Upgrade z Raspberry Pi 3B+ na 4 - Warto?

Upgrade z Raspberry Pi 3B+ na 4 - Warto?
W1
  • Rejestracja:około 5 lat
  • Ostatnio:około 5 lat
  • Postów:4
1

Witam.
Tak jak w tytule, myślałem nad stworzeniem mini-konsoli do gier z emulatorem "retropie" na Raspberry Pi 3B+.
Moje pytanie jest takie, czy warto kupić nową wersję Raspberry 4? Czy wersja 3B+ powinna "udźwignąć" emulator bez problemów?

Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:36 minut
  • Postów:6695
1

U mnie 3B (nawet bez plusa :) ) spokojnie radzi sobie ze wszystkim od C64 do PSX.
Niestety DOSBOX nie jest zbyt wydajny, więc w MDK, czy Dungeon Keeper sensownie nie pograsz. Chociaż może pogrzebanie w plikach konfiguracyjnych (dostosowanie do gier) coś by dało...
Może parametry czwórki coś tu poprawią, ale wątpię, żeby to była znacząca różnica. Pamiętam, że z każdym nowym komputerem sprawdzałem jak Keeper się zachowuje na DOSBOXie z nadzieją, że będzie dobrze i nigdy dobrze nie było...


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 6x, ostatnio: Spine
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:2 minuty
0
Spine napisał(a):

U mnie 3B (nawet bez plusa :) ) spokojnie radzi sobie ze wszystkim od C64 do PSX.
Niestety DOSBOX nie jest zbyt wydajny, więc w MDK, czy Dungeon Keeper sensownie nie pograsz. Chociaż może pogrzebanie w plikach konfiguracyjnych (dostosowanie do gier) coś by dało...

To nie DOSBox jest niewydajny, tylko porównujesz maszyny z prockiem 1 MHz (C64), 33 MHz (PSX) i 100-200 MHz (pecet biorąc pod uwagę epokę w której wydano te gry).

Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:36 minut
  • Postów:6695
0

Popatrz na minimalne wymagania Keepera ;)
https://systemreqs.com/pl/gra/dungeon-keeper
To nawet na 486 chodziło :D

Naprawdę jeśli coś chodzi lepiej na ~20 razy gorszym, archaicznym sprzęcie, to coś jest nie tak w emulatorze.


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 2x, ostatnio: Spine
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:2 minuty
0

Powodzenia z tym Dungeon Keeperem w wyższej rozdzielczości na 486...

Nie chcę tu specjalnie bronić DOSBoxa (który ma jakąś tam wirtualizację procka ale tylko na x86 - na innych platformach ma prawo działać wolniej), ale jednak porównujesz różne maszyny, twierdząc że emulator C64 to fajny szybki jest, a peceta to jednak powolny jakiś.
Powolne to tu jest RPi :)

edytowany 1x, ostatnio: Azarien
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:36 minut
  • Postów:6695
0
Azarien napisał(a):

Powolne to tu jest RPi :)

Broadcom BCM2837 quad-core 64-bit ARM-8 Cortex-A53 1,2 GHz
W czasach DOSa o takim sprzęcie to nawet ptaszki nie ćwierkały :D

Na PC znacznie lepszą wydajność gier osiągałem na Dosemu. Który dość mocno się opierał na architekturze Linuksa i korzystał z Freedosa.
Jest możliwość odpalenia Freedosa pod Qemu na RPi, chyba sobie sprawdzę to przy czasie jak się zachowa taka kombinacja ;)

Tymczasem możecie zobaczyć jak u mnie na RPi sobie radzi Keeper pod DOSBOXem:

Na początku mam minimalne ustawienia graficzne w grze oraz tryb niskiej rozdzielczości (Alt+R), potem zwiększam te ustawienia i przełączam na wysoką rozdzielczość.
Jak jest więcej akcji na ekranie (walka z innymi stworami), to gra nie jest zbyt przyjemna nawet na niskim ustawieniu...


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 6x, ostatnio: Spine

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.