Witam,
Naukę programowania zacząłem od niedawna. Uznałem więc że czas wziąć się za pętle i właśnie teraz narodził się problem którego nie mogę rozwiązać.
Proszę sobie wyobrazić grę RPG w której trzeba pokonać jakiegoś przeciwnika. Za pewnie nie pokonamy go za pierwszym uderzeniem. I tu zaczyna się mój problem, jeżeli wpiszemy "Walcz" i zadane obrażenie będzie wynosiło
np. 34 a wytrzymałość przeciwnika równa jest 100. Pętla będzie się musiała zacząć od początku. Jeżeli za drugim razem obrażenia będą miały wartość 23, to dalej ze 100 nie zejdziemy do zera. Więc tu rodzi się moje pytanie. Jak dodawać wyniki losowania tur pętli?
program Project1;
{$APPTYPE CONSOLE}
uses
SysUtils;
var
Walcz : String;
Moj_Koniec : Integer = (0);
Przeciwnik_Koniec : Integer = (0);
Hp : Integer = (100);
Hp_Przeciwnik : Integer = (100);
Moje_Punkty : Integer;
Przeciwnik_Punkty : Integer;
begin
{ TODO -oUser -cConsole Main : Insert code here }
Moje_Punkty := Random(20)+20;
Przeciwnik_Punkty := Random(20)+20;
Hp := Hp - Przeciwnik_Punkty;
Hp_Przeciwnik := Hp_Przeciwnik - Moje_Punkty;
While (Moje_Punkty >= Moj_Koniec) or (Przeciwnik_Punkty >= Przeciwnik_Koniec) do
begin
Writeln('Wpisz "Walcz"');
Readln(Walcz);
if (Walcz) = 'Walcz' then
if Hp <= Moj_Koniec then
Writeln('Przegrales');
if Hp_Przeciwnik <= Przeciwnik_Koniec then
Writeln('Wygrales');
end;
Readln;
end.
P.S.
Proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post na tym forum.
dodanie znacznika <code class="delphi"> - fp