Dźwięk w programie.

0

Witam. To na początek kod

import javax.imageio.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.io.*;
import sun.audio.*;



public class EventClass
{
	public static void main(String[] args) 
	{
		EventQueue.invokeLater(new Runnable()
		{
			@Override public void run()
			{			
					ViewFrame frame=new ViewFrame();
					frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
					frame.setVisible(true);				
			}
		});
	}
}

class ViewFrame extends JFrame
{
	public ViewFrame() 
	{
		this.setTitle("Zdarzenia");
		
		//Ustawiamy rozmiar ramki
		Dimension size=ViewFrame.getFrameSize();
		this.setSize(size.width/2, size.height/2);
		
		this.setLocationByPlatform(true);
		
		
		//Wgrywamu do programu dzwiek
		try
		{
			InputStream input=new FileInputStream(new File("laught.wav"));
			voice=new AudioStream(input);
		}
		catch(IOException e)
		{			
			e.printStackTrace();
		}
		
		//Tworzymy przyciski
		this.buttonPanel=new ViewPanel();
		
		JButton start=new JButton("Start");
		JButton stop=new JButton("Stop");
		
		//Dodajemy sluchacza do przyciskow
		start.addActionListener(new ActionListener()
		{
			@Override public void actionPerformed(ActionEvent event)
			{
				try
				{
					AudioData date=ViewFrame.this.voice.getData();
					ViewFrame.this.stream=new ContinuousAudioDataStream(date);
					AudioPlayer.player.start(stream);
				}
				catch(IOException e)
				{
					e.printStackTrace();
				}
			}
		});
		
		stop.addActionListener(new ActionListener()
		{
			@Override public void actionPerformed(ActionEvent event)
			{
				AudioPlayer.player.stop(ViewFrame.this.stream);
			}
		});
		
		//Dodanie przyciskow do panelu
		this.buttonPanel.add(start);
		this.buttonPanel.add(stop);
		
		this.add(buttonPanel);
		
	}
	
	//Zwraca obiekt typu Dimension. Wykorzystamy by ustawic rozmiar ramki
	public static Dimension getFrameSize()
	{
		Toolkit kit=Toolkit.getDefaultToolkit();
		return kit.getScreenSize();
	}
	
	private ViewPanel buttonPanel;
	private AudioStream voice;
	private ContinuousAudioDataStream stream;
}

class ViewPanel extends JPanel
{
	public ViewPanel()
	{
		try
		{
			this.img=ImageIO.read(new File("jaba2.jpg"));
		}
		catch(IOException e)
		{
			e.printStackTrace();
		}
	}
	
	@Override public void paintComponent(Graphics g)
	{
		//Ustawienie rozmiaru obrazka tak by pokryl cala ramke
		Dimension imageSize=ViewFrame.getFrameSize();
		int x=imageSize.width /2;
		int y=imageSize.height /2;
		
		g.drawImage(this.img,0, 0, x, y, null);
	}
	
	private Image img;
}

Przypisałem do buttonów dwie akcje. Sprawa wygląda tak. Odpalam dźwięk potem stopuje. po ponownym odpaleniu nie smiga. Co jest nie tak?

0

Poszukaj w dokumentacji co robi AudioPlayer.player.stop(...), pewnie zamyka strumień. Musisz go na nowo otworzyć.

start.addActionListener(new ActionListener()
{
     @Override public void actionPerformed(ActionEvent event)
     {
          try
          {
               InputStream input=new FileInputStream(new File("laught.wav"));
               voice=new AudioStream(input);                               
               AudioData date=ViewFrame.this.voice.getData();
               ViewFrame.this.stream=new ContinuousAudioDataStream(date);
               AudioPlayer.player.start(stream);
         }
         catch(IOException e)
         {
               e.printStackTrace();
         }
    }
});

Plik będzie odtwarzany od początku, prostsze rozwiązanie pozwalające zatrzymywać i kontynuować odtwarzanie jest takie:

URL clipFile = new URL("file:"+nazwaPliku);
AudioClip clip = Applet.newAudioClip(clipFile);
...
clip.play();
...
clip.stop();
0

Wszystko działa. Dzięki

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.