Witam,mam takie pytanie otóż chciałbym zająć się modelowaniem 3D a nie wiem który z tych programów (Blender czy 3dsmax) byłby lepszy do modelowania i odwzorowywania obiektów?
blender bo darmowy
Jeden jest darmowy a drugi kosztuje ~4k euro...
Jako młody smark, dużo robiłem w 3dsmaxie. Szybko da się połapać, co i jak, ale to przez to że większość rzeczy da się obsłużyć myszą.
Za to do blendera, to bez drukniętych klawiszy nie podchodź. Dużo skrótów, za to jak połapiesz co i jak o wiele szybciej idzie praca.
Riw napisał(a):
Witam,mam takie pytanie otóż chciałbym zająć się modelowaniem 3D a nie wiem który z tych programów (Blender czy 3dsmax) byłby lepszy do modelowania i odwzorowywania obiektów?
Naucz się modelować, jak ogarniesz podstawy zacznij szukać rozwiązań swoich problemów, będziesz mógł zdecydować jaki program bardziej ci odpowiada.
Poza tym jest jeszcze Maya, Modo i kilka innych
Blender jest całkiem w porządku, jest darmowy i cały czas się rozwija, cześć maxowców nawet się na niego przenosi, za kilka lat kto wie kto będzie dominował na rynku :)
A ja modeluję w Wings3D.
Darmowy, prosty i ma to co trzeba.
poszukuje czegos w czym moglbym stworzyc virtual world
chodzi mi o takie cos jak w unreal tournament 1 czyli wielokaty z nalozonymi teksturami
PS
w latach 90 tych mialem 3D Studio Max 2.5 ale za wiele zrobic tam nie potrafilem
Ale jako gotowy render (obrazek/film) czy świat interaktywny w którym można się poruszać?
i tak i tak
No to nie 3dstudio tylko weź jakiś engine do gier 3D (jest ich trochę dostępnych) i zbuduj własną mapę.
Blender ma w sobie jakiś silnik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blender_Game_Engine
znam troche autocada i wlasnie sie zastanawiam jaki program do virtual world bedzie najlepszy pod moje umiejetnosci
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.