Cześć,
powoli zmierzam z jednym z moich klientów do podpisania umowy na utrzymanie systemu. W związku z tym mam pytanie odnośnie wyceny takiej usługi na podstawie poniższego opisu:
O samym systemie:
Co do samego systemu, to:
24h/dobę uptime przy czym nie jest to infrastruktura krytyczna - źle jak system ma downtime / jakiś błąd, ale nie ma dramatu - czyli nikt nie traci dziesiątek tysięcy w tym czasie. W święta / niedziele też musi być uptime, ale jest spoooro mniejszy ruch więc siłą rzeczy mniejsza szansa na problemy i ewentualne problemy nie są takie bolesne.
w stylu CRUD
- ok. 1000 zapytań dziennie do API
- niewielki,
- w chmurze, kubernetes, 4 serwisy (niewielkie),
- poza tym dwie strony na Joomla (maluteńkie, zasadniczo formularze),
- jakieś rózne usługi chmurowe poza kubernetes (ale tez nie dużo),
- vpn,
- postgreSQL w chmurze,
- architektura mikroserwisowa.
- system znam na wylot, nie jest problematyczny / zabugowany
Zobowiązania
gwarancja kilkunastu godzin pracy w miesiącu rozwojowej pracy
utrzymanie / pilnowanie systemu, reakcja na awarie, przeglądanie logów i obserwowanie różnych metryk, odpowiadanie na maile.
oczywiście byłoby jakieś SLA, ale tak jak mówię, to byłyby bardziej godziny (pewnie coś ok. 8h) na podjęcie reakcji , a nie rozwiązanie od razu problemu. Muszę też mieć jakiegoś kolegę, który będzie ze mną "pokrywał". Wiadomo, różne wyjazdy, święta, odpoczynek.
Zanim będę się konsultował z prawnikiem chciałbym żebyście mi trochę pomogli, tj. odpowiedzieli na dwa pytania:
Ile taka usługa kosztuje rynkowo
Na co uważać i zwracać uwagę przy konstruowaniu umowy?