Gra PacMan struktura danych

Gra PacMan struktura danych
AI
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Postów:39
0

Hej,

Pisze sobie gierkie PacMan, struktura danych po ktorych "stworek" bedzie sie poruszal to dwu wymiarowa lista (listy w liscie). ==? ArrayList<ArrayList<String>>>
Czy uwazacie ze sa jakies lepsze struktury danych ktore mozna wykorzystac do napisania takiej gierki ?

RequiredNickname
A czemu chcesz ograć temat pola gry jakaś surowa lista list stringów? Poczytaj czym jest OOP i zamodeluj własna plansze
S9
widac ma potencjał na Javovca.
AI
@scibi_92: a jaki twoj potencjal ? : )
KamilAdam
@aidfsn: @scibi_92 nie ma potencjału na javowca. On już jest (byłym?) javowcem
_13th_Dragon
  • Rejestracja:ponad 19 lat
  • Ostatnio:3 miesiące
3

Oczywiśćie:
BoardField[][]
ArrayList - służy do zmiany rozmiaru/zawartości podczas pracy programu.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
ZD
  • Rejestracja:około 3 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:2310
3
aidfsn napisał(a):

Czy uwazacie ze sa jakies lepsze struktury danych ktore mozna wykorzystac do napisania takiej gierki ?

Trudno wymyślić gorszą. A tak a propos, ten String to co niby ?

Poczytaj czym jest OOP i zamodeluj własna plansze — @RequiredNickname 56 minut temu

+1


If you put a million monkeys at a million keyboards, one of them will eventually write a Java program - the rest of them will write Perl
edytowany 1x, ostatnio: ZrobieDobrze
Zobacz pozostałe 7 komentarzy
AI
i smiechom nie bylo konca hehehe
RequiredNickname
@aidfsn: to nie śmiechy tylko poważne rady. Serio poczytaj na czym polega OOP, potem zrób sobie przerwę i przeczytaj jeszcze raz aby się dobrze przyswoiło. Dzięki temu zmienisz swoje myślenie i styl kodowania o 180 stopni ;)
RequiredNickname
A w kontekście OOP sprawdź jeszcze co to znaczy anemiczny i bogaty model domeny bo to się mocno wiąże z wcześniejszą sugestią.
AI
@RequiredNickname: ale ja doskonale wiem co to OOP, RESTapi itd. Nawet pare aplikacji napisalem stosujac OOP i SOLID ; )
_13th_Dragon
@aidfsn doprawdy? I po tym wszystkim zadajesz takie pytania?
piotrpo
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:4 dni
  • Postów:3277
0

Ta struktura ma przechowywać planszę, czy również rozmieszczenie kropek?

katakrowa
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
  • Lokalizacja:Chorzów
  • Postów:1670
0
piotrpo napisał(a):

Ta struktura ma przechowywać planszę, czy również rozmieszczenie kropek?

Wystarczy dwuwymiarowa tablica bajtów:

  • bit 1 = ściana
  • bit 2 = kropka
  • bit 3 = kulka depotoryzująca
  • bit 4 = potwór
  • bit 5 = baza potworów
  • bit 6 = teleport
  • bity 7,8 : wisienka, jabłko, banan ...

...teoretycznie pozycje potworów i nagród możemy mieć w innej tablicy zatem bajt to nawet za dużo :-)


Projektowanie i programowanie. Hobbystycznie elektronika i audio oszołom.
edytowany 1x, ostatnio: katakrowa

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.