STM32MP1 zmiana domyślnej grafiki u-boot.

STM32MP1 zmiana domyślnej grafiki u-boot.
IE
  • Rejestracja:ponad 3 lata
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:37
0

Witam,
Testuję STM32MP1 z openStLinux wygenerowany z receptur za pomocą narzędzia Bitbake.

Chciałbym teraz zmienić domyślną grafikę u-boot.

Pytanie czy wystarczy edytować grafikę stmicroelectronics.bmp znajdującą się w katalogu : layers/meta-st/meta-st-stm32mp/recipes-bsp/u-boot/u-boot-stm32mp-splash

i jeszcze raz uruchomić budowanie obrazu (bitbake) ? Bitbake będzie widzieć że zedytowano plik stmicroelectronics.bmp ? Nie chiałbym usuwać już zbudowanego obrazu i budować odnowa bo trwa to u mnie okoł 15 godzin.

DN
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:22 dni
  • Postów:37
0

Nie pamiętam dokładnie jak to się robiło, ale jak bitbake to masz te całe 'recipes' do budowania. Nie wystarczyłoby tam po prostu SRC_URI tego obrazu zmienić i zbudować? Chyba nie musisz za każdym razem robić pełnego cleana builda jeśli coś zmienisz, tym bardziej, że zaczną Ci się na nowo pobierać build toole wtedy jeśli wyczyścisz wszystko, a nie tylko output.

IE
  • Rejestracja:ponad 3 lata
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:37
0

Spróbuję więc zmienić tylko w 'recipes' SCR_URI i puścić bitbake bez clean'a .
Bo rozumie że bezpośrednio w już zbudowanym systemie na urządzeniu nie da się podmienić tego obrazka ?

edytowany 1x, ostatnio: ienecode
Marius.Maximus
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Postów:2102
1
  1. zrob kopie obrazu najlepiej tez opisuj co zmieniłeś aby to ogarnąć w przyszłości
  2. jak cos zmienisz (np. plik BMP) to budowane sa tylko pakiety zmodyfikowane oraz zależności jak wszystko jest poprawnie zrobione to w pare minut bedzie nowy obraz
  3. zajrzyj do pliku bb tam pewnie będzie ścieżka gdzie ten plik trafia w systemie możesz go podmienić bez budowania i ustalisz jak sie plik z grafika nazywa
  4. nie rób clean jak nie wiesz do czego służy

--
Nie przyjmuję reklamacji za moje rady, używasz na własną odpowiedzialność.
Programowanie bez formatowania to jak chodzenie ze spodniami spuszczonymi na kostki. Owszem da się ale po pierwsze nie wygodne, po drugie nieprzyzwoicie wygląda.
Przed zaczęciem nowego wątku przeczytam problem XY
edytowany 3x, ostatnio: Marius.Maximus
IE
  • Rejestracja:ponad 3 lata
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:37
0

@Marius.Maximus tak, znalazłem na urządzeni . Jest w katalogu ./boot .
Podmieniłem z innym o takich samych rozmiarach co do pixeli i się nie wczytuje... Nie wiem czy też rozmiar (kB) jest jakieś ograniczenie ?

Marius.Maximus
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Postów:2102
1

bmp musi byc dokladnie taka sama
ilosc kolorow , rozmiar itp
poszukaj w dokumentacji


--
Nie przyjmuję reklamacji za moje rady, używasz na własną odpowiedzialność.
Programowanie bez formatowania to jak chodzenie ze spodniami spuszczonymi na kostki. Owszem da się ale po pierwsze nie wygodne, po drugie nieprzyzwoicie wygląda.
Przed zaczęciem nowego wątku przeczytam problem XY
IE
  • Rejestracja:ponad 3 lata
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:37
0

Tak zgadza się. Musi być o rozmierze 480183 or 183480 i przekonwertowane :

convert logo.jpg -type Palette -colors 224 -depth 8 -compress none -verbose BMP3:splash.bmp

IE
Tak działa. Podmieniłem w urządzeniu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.