Przedmioty - gra 2D

Przedmioty - gra 2D
M9
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
  • Postów:9
0

Witam!
Pracuję aktualnie nad prostą grą 2D. Wszystkie obiekty, które można "podnieść z ziemi" i następnie w jakiś sposób użyć, są reprezentowane przez prostą klasę Przedmiot.

Kopiuj
 
class Przedmiot {
	private int id;
	private Point imgCut;
	private String title;
	private String desc;
	private double waga;
       [...]
}

Wszystkie przedmioty występujące w grze są zapisane w pliku jako proste Stringi, tzn.

Kopiuj
 
String t=id+":"+title+":"+desc+":"+imgCut.x+":"+imgCut.y+":"+waga;

Jednak do każdego przedmiotu powinna być przyporządkowana inna akcja, która zostanie wykonana po użyciu tego przedmiotu. Jak się do tego zabrać? Jakich klas użyć, aby przyporządkować każdemu obiektowi klasy Przedmiot inną akcję? Jak później zapisywać to do pliku/plików?

Billy
  • Rejestracja:ponad 15 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
1

Nie wiem dokładnie o co ma chodzić w tej Twojej grze, jednak na obecny stan tej 'wiedzy', poszedłbym takim algorytmem:

  • dodajesz do klasy Przedmiotu zmienną typu int, np. 'akcja' (którą będziesz odczytywał dla danego przedmiotu w taki sam sposób z pliku jak reszte danych)
  • piszesz w klasie Przedmiotu metody wszystkich akcji jakie moga mieć przedmioty,
  • piszesz jedną metodę 'łączącą': to ona będzie bezpośrednio wywoływana przy używaniu przedmiotu - a ona będzie pośrednio wywoływać jakąkolwiek metodę z tych, które stworzyłeś, na bazie chociażby prostego:
Kopiuj
switch (akcja) {
    case 0: metoda1(); break;
    case 1: metoda2(); break;
    //(etc.)
}
edytowany 1x, ostatnio: Billy
Olamagato
  • Rejestracja:ponad 16 lat
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Lokalizacja:Polska, Warszawa
  • Postów:1058
0

Przecież to podstawy obiektowości. Piszesz klasę abstrakcyjną lub interfejs Przedmiot, a następnie wyprowadzasz od niego kolejne interfejsy lub klasy abstrakcyjne. Jeżeli więc jakaś grupa przedmiotów może mieć tę samą akcję lub to samo działanie na nim wykonane, to realizuje się to przez przeciążenie metod i rozszerzanie prywatnych pól o brakujące dane. Na przykład większość przedmiotów da się podnieść lub przenieść, przekazać, zmienić właściciela (którego może nie być), itp. Każdy fizyczny przedmiot ma masę, może mieć kształt i kolor/fakturę.
Tylko do celów szybkiego przesyłania obiekt taki może być zastępowany hashem lub w jakiś sposób redukowany do czystych, czasem skompresowanych danych.


Jeżeli ktoś komuś coś, ewentualnie nikt nikomu nic, to właściwie po co...?
RE
Moderator
  • Rejestracja:około 18 lat
  • Ostatnio:około rok
0

A jeżeli nie chcesz, żeby każdy przedmiot był oddzielną klasą, jak to w wielu grach występuje, a wszystkie dane trzymane są np. w plikach xml to dodaj nowy obiekt taki jak 'akcja' i użyj języka skryptowego (np. LUA). Wszystkie obiekty w grze są wtedy właściwie do wyedytowania w plikach. Robi się bardzo często w dużych grach strategicznych, jak np. Europa Universalis czy nowe Cywilizacje.

M9
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
  • Postów:9
0

dzięki wszystkim za pomoc, już wiem co dalej ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.