Projekt Java - gra bitwa morska

Projekt Java - gra bitwa morska
N1
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 13 lat
  • Postów:3
0

Witam,
Mam do napisania w ramach projektu grupowego z Javy gre Statki - bitwa morska. Moim zadaniem jest napisanie klasy pocisk, rakieta, torpeda i mina.
Poniżej zamieszczam interfejs oraz szkielet moich klas, i mam pytanie czy taka organizacja będzie dobra jak napisać metodę wystrzel tak żeby pocisk leciał w zadanym kierunku(w poziomie pionie i po ukosie) i metodę rysuj do klas rakieta i torpeda oraz podłuż minę?

Kopiuj
import java.awt.*;
import java.util.*;
import java.swing.ImageIcon;
import java.swing.JFrame;

public interface Ksztalt
{
public void rysuj();
public void obroc();
}

public class Plansza implements Ksztalt
{
	void rysuj(){}
}
public class Port implements Ksztalt
{
	void rysuj(){}

}
public class Statek implements Ksztalt
{
	int x,y;
	int predkosc;
    int energia;
	int bomba;	

	void rysuj(int x,int y){}
	
	void ustawPozycje(int x,int y){}

	void odejmijEnergie(){}
}



class Pocisk
{
 int xp, yp; 								// Pozycja która zostaje zczytana z planszy(mapy)
 int SILA_UDERZENIA;
 int PREDKOSC;
 
public void wystrzel(int x, int y)
{


}


}



class Torpeda extends Pocisk
{

void rysuj(int x,int y)
{
	
}

int zwrocSile()
{
	
return SILA_UDERZENIA;				//chce aby dla torpedy i rakiety metoda zwracała siłe 
}									//uderzenia i predkosc po przez metode wykonana na obiekcie
									//bo SILA_UDERZENIA i PREDKOSC sa dziedziczone

int zwrocPredkosc()
{
	
return PREDKOSC;
}


}



class Rakieta extends Pocisk
{

void rysuj(int x,int y)
{
	
}

int zwrocSile()
{

	
return SILA_UDERZENIA;				//chce aby dla torpedy i rakiety metoda zwracała siłe 
}									//uderzenia i predkosc po przez metode wykonana na obiekcie
									//bo SILA_UDERZENIA i PREDKOSC sa dziedziczone

int zwrocPredkosc()
{
	
return PREDKOSC;
} 


}





class Mina
{
int SILA;
int PROMIEN; 		

int zwrocSiłeMiny()
{
SILA = 30;
return SILA;
}
int zwrocPromienMiny()
{
PROMIEN = 2;
return PROMIEN;
}

void podluzMine(int x, int y)
{

}

void rysuj(int x,int y)
{
	
}

}



public class BITWA_MORSKA extends JFrame
{

	int x,y;	
	int wysokosc, szerokosc;

public static void main(String[] args)
{
	

	
	}
}

edytowany 1x, ostatnio: madmike
KA
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:prawie 10 lat
  • Postów:91
0

Napisz całą treść projektu. Problem nie wydaje się trudny;


N1
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 13 lat
  • Postów:3
0

Chodzi o grę 2d bitwa morska po jednej stronie ma być port i kilka statków a po drugiej port przeciwnika(komputer). Jeśli chodzi o kod to nie mam nic więcej. w ogóle nie bardzo wiem jak się za to zabrać, jakbym miał jakiś przykład podobnej gry po przez interfejs to by mi pomogło.

MasterBLB
  • Rejestracja:około 19 lat
  • Ostatnio:3 dni
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Postów:1454
0

Więc tak:
-Projektowo przydałaby się klasa bazowa dla obiektów morskich SeaObject zawierająca co najmniej położenie x i y na planszy.Możliwe,że przydałby się też stan obiektu: zatopiony,pod obstrzałem itd
-Klasa pochodna np MovableSeaObject od powyższej byłaby bazą dla tych obiektów,które mogą się poruszać.Zawierać będzie prędkość i kierunek ruchu.
-Dopiero z tego MovableSeaObjectu wywodziłbyś te swoje statki,rakiety,torpedy i pociski


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]
N1
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 13 lat
  • Postów:3
0

Ma ktoś z was przykład Podobnej gry?

KA
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:prawie 10 lat
  • Postów:91
0

Z chęcią bym napisał taką grę. Potrzeba tylko troszeczkę czasu, przede wszystkim wymagań jakie ma spełniać gra. Najpierw to bym zajął się dekompozycją obiektową. Zauważ, że masz różne bronie pocisk, torpeda. Mają one jakieś cechy wspólne, więc po co je powtarzać. Jak ktoś już wcześniej napisał, możne je odziedziczyć po klasie np. MoveableSeaObject. Najpierw to przemyśl jakie obiekty, będą wchodzić w skład gry, jakie będą powiązania między nimi itp. Nie pisz kodu najpierw. To jest złe podejście. Weź kartkę papieru, zastanów się. Wypisz jakie obiekty będą Ci potrzebne i co mają one robić(metody). Po drugie za rysowanie może być odpowiedzialna inna klasa. Może w Twoim przypadku wykorzystać warto model MVC. Pomyśl... Ciężko mi jest powiedzieć. Nie wiem jak wygląda cały projekt.


Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.