Początki programowania

Początki programowania
D1
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Postów:26
0

Panowie, od niedawna zacząłem "bawić się " w programowanie w javie.
Jeżeli to nie odpowiedni dział, bo tu sa poruszane tylko poważne tematy, to proszę o przeniesienie do takiego działu gdzie mogę zadać to pytanie.
Mam do rozwiązania wydawałoby sie łatwe zadanie, a jednak utknąłem.

Przykład jest ... kulinarny ;)
Tworze obiekt Dzem, ale otrzymuje Dzem@15db9742 - jak rozumiem to jest jedynie wskazane miejsca w pamięci a nie rzeczywiste utworzenie obiektu. Co i w ktorym miejscu robię nieprawidłowo?

Treść zadania:

"Zadeklaruj klasę Sloik zawierającą pole Dzem dzem, dedykowany konstruktor
inicjujacy wszystkie zadeklarowane pola i metody:

  • otworz
  • zamknij
  • czyOtwarty
    Nastepnie utwórz obiekt klasy Sloik i napełnij go wybranym rodzajem dzemu, operacje
    powtórz dla wszystkich rodzajów dzemów.
    Uwaga: nakladanie dzemu do zamknietego słoika lub pozostawienie słoika nie zamknietego
    możne prowadzić do zepsucia się produktu!"

to co napisałem to:

public class Dzem {
String smak;
double waga;

	// konstruktory i ich przeciazenie
	Dzem(double waga){
		this("No name",waga);
		}
				
	Dzem(String smak){
		this(smak,-100.0);	
		}
		
	Dzem (String smak, double waga){
		this.smak = smak;
		this.waga = waga;
		}

}

/----------------------/
//Klasa słoik

public class Sloik {

Dzem dzem;
boolean otwarty;


Sloik(Dzem rodzaj, boolean czyOtwarty){
	dzem = rodzaj;
	otwarty = czyOtwarty;
}

//Metody
boolean otworz(){
	return otwarty = true;
}

boolean zamknij(){
	return otwarty = false;
}

boolean czyOtwarty(){
	return otwarty;
}

void wyswietlSloik(){
	System.out.println("\n");
	System.out.println("Dzem: " + dzem);
	System.out.println("Status czy otwarty: " + otwarty);
}

public String toString(){//overriding the toString() method
return dzem+" "+otwarty;
}
}
/-----------------------/
//klasa DzemTest
public class DzemTest {

public static void main(String[] args) {
	Dzem d1 = new Dzem("Malinowy",10);
	Dzem d2 = new Dzem(15);
	Dzem d3 = new Dzem("Truskawkowy");
	Sloik s = new Sloik(d1,false);
	
	System.out.print(d1.smak +" ");
	System.out.print(d1.waga +" ");
	
	System.out.print(d2.smak +" ");
	System.out.print(d2.waga +" ");
	
	System.out.print(d3.smak +" ");
	System.out.print(d3.waga +" ");
	
	s.wyswietlSloik();
	System.out.print(s);		

}

}

edytowany 1x, ostatnio: dombek100
bogdans
Moderator
  • Rejestracja:prawie 17 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
1

Dopisz do klasy Dzem metodę

Kopiuj
public String toString()
{
     return smak + "waga: " + waga;
}
Kopiuj

To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy - tak pełni wątpliwości. Bertrand Russell
CountZero
  • Rejestracja:prawie 8 lat
  • Ostatnio:12 miesięcy
  • Postów:262
1

Tworze obiekt Dzem, ale otrzymuje Dzem@15db9742 - jak rozumiem to jest jedynie wskazane miejsca w pamięci a nie rzeczywiste utworzenie obiektu.

Tworzysz obiekt normalnie poprzez new, ale wypisujesz referencje. Jak chcesz wypisać obiekt to przeładuj metodę toString() którą Dżemdziedziczy po Object. Każde nowe IDE Ci to zrobi automatycznie.

https://www.javatpoint.com/understanding-toString()-method

edytowany 1x, ostatnio: CountZero
D1
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Postów:26
0

@AndrzejAd
nadpisałem toString() w klasie Sloik (poprawiłem w kodzie wyżej), ale nadal otrzymuje:

Dzem: Dzem@15db9742
Status czy otwarty: false

FM
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:prawie 7 lat
  • Postów:9
1

Tą metodę musisz dopisać w klasie Dzem, a nie Sloik. Tak jak zwrócił Ci uwagę bogdans

edytowany 1x, ostatnio: fresh_meat
D1
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Postów:26
0

Podziękował bardzo serdecznie.
czyli jak biorę System.out.print() dla objektu bez wcześniejszego nadpisania metody toString to dostane hashcode.
Jeszcze raz wszystkim dziękuje.

bogdans
Moderator
  • Rejestracja:prawie 17 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
1

Metoda toString istnieje w klasie Object i wypisuje hashcode. W pewnych klasach z bibliotek Javy została nadpisana i wypisuje przydatniejsze informacje. W swoich klasach musisz nadpisać tę metodę.


To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy - tak pełni wątpliwości. Bertrand Russell

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.