Witajcie, chciałbym kupić monitor 27 cali 4k, ale mam kartę Radeon Sapphire r9 270x 4gb. Jak sprawdzić jaka maksymalna rozdzielczość podejdzie? Oczywiście nie o granie mi chodzi, tylko o programowanie.
Masz przecież ładnie opisane na stronie
Faktycznie :/ przeoczyłem przycisk specyfikacja :/
Swoją drogą dziwi mnie to troszkę - że np współczesne karty nie obsługują np 32k - rozdziałki rzędu 2048x1536 były dostępne w kartach już ponad 10 lat temu.
A jeszcze dziwniejsza sprawa - jest taka, że niektóre nowe karty/monitory/kable (już sam nie wiem co jest powodem) nie dają sobie rady z niskimi rozdziałkami. Gdzieś mi ostatnio przed oczami śmignęło że "320x240 is not supported".
Wątpię żeby np Ram karty graficznej ograniczał to (a kiedyś to właśnie ilość ramu decydowała o tym). Ktoś może wie dlaczego mamy taki stan rzeczy?
axelbest napisał(a):
A jeszcze dziwniejsza sprawa - jest taka, że niektóre nowe karty/monitory/kable (już sam nie wiem co jest powodem) nie dają sobie rady z niskimi rozdziałkami. Gdzieś mi ostatnio przed oczami śmignęło że "320x240 is not supported".
Wątpię żeby np Ram karty graficznej ograniczał to (a kiedyś to właśnie ilość ramu decydowała o tym). Ktoś może wie dlaczego mamy taki stan rzeczy?
takie rozdziałki nie są obsługiwane przez windows z racji braku możliwości wyświetlenia elementów menu, w oknie jak najbardziej
axelbest napisał(a):
Swoją drogą dziwi mnie to troszkę - że np współczesne karty nie obsługują np 32k - rozdziałki rzędu 2048x1536 były dostępne w kartach już ponad 10 lat temu.
Ale nie ma takich monitorów, więc po co.
niektóre nowe karty/monitory/kable (już sam nie wiem co jest powodem) nie dają sobie rady z niskimi rozdziałkami
Myślę że to kwestia monitora.
czysteskarpety napisał(a):
takie rozdziałki nie są obsługiwane przez windows z racji braku możliwości wyświetlenia elementów menu
No tak, ale takie rozdzielczości używane były w starych grach, a teraz mamy kolejne utrudnienie w ich uruchomieniu. Chyba że sterownik karty graficznej ma funkcję "GPU scaling" - wtedy wszystkie rozdzielczości sa skalowane do rozdzielczości właściwej monitora.
Gdyby ktoś chciał sprawdzić jak pójdą mu gry, czy generalnie wydajność na rozdzielczości większej niż ta natywna w monitorze to może na Radeonach ustawić rozdzielczość wirtualną. Generalnie polega to na tym, że karta renderuje wszystko w ustawionej rozdzielczości, a później skaluje to do tej obsługiwanej przez monitor.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.