Witam, w jakim języku pisać gry indie?
Chodzi mi o Java/C++ itp.
Najpierw określ platformę docelową (mobile / konsola / pc-win / pc-steam itd).
Potem wybierz silnik lub bibliotekę do gier.
Potem możesz się zastanowić nad językiem (pewnie będzie wynikał z silnika).
W jakimś sprawdzonym i dojrzałym:
Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.
vpiotr napisał(a):
Najpierw określ platformę docelową (mobile / konsola / pc-win / pc-steam itd).
Potem wybierz silnik lub bibliotekę do gier.
Potem możesz się zastanowić nad językiem (pewnie będzie wynikał z silnika).
głównie pc
https://unity.com/
Jest podobno bardzo fajne :)
chalwa napisał(a):
Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.
Zgadzam się.
Kolega ze sposobu pytania nie wydaje się przeciążony doświadczeniem.
@Xyio jeśli jest tak, jak się wydaje, sporo nauki przed Tobą, ogólnej programowania i jakiegoś języka.
I jest BARDZO prawdopodobne, że pierwszy uczony język (mówię o prawdziwym uczeniu się - nie o skopiowaniu Hello World) wcale nie będzie tym głównym.
Ja mam swoje porzekadło, ze solidnie poznając TRZECI język, dopiero wtedy głęboko rozumiesz pierwszy.
Tu się mówi o Unity ... kto wie, może to jest to. Ale nie umiem sobie wyobrazić, żeby bez solidnych fundamentów programowania obiektowego w nim się poruszać.
W przypadku gier 3d -> unity,
w przypadku gier 2d ze złożoną logiką -> clojure + libgdx
w przypadku prostszych gier 2d/3d pod desktop -> godot
w przypadku gier 2d mobilnych i webowych -> defold.
Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.
Jest na youtube jest taki gościu, który zarobił 150k $ nie mając expa w programowaniu. Zrobił grę gdzie steruje się lisem, a większość rzeczy ładnie podkoloryzował, by sprzedać klimat - i mniej więcej o to chodzi w grach indie. Także to nie jest tak, że to programowanie trzeba umieć z wyprzedzeniem na wysokim poziomie, po prostu to pomaga, ale jak widać nie jest konieczne do realizacji własnych celów :-)
"Witam, w jakim języku pisać gry indie?"
W Perlu. Nawet bez sugestii @jarekr000000 bym wybrał Perla.
Lol, do dzisiaj myślałem że termin gra indie
oznacza potocznie jakąś grę zrobioną przez Hindusów
Ja się kiedyś zdziwiłem jak usłyszałem, że ktoś bierze lapka, żeby robić indyka.
Jest na youtube jest taki gościu, który zarobił 150k $ nie mając expa w programowaniu. Zrobił grę gdzie steruje się lisem, a większość rzeczy ładnie podkoloryzował, by sprzedać klimat - i mniej więcej o to chodzi w grach indie. Także to nie jest tak, że to programowanie trzeba umieć z wyprzedzeniem na wysokim poziomie, po prostu to pomaga, ale jak widać nie jest konieczne do realizacji własnych celów :-)
Steam jest zalany grami indie, konkurencja jest duża. W 2020 startujesz z poprzeczką zawieszoną bardzo wysoko. Zwłaszcza w tytułach mobilnych jak osiągniesz sukces to jak grzyby wyrastają klony, które zabierają Ci rynek.
Undertale i Stardew Valley też teoretycznie były stworzone przez pojedynczych developerów, ALE trwało to lata, mieli historię do opowiedzenia, ludzi do marketingu, muzyki i grafik.
Czasem trzeba być upartym i mieć farta, tak jak np. z Among Us.
Nie bez przyczyny branża growa ma wśród programistów złą sławę.