Wycena utrzymania systemu

0

Cześć,

powoli zmierzam z jednym z moich klientów do podpisania umowy na utrzymanie systemu. W związku z tym mam pytanie odnośnie wyceny takiej usługi na podstawie poniższego opisu:

O samym systemie:
Co do samego systemu, to:

24h/dobę uptime przy czym nie jest to infrastruktura krytyczna - źle jak system ma downtime / jakiś błąd, ale nie ma dramatu - czyli nikt nie traci dziesiątek tysięcy w tym czasie. W święta / niedziele też musi być uptime, ale jest spoooro mniejszy ruch więc siłą rzeczy mniejsza szansa na problemy i ewentualne problemy nie są takie bolesne.
w stylu CRUD

  • ok. 1000 zapytań dziennie do API
  • niewielki,
  • w chmurze, kubernetes, 4 serwisy (niewielkie),
  • poza tym dwie strony na Joomla (maluteńkie, zasadniczo formularze),
  • jakieś rózne usługi chmurowe poza kubernetes (ale tez nie dużo),
  • vpn,
  • postgreSQL w chmurze,
  • architektura mikroserwisowa.
  • system znam na wylot, nie jest problematyczny / zabugowany

Zobowiązania

gwarancja kilkunastu godzin pracy w miesiącu rozwojowej pracy
utrzymanie / pilnowanie systemu, reakcja na awarie, przeglądanie logów i obserwowanie różnych metryk, odpowiadanie na maile.
oczywiście byłoby jakieś SLA, ale tak jak mówię, to byłyby bardziej godziny (pewnie coś ok. 8h) na podjęcie reakcji , a nie rozwiązanie od razu problemu. Muszę też mieć jakiegoś kolegę, który będzie ze mną "pokrywał". Wiadomo, różne wyjazdy, święta, odpoczynek.
Zanim będę się konsultował z prawnikiem chciałbym żebyście mi trochę pomogli, tj. odpowiedzieli na dwa pytania:

Ile taka usługa kosztuje rynkowo
Na co uważać i zwracać uwagę przy konstruowaniu umowy?

2

Mi jedna firma za utrzymanie 24/7 jednego serwera powiedziala od 3200 netto. W tym wszytkie prace zwiazane z naprawą ewentualnych padow systemu. Czyli przywracanie backupów itp.

0

Ale to utrzymanie polegało na utrzymaniu serwera w stylu black-box? Czy odpowiadali też za software, który tam chodził? Czy sam serwer (uptime, backupy, etc)

1
deweloper_x napisał(a):

Ale to utrzymanie polegało na utrzymaniu serwera w stylu black-box? Czy odpowiadali też za software, który tam chodził? Czy sam serwer (uptime, backupy, etc)

Łącznie z tym, co tam stoi.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.