Mógłbym dostać feedback w sprawie mojej gry w Unreal Engine 5?

Mógłbym dostać feedback w sprawie mojej gry w Unreal Engine 5?
Krzysztof Stolarski
  • Rejestracja:2 miesiące
  • Ostatnio:2 miesiące
  • Postów:1
2

Tworzę grę online o konflikat w XVIIw. Polsce. Niedawno udało mi się stworzyć system walki wręcz szablą. Inspirowałem się mechaniką walki z Mount & Blade.

Ciosy szablą są kontrolowane za pomocą kierunku myszy. Atak rozpoczyna się od wyboru trajektorii uderzenia i zamachu – aby to zrobić, należy przytrzymać LPM. Zamach trwa do momentu puszczenia LPM. Gdy gracz zwolni LPM, następuje samo uderzenie szablą. Gracz może także wykonać szybki cios, po prostu klikając LPM bez przytrzymywania. Aktualny build ma już parę poprawek, ale jeszcze nie wstawiłem go na youtube.

Jak oceniacie taki system? Co byście dodali? Pozdrawiam.

Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:2 minuty
  • Postów:6692
2

Gra to gra. Nawet jeśli celuje się w realizm, to trzeba pamiętać aby był on przyjazny dla gracza i łatwy do przyswojenia.

System walki z gry Prince of Persia jest genialny w swojej prostocie:

screenshot-20250224193638.gif

W grze Jedi Knight 2 i Jedi Academy jest coś podobnego do opisywanego przez Ciebie.
Ruchy mieczem zależą od kierunku poruszania się postaci (czyli nie ruchy myszą). Idziesz w przód i machasz mieczem inaczej, niż idąc w przód po skosie.

screenshot-20250224193857.gif

Dobrze wspominam system walki w pierwszym Assassin Creed, miałem wrażenie jakby to był system walki z Prince of Persia przeniesiony do 3D ;)

Wiele gier stosuje uproszczony system walki mieczem.
Np. gry Star Wars po Jedi Academy robiły różne mniej udane eksperymenty.
W Force Unleashed i Fallen Order już nie mamy takiej swobody w walce, lecimy auto combosami.
W Fallen Order przynajmniej kontry są jakoś ogarnięte...

Moim zdaniem machanie mieczem poprzez ruchy myszką może okazać się niezbyt przyjazne dla użytkownika.
Myszka służy do rozglądania się/celowania ;)


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 4x, ostatnio: Spine
stivens
Mowisz o tym AC, w ktorym "walka" polega na trzymaniu bloku (PPM) i spamowaniu rownoczesnie LPM coby wyprowadzic automatycznie kontratak jak wrog zaatakuje? Przeciez ta walka to dno jest
Spine
@stivens: możliwe. Dawno w to grałem na PS3 ;)
stivens
No to nie wiem jak mozna chwalic ten system ;p
Spine
Mi się wtedy podobało :D
Boski
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:około godziny
  • Postów:137
0

Mount&Blade ma imo najlepszy system walki z wszystkich, więc mega podoba mi się wybór. Natomiast, mam wrażenie, że tam nieco jest więcej pracy kamery (nie jest statyczna) i że to właśnie od jej ustawienia względem postaci jest wybierany rodzaj ciosu

obscurity
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:około 3 godziny
1

Wygląda fajnie, brzmi ciekawie i obiecująco ale jak to wychodzi w praktyce ciężko ocenić bez grania. Może wypuściłbyś jakieś demko do ogrania.
Można by z tego zrobić fruit ninja w 3d dla bardziej casualowych graczy ale gra historyczna i pojedynki pewnie też znajdą grono zainteresowanych.

Ja bym osobiście do czegoś takiego celował w grę w VR, wydaje się idealne do takich rzeczy. Gesty myszą mogą być dość ograniczające, zwłaszcza że jednocześnie tracimy panowanie nad kamerą


"A car won't take your job, another horse driving a car will." - Horse influencer, 1910
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:2 minuty
  • Postów:6692
1
obscurity napisał(a):

Można by z tego zrobić fruit ninja w 3d dla bardziej casualowych

Jak sobie wyobrażasz przekształcenie tego projektu w Fruit Ninja?
Przecież mechanika Fruit Ninja jest na tyle odmienna, że to praktycznie byłoby tworzenie nowej gry.

obscurity napisał(a):

Ja bym osobiście do czegoś takiego celował w grę w VR, wydaje się idealne do takich rzeczy. Gesty myszą mogą być dość ograniczające, zwłaszcza że jednocześnie tracimy panowanie nad kamerą

Ja bym nie wchodził w VR.
Praca nad takim projektem wymaga długich sesji z zestawem VR.
A dla użytkownika korzystanie z VR też jest mało komfortowe. Człowiek lubi usiąść, albo nawet się położyć i pograć.
Więc gdy fascynacja minie, zestaw VR najprawdopodobniej pójdzie w kąt.

Chociaż statystyki i prognozy wyglądają obiecująco...
https://www.g2.com/articles/virtual-reality-statistics


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.