Kalkulator w Javie (pomocy)

Kalkulator w Javie (pomocy)
SJ
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:1
0

Cześć jestem świeżakiem w Javie i potrzebuje waszej pomocy. Nie wiem jak zrobić to zadanie. Pomoże ktoś? Będę wdzięczny na każdą podpowiedź.
Poniżej treść zadania :

"Write some code to calculate a result from a set of instructions.
Instructions comprise of a keyword and a number that are separated by a space per
line. Instructions are loaded from file and results are output to the screen. Any number
of Instructions can be specified. Instructions can be any binary operators of your choice
(e.g., add, divide, subtract, multiply etc). The instructions will ignore mathematical
precedence. The last instruction should be “apply” and a number (e.g., “apply 3”). The
calculator is then initialised with that number and the previous instructions are applied
to that number.
Examples of the calculator lifecycle might be:

Example 1
Input from file add 2
multiply 3
apply 10
Output 36
Explanation 10 + 2 * 3 = 36

Example 2
Input from file multiply 3
add 2
apply 10
Output 32
Explanation 10 * 3 + 2 = 32

Example 3
Input from file apply 1
Output 1"

Tasmanian Devil
Hej! Twój post prawdopodobnie zawiera niesformatowany kod. Użyj znaczników ``` aby oznaczyć, co jest kodem, będzie łatwiej czytać. (jestem botem, ta akcja została wykonana automatycznie, prawdopodobieństwo 0.9971127)
Delor
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
1

FIFO

TheLearner
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Krypton
  • Postów:298
1

Wydaje mi się, że ludzie są niekonicznie skorzy do pomocy tobie, bo twój post wygląda, jakbyś chciał gotowej odpowiedzi na pytanie. Miło, że Delor podpowiedział Ci grę w jaką warto grać (z drobym błędem w pisowni), ale jednak...... jakiś zalążek problemu? Kod?

ps grypsujesz?


edytowany 1x, ostatnio: TheLearner
Delor
Z opisu wychodzi że (nietypowo jak na kalkulatory) taka gra.
lion137
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:3 minuty
  • Postów:4930
2

Wejście sczytaj do listy stringów, dla piewszego przykładu, doczepiasz po kolei, a to co po apply na początek; daje to:
[`"10", "+", "2", "*", "3"].
Potem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shunting-yard_algorithm


99xmarcin
  • Rejestracja:około 5 lat
  • Ostatnio:5 miesięcy
  • Postów:2420
0

Jest wiele sposobów żeby rozwiązać to zadanie, wydaje się że najprostszy to przechowywanie listy operacji do wykonania na liczbie. Gdy dojdziesz do apply to wczytasz liczbę i wykonasz operacje z listy.

Zauważ że twój przykład:
add 2
multiply 3
apply 10
Output 36
Explanation 10 + 2 * 3 = 36

To tak naprawdę (10 + 2)*3 czyli operacje wykonują się w kolejności ich podawania.

Miej w pamięci Listę która przechowuje następującą strukturę danych:
struct KrokObliczeń {
enum Operacja { add, multiply, ... } op;
double argument;
}
Jak dojdziesz do apply to po prostu przejdź po liści i kolejno wykonuj operacje na liczbie z apply.

Parsowanie wyrażeń arytmetycznych to zagadnienie na zazwyczaj 2 lub 3 rok studiów, które wymaga nieco wiedzy o gramatykach i teorii automatów. Więc nikt go dla początkujących nie daje.


Holy sh*t, with every month serenityos.org gets better & better...
edytowany 1x, ostatnio: 99xmarcin
AK
  • Rejestracja:prawie 7 lat
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Postów:3561
0
0xmarcin napisał(a):

Parsowanie wyrażeń arytmetycznych to zagadnienie na zazwyczaj 2 lub 3 rok studiów, które wymaga nieco wiedzy o gramatykach i teorii automatów. Więc nikt go dla początkujących nie daje.

Odwrotna notacja Polska (Reverse Polish Notation RPN) jest nieco łatwiejsze dla programisty (wymaga **jedynie **oswojenia stosu), ale mnie popularne, zakłada z kolei pewne wyrobienie użytkownika (wymaga **aż **oswojenia stosu) i dla niego jest trudniejsze.
Nawiasem mówiąc mi się z tym "Apply" kojarzy (który chyba nie każdy w tym wątku rozumie identycznie, to na marginesie)

Kopiuj
2 3 +
-> 5

Bardziej skomplikowane: 2 3 4 + *

Kopiuj
2 3 4 +
-> 2 7
i teraz 
2 7 *
-> 14

Bo C to najlepszy język, każdy uczeń ci to powie
edytowany 5x, ostatnio: AnyKtokolwiek
W0
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:około godziny
  • Postów:3586
2

Trochę mieszacie chłopakowi w głowie. Tutaj macie symulację działania prostego kalkulatora, który nie zachowuje kolejności działań - więc: 10 + 2 * 3 to po prostu kolejne kroki.
I całość jest prosta jeśli się zauważy, że "apply" zawsze trafia na początek kolejki i jest de facto operacją set na sumie, wtedy już można normalnie wykonać:

Kopiuj
add 2
multiply 3
apply 10

Zamienia nam się na:

Kopiuj
apply 10
add 2
multiply 3

Wtedy:

Kopiuj
int total = 10; // apply 10
total = total + 2; // add 2
total = total * 3; // multiply 3

Wystarczy przerobić to na listę obiektów typu np.

Kopiuj
public interface Operator {
   int apply(int sum, int value);
}

public class ApplyOperator implements Operator {
   int apply(int sum, int value) {
      return value;
   }
}

public class AddOperator implements Operator {
   int apply(int sum, int value) {
      return sum+value;
   }
}

public class MultiplyOperator implements Operator {
   int apply(int sum, int value) {
      return sum*value;
   }
}
edytowany 2x, ostatnio: wartek01

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.