ActionScript 3 Pomoc z procesem statystyk

ActionScript 3 Pomoc z procesem statystyk
ZZ
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 11 lat
  • Postów:5
0

Witam, troszkę programuję AS3 we Flashu i chodzi o to że jeżeli w grze "rpg" zrobię taki system walki:

Kopiuj
życie = życie + obrona - atak potwora

to podczas gdy postać ma więcej obrony niż potwór ataku, życie jest mu przywrócone z nadmiaru obrony. Jak mogę ten problem zniwelować? Słyszałem już o czymś takim:

Kopiuj
życie = życie + obrona / (obrona+numer) * numer // czy coś takiego. nie wiem co powinno być w numerach

w testowaniu dziwnie to zadziałało, dlatego postanowiłem spytać was o zdanie. Z góry dzięki.

edytowany 1x, ostatnio: zzizioziom
szopenfx
  • Rejestracja:prawie 21 lat
  • Ostatnio:6 miesięcy
0
Kopiuj
obrazenia_po_obronie = obrona - atak potwora;
if (obrazenia_po_obronie < 0) then
życie = życie - obrazenia_po_obronie;

to tak w skrócie bo nie znam AS

ZZ
to też dziwnie się sprawdza, ale bd jeszcze próbował. da się jakoś jeszcze inaczej?
szopenfx
Co to znaczy dziwnie? Obrażenia są zadawane tylko jeśli przebita będzie obrona reszta "energii ciosu" poleci po HP. Zależy co chcesz osiągnąć.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.