Gra PacMan struktura danych

Gra PacMan struktura danych
AI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 39
0

Hej,

Pisze sobie gierkie PacMan, struktura danych po ktorych "stworek" bedzie sie poruszal to dwu wymiarowa lista (listy w liscie). ==? ArrayList<ArrayList<String>>>
Czy uwazacie ze sa jakies lepsze struktury danych ktore mozna wykorzystac do napisania takiej gierki ?

_13th_Dragon
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
3

Oczywiśćie:
BoardField[][]
ArrayList - służy do zmiany rozmiaru/zawartości podczas pracy programu.

ZD
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2310
3
aidfsn napisał(a):

Czy uwazacie ze sa jakies lepsze struktury danych ktore mozna wykorzystac do napisania takiej gierki ?

Trudno wymyślić gorszą. A tak a propos, ten String to co niby ?

Poczytaj czym jest OOP i zamodeluj własna plansze — @RequiredNickname 56 minut temu

+1

piotrpo
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3297
0

Ta struktura ma przechowywać planszę, czy również rozmieszczenie kropek?

katakrowa
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Chorzów
  • Postów: 1670
0
piotrpo napisał(a):

Ta struktura ma przechowywać planszę, czy również rozmieszczenie kropek?

Wystarczy dwuwymiarowa tablica bajtów:

  • bit 1 = ściana
  • bit 2 = kropka
  • bit 3 = kulka depotoryzująca
  • bit 4 = potwór
  • bit 5 = baza potworów
  • bit 6 = teleport
  • bity 7,8 : wisienka, jabłko, banan ...

...teoretycznie pozycje potworów i nagród możemy mieć w innej tablicy zatem bajt to nawet za dużo :-)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.