Ktoś chętny do pouczenia się razem?

Ktoś chętny do pouczenia się razem?
UX
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:11
0

Siemka jakoś sobie ide powoli z javascriptem ale nadal cienko idzie może ktoś jest też początkujący i chciałby zrobić jakiś wspólny projekt?
Nawet taką gierke Snake.
Jak coś to PW

DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
2

Snake, to dosyć ambitna gra jak na początek. Dużo łatwiejszą grą są statki. Zestaw startowy:
JSFiddle

Traktuj to jako propozycja, bo sporo z rozwiązań wykombinowałem na szybko i specjalnie się nie zastanawiając, ale może pomoże Ci to ruszyć.

Poza tym odsyłam do https://4programmers.net/Forum/JavaScript/284930-jak_uczyc_sie_javascript_przeczytaj_zanim_zadasz_pytanie_na_temat_materialow_do_nauki

Informacje na tematy, które musisz znać, żeby zrobić statki:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/EventTarget/addEventListener - jak ogarnąć, że ktoś kliknął w coś
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/querySelector - jak pobierać elementy
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/createElement - jak tworzyć elementy
https://www.w3schools.com/charsets/ref_html_ascii.asp - ASCII do generowania siatki
http://stackoverflow.com/a/4616704 - event bubbling

edytowany 5x, ostatnio: Desu
WhiteLightning
@Desu - co jest trudnego w Snake'u?
DE
Trudniej jest ogarnąć ruszający się obiekt, tak mi się wydaje. Poza tym do tego dochodzi wiedza na temat canvasa, która jest potrzebna początkującemu jak pięść do nosa (można też zrobić na htmlowym gridzie, ale ogarnięcie ruszającego się węża, collision detection, spawnowanie owoców itd. dalej wydaje mi się trudniejsze niż statki).
NikolaPolov
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:prawie 7 lat
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Postów:106
2

Cześć . Tak jak stwierdził Desu zrób lepiej statki albo szachy . "Snejka" na początkowy etapie nie zrobisz i musisz się z tym pogodzić . Polecam statki szczególnie że w książce head first ( rusz głową ) javascript z uroczą blondynką na okładce statki są bardzo dobrze rozrysowane pod względem koncepcyjnym . I na litość boską na początkowym etapie nauki nie zaglądaj na strone https://developer.mozilla.org bo tylko się zniechęcisz . PS prawdopodobnie pdf z książki head first javascript dostaniesz za darmo w internecie w bardziej lub mniej społecznie akceptowany sposób.


Nie byłbym sobą gdybym był kimś innym
KO
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:prawie 8 lat
  • Postów:31
0

Też polecam statki, bardzo dobry pomysł w ogóle. A skąd jesteś? Czasami w konkretnych miastach organizowane są takie migingi.

UX
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:11
0
Desu napisał(a):

Snake, to dosyć ambitna gra jak na początek. Dużo łatwiejszą grą są statki. Zestaw startowy:
JSFiddle

Traktuj to jako propozycja, bo sporo z rozwiązań wykombinowałem na szybko i specjalnie się nie zastanawiając, ale może pomoże Ci to ruszyć.

Poza tym odsyłam do https://4programmers.net/Forum/JavaScript/284930-jak_uczyc_sie_javascript_przeczytaj_zanim_zadasz_pytanie_na_temat_materialow_do_nauki

Informacje na tematy, które musisz znać, żeby zrobić statki:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/EventTarget/addEventListener - jak ogarnąć, że ktoś kliknął w coś
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/querySelector - jak pobierać elementy
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/createElement - jak tworzyć elementy
https://www.w3schools.com/charsets/ref_html_ascii.asp - ASCII do generowania siatki
http://stackoverflow.com/a/4616704 - event bubbling

linki się przydadzą ale z tych statków nic nie rozumiem xD
ALE wielkie dzięki przyda się na później

edytowany 1x, ostatnio: ux
DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
2

@ux to zacznij od kółko i krzyżyk.

Możesz tu wklejać swoje starania, chętnie pomogę jak gdzieś utkniesz.

Jak utkniesz, a nie chcesz pytać, to możesz sobie podejrzeć rozwiązanie dla każdego kroku :)

  1. Plansza
  2. Po kliknięciu dodajemy X
  3. Po kliknięciu dodajemy X lub O, na zmianę
  4. Nie można kliknąć dwa razy w tą sama kratkę
  5. Kończymy grę, jak ktoś ma trzy znaki pod rząd

Później możesz tą grę rozwinąć o "sztuczna inteligencję", czyli raz Ty kilkasz, a raz komputer (po prostu losujesz wolną komórkę na siatce).

UX
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:11
0

@Desu nie patrzyłem na punkty oprócz 1, muszą starać się robić sam po kolei żebym skumał o co chodzi xD
Nie wiem jak wyświetlać tego X w dowolnym miejscu "td" ..
https://jsfiddle.net/gitec20/hxkdhmnk/

NikolaPolov
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:prawie 7 lat
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Postów:106
1

Ło panie co tu sie odjaniepawla . Może zanim zabierzesz się za szachy przeczytaj http://eloquentjavascript.net/Eloquent_JavaScript.pdf bo jesteś na bardzo niskim poziomie. To czego szukasz jest w rozdziale 13 i 14.


Nie byłbym sobą gdybym był kimś innym
edytowany 2x, ostatnio: NikolaPolov
UX
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:11
0

@NikolaPolov dzięki

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.