Program - Chińskie warcaby

0

Serdecznie witam wszystkich użytkowników forum.
Piszę ponieważ mam problem z wymyśleniem koncepcji obsługi rozgrywki w grze typu chińskie warcaby.
Jest to mój projekt zaliczeniowy z programowania. Całość muszę zaimplementować w oparciu o GUI.
Mógłbym prosić o jakieś wskazówki, pomysły, idee jak stworzyć takie cudo?
Na jakiej zasadzie miałbym tworzyć mapę pól gry i obsługę ruchu pionków.
Można powiedzieć, że plansza ma wyglądać tak:

HH00002421.jpg

Z tym, że wymagana jest obsługa rozgrywki dla 2 graczy.
Pozdrawiam

0

Rozumiem że planujesz to pisać używając MVC / MVP (w Swingu?)? W takim razie proponuje póki co skupić się na napisaniu logiki tej gry (tzn zaprojektować odpowiednie klasy) a interfejsem zająć się później.

0

Powiedz nam Jeżozwierz, potrafisz trochę chociaż programować? Trochę mi się wydaję, że nie za bardzo a bierzesz się za na prawdę skomplikowany problem..

0

Nie mam zielonego pojęcia o programowaniu :/
Widzę, że jak zwykle nie uzyskam pomocnych informacji :)

0

Ale jeżeli nie potrafisz programować, to jakie informacje byłby Ci pomocne? Shalom powiedział dobrze, zaprojektuj na początku klasy i logikę, a jak to będziesz miał, zacznij zastanawiać się nad GUI.

0

No dobrze, ale myślałem, że ktoś bardziej obeznany w projektowanie gier udzieli mi jakiś wskazówek. A nie ogólnikowo stwórz klasy i logikę gry.
Odnoszę wrażenie, że warto stworzyć oddzielne instancje klasy dla pionków zwierające listę wszystkich sąsiednich pól.

0

Na oko sama logika tej gry to jakieś +- 600-700 linii (nie znam zasad, stwierdzam tak na ogląd). Poza tym nie da się tego napisać jak ktoś "nie ma zielonego pojęcia o programowaniu". Jakich rad od nas oczekujesz? Możesz pochwalić się diagramami klas jak juz je zaprojektujesz i wtedy mozemy ci powiedzieć czy są ok czy nie.

edit: nie wiem co rozumiesz przez "oddzielne instancje klasy", bo jeśli chodzi ci o osobne obiekty Pionek dla każdego pionka to na pewno. Jeśli chodzi ci o osobne klasy to myśle że nie ma szans żebyś ten projekt napisał. Przy czym ja bym nie mieszał planszy i pionków. Na oko to plansza powinna trzymać pionki i wiedzieć co się dzieje (np. że ktoś kogoś bije). Sam pionek powinien zajmować się tylko swoim poruszaniem.

0

Mi się wydaje, że kolega źle zadaje pytania. Uważam ze przykładowe pytanie mogło by wyglądać tak:
Wariant 1 pytania:
"Mam klasę Pionek, Plansza, .... (tu następuję opis) .... (wstawki z kodu) ....(dalszy opis) .... Mój problem polega na .... (tu opisujesz z czym nie możesz sobie poradzić)" Po tak zadanym pytaniu na pewno znajdzie się ktoś kto Ci pomoże.
Ewentualnie wariant 2 pytania może wyglądać tak:
"Potrzebuje mieć napisany program pozwalający grać w chińskie warcaby. Zasady gry ... (link do zasad) ... Język: Java Swing z możliwością grania dla 2 graczy na jednym kompie lub przez sieć .... (dalsze wymagania).
Jestem gotów za to zapłacić .... Termin : .... Wiadomości z ofertami proszę przesyłać PW."
W przypadku wariantu 2 trzeba by przenieść temat do innego działu.
W przypadku wariantu 1 na dzień dobry powinieneś dobrze przemyśleć sprawę planszy w jaki sposób będziesz przechowywać odwzorowanie planszę. Wydaje mi się ze to klasa planszy będzie odgrywała tu kluczową rolę. Jeśli to zrobisz źle to później będziesz miał problemy.
Jeśli nie masz żadnych doświadczeń z programowania to polecam wariant 2. Myślę, że moi przedmówcy zgodzą się ze mną ... Porywasz się z motyką na słońce. Chyba ze masz długi termin oddania pracy i możesz jeszcze sam się podszkolić ....

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.