Cześć,
rozpoczynam proces rekrutacji w jednej z firm w Londynie. Moja ewentualna praca dla tej firmy byłaby pracą zdalną. W związku z tym mam parę pytań.
Orientowałem się nieco w temacie i z tego co rozumiem, to nie płaciłbym żadnego podatku w UK - płaciłbym w Polsce ze względu na fakt, że moją rezydencją podatkową jest Polska. A zatem - jak rozumiem - podatek dochodowy płaciłbym w Polsce. No dobrze, ale co z innego rodzaju opłatami? Przykładowo:
- Co z ubezpieczeniem zdrowotnym? Musiałbym płacić w UK?
- Co z ubezpieczeniami społecznymi?
- Czy w UK istnieją jakieś inne podatki / ubezpieczenia etc., które by mnie obowiązywały?
- Czy na umowę o pracę w Anglii też istnieje jakieś ograniczenie na maksymalna odpowiedzialność finansową w przypadku niezamierzonego błędu?
Jak widać nie wiem ile musiałbym z kwoty brutto "zostawić" w samym UK, a ile jeszcze w Polsce. Jeżeli założymy, że zarobiłbym np. 40 000 GBP brutto ile muszę zostawić w samym UK?