Witam
Jaki jest odpowiednik onclick w c++ ?
Kliknięcie C++
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Co ci mądrego odpowiedzieć na tak niedoprecyzowane pytanie...
Mógłbyś doprecyzować o jaką bibliotekę UI ci chodzi?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Obojętnie.
Jestem nowy w c++ więc nie znam poszczególnych bibliotek.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
To nie jest obojętne :P
Podaj chociaż kompilator...
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
1.Zmień środowisko.
2.Win API ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Na jakie ?
O co ci chodzi z tym WinApi co napisałeś ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Chociażby Code::Blocks
Programujesz w konsoli, czy co ?
Ponieważ tak wynika z treści twoich postów.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Programuje w konsoli, ponieważ dopiero zaczynam z C++
Jakim językiem da się zrobić menu gry ?
Chodzi mi o podstawowe menu takie jak jest w każdej grze.
To przerzucę się na Code::Blocks ,ale jak zrobić to kliknięcie ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
W każdym języku w którym można oprogramować interfejs graficzny :)
C++ sam w sobie nie ma "zdarzeń kliknięcia", to jest specyfika interfejsu użytkownika, że wykrywa kliknięcie przycisku na myszce i wywołuje odpowiedni mechanizm informujący program.
Więc jeśli nie określisz się jak chcesz stworzyć gui nie dostaniesz odpowiedzi.
A gui w c++ możesz stworzyć używając jakiejś biblioteki, np. QT.
Możesz też użyć innych języków programowania jak c# lub java.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Może jak nie znasz na razie podstaw C++, a chcesz zrobić pro gierę to zacznij od C++ Builder od Borlanda. Do prostej gry starczy, przeciągnij i upuść, eventy..
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Czyli jakiego programu do tego użyć do c++ i QT?
Chodzi mi o łatwy w obsłudze program, może być czysty edytor(nie chodzi o notatnik).
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
QtCreator, ale na twoim miejscu darowałbym sobie to bo tylko zamącisz sobie w głowie i nic z tego nie skapujesz. Chcesz mychę i zdarzenia w prostych programikach to wykorzystaj jakieś gotowe biblioteki (SDL, Allegro, SFML). Tam zrobisz sobie ładną grafikę i oprogramujesz co tylko ci się podoba. Znajomość WinApi pod windowsem również może być pomocna (jednak nie ma sensu uczyć się tego na siłę, po prostu ogółem co to jest, jakie konwencje się przyjmuje i wiedzieć, że takie coś w ogóle istnieje)
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Czemu nie działa mi taki kod:
#include <windows.h>
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka";
WNDCLASSEX wc;
wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
wc.style = 0;
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 );
wc.lpszMenuName = NULL;
wc.lpszClassName = NazwaKlasy;
wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
if( !RegisterClassEx( & wc ) )
{
MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...",
MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK );
return 1;
}
return 0;
Plik jest z rozszerzeniem .cpp występuje błąd przy kompilacji.
Czemu ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 173
Jak zrobić zmaksymalizowane okno ?
Wiem ,że trzeba gdzieś dodać Qt::WindowFullScreen ,ale gdzie ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Zaraz...
Znowu nie rozumiem.
W poprzednim poście pisałeś o WinApi, a więc skąd wzięło Ci się Qt ?