3dsmax vs Blender

Riw
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Lokalizacja:Gdynia
  • Postów:201
0

Witam,mam takie pytanie otóż chciałbym zająć się modelowaniem 3D a nie wiem który z tych programów (Blender czy 3dsmax) byłby lepszy do modelowania i odwzorowywania obiektów?

edytowany 1x, ostatnio: Riw
fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
1

blender bo darmowy

Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

Jeden jest darmowy a drugi kosztuje ~4k euro...


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
Riw
Ale który jest lepszy ? (nie pod względem ceny,ale pod względem "wygody pracy")
VT
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:11
1

Jako młody smark, dużo robiłem w 3dsmaxie. Szybko da się połapać, co i jak, ale to przez to że większość rzeczy da się obsłużyć myszą.
Za to do blendera, to bez drukniętych klawiszy nie podchodź. Dużo skrótów, za to jak połapiesz co i jak o wiele szybciej idzie praca.

fasadin
ahhh wiec duze korporacje ktore uzywaja 3dmaxa do modeligu robily caly czas nie w tym programie! Z tym szybciej idzie praca to jest zupelnie nieprawda...
VT
Kolego, a czy ja napisałem gdzieś, że blender>3ds? Chcesz być złośliwy, idź rób to gdzie indziej. Przeczytaj to co napisałem jeszcze 2 razy, ze zrozumieniem.
2
Riw napisał(a):

Witam,mam takie pytanie otóż chciałbym zająć się modelowaniem 3D a nie wiem który z tych programów (Blender czy 3dsmax) byłby lepszy do modelowania i odwzorowywania obiektów?

Naucz się modelować, jak ogarniesz podstawy zacznij szukać rozwiązań swoich problemów, będziesz mógł zdecydować jaki program bardziej ci odpowiada.
Poza tym jest jeszcze Maya, Modo i kilka innych

Blender jest całkiem w porządku, jest darmowy i cały czas się rozwija, cześć maxowców nawet się na niego przenosi, za kilka lat kto wie kto będzie dominował na rynku :)

0

A ja modeluję w Wings3D.

Darmowy, prosty i ma to co trzeba.

K8
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Postów:646
0

poszukuje czegos w czym moglbym stworzyc virtual world

chodzi mi o takie cos jak w unreal tournament 1 czyli wielokaty z nalozonymi teksturami

PS

w latach 90 tych mialem 3D Studio Max 2.5 ale za wiele zrobic tam nie potrafilem

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
0

Ale jako gotowy render (obrazek/film) czy świat interaktywny w którym można się poruszać?

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
0

i tak i tak
No to nie 3dstudio tylko weź jakiś engine do gier 3D (jest ich trochę dostępnych) i zbuduj własną mapę.

K8
tylko nie o to chodzi zeby kodzic tylko graficznie bardziej
Azarien
engine jest gotowy. kwestia zaprojektowania mapy.
K8
tylko jak projektuje sie taka mape czy ma to cos wspolnego z autocad ?
K8
tak :) chcialbym namierzyc taki program do virtul world ktory bedzie podobny w projektowaniu do autocada
VT
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:11
0

Blender ma w sobie jakiś silnik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blender_Game_Engine

K8
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Postów:646
0

znam troche autocada i wlasnie sie zastanawiam jaki program do virtual world bedzie najlepszy pod moje umiejetnosci

  • abc1.jpg (123 KB) - ściągnięć: 272
  • m2.png (25 KB) - ściągnięć: 217
edytowany 2x, ostatnio: krzychu82a

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.