Witam
Jaki jest odpowiednik onclick w c++ ?

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Obojętnie.
Jestem nowy w c++ więc nie znam poszczególnych bibliotek.

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
dev C++

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Na jakie ?
O co ci chodzi z tym WinApi co napisałeś ?

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Programuje w konsoli, ponieważ dopiero zaczynam z C++
Jakim językiem da się zrobić menu gry ?
Chodzi mi o podstawowe menu takie jak jest w każdej grze.
To przerzucę się na Code::Blocks ,ale jak zrobić to kliknięcie ?


- Rejestracja:ponad 16 lat
- Ostatnio:prawie 9 lat
W każdym języku w którym można oprogramować interfejs graficzny :)
C++ sam w sobie nie ma "zdarzeń kliknięcia", to jest specyfika interfejsu użytkownika, że wykrywa kliknięcie przycisku na myszce i wywołuje odpowiedni mechanizm informujący program.
Więc jeśli nie określisz się jak chcesz stworzyć gui nie dostaniesz odpowiedzi.
A gui w c++ możesz stworzyć używając jakiejś biblioteki, np. QT.
Możesz też użyć innych języków programowania jak c# lub java.
Może jak nie znasz na razie podstaw C++, a chcesz zrobić pro gierę to zacznij od C++ Builder od Borlanda. Do prostej gry starczy, przeciągnij i upuść, eventy..


- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Czyli jakiego programu do tego użyć do c++ i QT?
Chodzi mi o łatwy w obsłudze program, może być czysty edytor(nie chodzi o notatnik).
QtCreator, ale na twoim miejscu darowałbym sobie to bo tylko zamącisz sobie w głowie i nic z tego nie skapujesz. Chcesz mychę i zdarzenia w prostych programikach to wykorzystaj jakieś gotowe biblioteki (SDL, Allegro, SFML). Tam zrobisz sobie ładną grafikę i oprogramujesz co tylko ci się podoba. Znajomość WinApi pod windowsem również może być pomocna (jednak nie ma sensu uczyć się tego na siłę, po prostu ogółem co to jest, jakie konwencje się przyjmuje i wiedzieć, że takie coś w ogóle istnieje)

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Czemu nie działa mi taki kod:
#include <windows.h>
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka";
WNDCLASSEX wc;
wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
wc.style = 0;
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 );
wc.lpszMenuName = NULL;
wc.lpszClassName = NazwaKlasy;
wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
if( !RegisterClassEx( & wc ) )
{
MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...",
MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK );
return 1;
}
return 0;
Plik jest z rozszerzeniem .cpp występuje błąd przy kompilacji.
Czemu ?



- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Jak zrobić zmaksymalizowane okno ?
Wiem ,że trzeba gdzieś dodać Qt::WindowFullScreen ,ale gdzie ?

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:prawie 4 lata
- Postów:173
Pomyliłem teksty.(zapomniałem że to Qt,a nie WinApi, ale z tym to samo pytanie)
chodziło mi o BOOL WINAPI IsZoomed(__in HWND hWnd);