Pytanie - czy znasz z góry rozmiary kontenera/pojemnika oraz czy są one niezmienne?
Jeśli tak, to najprościej będzie przy każdym przesunięciu sprawdzać, czy aktualne położenie jeszcze się mieści w granicach. Przykładowo - początkowo odległość "przesuwanego czegoś" od lewej krawędzi pojemnika niech wynosi 60. Przy każdym przesunięciu przesuwasz "coś" o 10 jednostek - tak więc po pierwszym ruchu "coś" będzie miało odległość od krawędzi 50, przy drugim - 40 itp. Przy szóstym dojdzie do krawędzi. I teraz - jeśli użytkownik ponownie wciśnie klawisz, który ma przesunąć "coś" w lewo, Ty sprawdzasz, że odległość "czegoś" od krawędzi już nie pozwala wykonać kolejnego przesunięcia, w efekcie czego nic nie robisz.
Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi - starałem się dość prosto to napisać.
Dzięki za podpowiedź
Generalnie wymiary kontenera to 800 szer. i 400 wys. wewnątrz jest kwadracik 10x10 ,który ma poruszac się o jeden px w zależności od kierunku.
Kwadrat w startowej pozycji jest top: 0; i left:0;
próbowałem na tej zasadzie ,żeby określić 2 zmienne z top i left -1 i 790, 390 + instrukcja jeżeli mniejsze od -1 zmienna to powrót do wartości początkowej(jak wywołać stop?) i analogicznie druga zmienna.
Reasumując nie wskórałem za wiele ,a im dłużej pisałem tym coraz większe bzdury się pojawiały :D
Cerrato twoja koncepcja jest dla mnie zrozumiała ,o ile ciężej jest mi to przełozyć na sam kod js.
pzdr