Witajcie,
tworzę aktualnie grę na zajęcia i zastanawiam się nad jedną rzeczą. Dopiero się uczę programowania więc nie wszystko ogarniam jak należy. Początkowo wybieram sobie jakąś postać. Stworzyłem klasy każdej postaci która dziedziczy wartości z klasy "characters". Następnie następuje losowanie broni. Bronie zawarłem w klasie enum. W zależności od broni postać ma większy atak lub obronę. Pytanie czy można zapisać to w krótszy sposób? Poniżej podaję kod klasy jednej z postaci:
public class Aalen extends characters{
public static void AalenStatisticWand(){
double hp = 350;
double ap = 100;
double dp = 15;
ap = ap + Weapon.WAND.getAb() + 0.05*ap;
dp = dp + Weapon.WAND.getDb();
System.out.println(hp);
System.out.println(ap);
System.out.println(dp);
}
public static void AalenStatisticSword(){
double hp = 350;
double ap = 100;
double dp = 15;
ap = ap + Weapon.SWORD.getAb();
dp = dp + Weapon.SWORD.getDb();
System.out.println(hp);
System.out.println(ap);
System.out.println(dp);
}
public static void AalenStatisticShield(){
double hp = 350;
double ap = 100;
double dp = 15;
ap = ap + Weapon.SHIELD.getAb();
dp = dp + Weapon.SHIELD.getDb();
System.out.println(hp);
System.out.println(ap);
System.out.println(dp);
}
public static void AalenStatisticGloves(){
double hp = 350;
double ap = 100;
double dp = 15;
ap = ap + Weapon.GLOVES.getAb();
dp = dp + Weapon.GLOVES.getDb();
System.out.println(hp);
System.out.println(ap);
System.out.println(dp);
}
public static void AalenStatisticTrident(){
double hp = 350;
double ap = 100;
double dp = 15;
ap = ap + Weapon.TRIDENT.getAb();
dp = dp + Weapon.TRIDENT.getDb();
System.out.println(hp);
System.out.println(ap);
System.out.println(dp);
}
}