, ostatnio: pain368
SI
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
0

A może zamiast == dać >=? wtedy zadziała nawet jeśli będzie opóźnienie. Dodatkowo po wysłaniu potwierdzenia że chodzi timer = time.clock() + 5.00, jakby opóźnienie było spore.

P3
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:10 miesięcy
  • Postów:113
0
sig napisał(a):

A może zamiast == dać >=? wtedy zadziała nawet jeśli będzie opóźnienie. Dodatkowo po wysłaniu potwierdzenia że chodzi timer = time.clock() + 5.00, jakby opóźnienie było spore.

W twoim kodzie fajne było to ,że co 60 sekund wartości się resetuje czyt. zaczyna od 0 , tu jest taki problem ,że jeśli przekroczę zakres float'a to wywali zapewne błąd :D
[edit]

chyba że, będę resetować wartość timera :)

[EDIT] Resetowanie timera nie zadziała w tym przypadku , równolegle musiał by być wyzerowany czas time.clock()..

edytowany 3x, ostatnio: pain368
koszalek-opalek
  • Rejestracja:około 9 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
1
pain368 napisał(a):

Witam serdecznie,

Jestem w trackie pisania serwera i chciał bym, żeby klient cyklicznie wysyłał informacje o tym ,że jest on "dostępny w sieci" :).

Czy na pewno potrzebujesz czegoś takiego? Serwer sieciowy, jak jest uruchomiony, to po prostu nasłuchuje na jakimś porcie i wiadomo, że jest dostępny...

Ale jeśli naprawdę chcesz czegoś takiego, to moim zdaniem najlepiej odpalić osobny wątek (w Pythonie lepiej proces), który odpowiadałby tylko za odmierzanie czasu i wysyłanie wiadomości.

P3
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:10 miesięcy
  • Postów:113
0

Czy na pewno potrzebujesz czegoś takiego? Serwer sieciowy, jak jest uruchomiony, to po prostu nasłuchuje na jakimś porcie i wiadomo, że jest dostępny...

Ale jeśli naprawdę chcesz czegoś takiego, to moim zdaniem najlepiej odpalić osobny wątek (w Pythonie lepiej proces), który odpowiadałby tylko za odmierzanie czasu i wysyłanie wiadomości.

Hej, cała idea polegała na tym, że serwer miał pełnić rolę lokalnego chat room'u. Logujesz się do serwera, a ten wysyła Ci komunikat z liczbą aktywnych hostów w sieci lokalnej, no bo w zasadzie nie każdy host aktywny sieci musi być klientem serwera, więc wysyłanie żądań na broadcast nie ma chyba większego sensu :), nie korzystałem przed tym projekcikiem z wątków, ale próbowałem już tej metody... ale przyznam, że nie wyczerpałem jeszcze ich możliwości :)

0

.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.