STM32MP1 zmiana domyślnej grafiki u-boot.

STM32MP1 zmiana domyślnej grafiki u-boot.
IE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 37
0

Witam,
Testuję STM32MP1 z openStLinux wygenerowany z receptur za pomocą narzędzia Bitbake.

Chciałbym teraz zmienić domyślną grafikę u-boot.

Pytanie czy wystarczy edytować grafikę stmicroelectronics.bmp znajdującą się w katalogu : layers/meta-st/meta-st-stm32mp/recipes-bsp/u-boot/u-boot-stm32mp-splash

i jeszcze raz uruchomić budowanie obrazu (bitbake) ? Bitbake będzie widzieć że zedytowano plik stmicroelectronics.bmp ? Nie chiałbym usuwać już zbudowanego obrazu i budować odnowa bo trwa to u mnie okoł 15 godzin.

DN
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 37
0

Nie pamiętam dokładnie jak to się robiło, ale jak bitbake to masz te całe 'recipes' do budowania. Nie wystarczyłoby tam po prostu SRC_URI tego obrazu zmienić i zbudować? Chyba nie musisz za każdym razem robić pełnego cleana builda jeśli coś zmienisz, tym bardziej, że zaczną Ci się na nowo pobierać build toole wtedy jeśli wyczyścisz wszystko, a nie tylko output.

IE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 37
0

Spróbuję więc zmienić tylko w 'recipes' SCR_URI i puścić bitbake bez clean'a .
Bo rozumie że bezpośrednio w już zbudowanym systemie na urządzeniu nie da się podmienić tego obrazka ?

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2202
1
  1. zrob kopie obrazu najlepiej tez opisuj co zmieniłeś aby to ogarnąć w przyszłości
  2. jak cos zmienisz (np. plik BMP) to budowane sa tylko pakiety zmodyfikowane oraz zależności jak wszystko jest poprawnie zrobione to w pare minut bedzie nowy obraz
  3. zajrzyj do pliku bb tam pewnie będzie ścieżka gdzie ten plik trafia w systemie możesz go podmienić bez budowania i ustalisz jak sie plik z grafika nazywa
  4. nie rób clean jak nie wiesz do czego służy
IE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 37
0

@Marius.Maximus tak, znalazłem na urządzeni . Jest w katalogu ./boot .
Podmieniłem z innym o takich samych rozmiarach co do pixeli i się nie wczytuje... Nie wiem czy też rozmiar (kB) jest jakieś ograniczenie ?

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2202
1

bmp musi byc dokladnie taka sama
ilosc kolorow , rozmiar itp
poszukaj w dokumentacji

IE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 37
0

Tak zgadza się. Musi być o rozmierze 480183 or 183480 i przekonwertowane :

convert logo.jpg -type Palette -colors 224 -depth 8 -compress none -verbose BMP3:splash.bmp

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.