Oglądając różne tutoriale dotyczące twórczości w opengl'u zauważyłem, że większość autorów tworząc np. ściany używa w tym celu trójkątów (GL_TRIANGLES), a nie jak mi się zdaje <ort>prostrzych</ort> kwadratów (GL_QUADS). Ma to jakiekolwiek znaczenie? W jednym polskim tutorialu właśnie autor użył kwadratów.
hmm.... czy ja wiem... ja w mojej grze też używam kwadratów (a dokładniej prostokątów ;p ) ale trójkąty są dużo lepsze na np: teren bo można je lepiej "pozniekształcać"
można użyć gl_quads gdy wyświetlane będą rzeczywiści prostokąty. Bowiem można podać tak wierzchołki, że opengl nie narysuje co innego i wtedy będą błędy w obliczeniach kolizji !!
Trójkąty są podobno szybsze, ale zamiast rysować samemu dwa trójkąty tworzące prostokąt można użyć GL_TRIANGLE_STRIP. Przykładowy kod w Adzie:
glBegin (GL_TRIANGLE_STRIP);
glVertex2f (-1.0, -1.0);
glVertex2f ( 1.0, -1.0);
glVertex2f (-1.0, 1.0);
glVertex2f ( 1.0, 1.0);
glEnd;
GL_TRIANGLE_STRIP tworzy wielokąt, ale rysuje go z trójkątów co powinno być szybsze. Można podać dowolną ilość wierzchołków.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.