Chciałbym się zabrać za tworzenie jakiejś prostej, fajnej gry w 2d, ale mam taki problemy:
Znam Jave, tzn. posługuję się tymi obiektami, klasami, metodami na tyle dobrze że nie muszę długo nad tym myśleć (przeczytane Thinking in Java). Kiedyś próbowałem stworzyć coś w stylu: chodzenie ludzikiem po planszy, chociaż tyle. (to coś: http://i46.tinypic.com/2agufe1.jpg ) Problem w tym że samo odtworzenie jakiejś muzyczki zajęło mi bite 5 dni czytania tutoriali i innych. Standardowa biblioteka potrafi odtworzyć tylko WAV, co odpada całkowicie jeśli chodzi o grę, biblioteka od Oracle do multimediów akurat wycofała obsługę mp3 (problem z licencją?) w końcu udało mi się z jakąś 10 letnią biblioteką do OGG gdzie cały dzień męczyłem się jak zrobić żeby muzyka po odtworzeniu zaczynała się od nowa, czy kolejny dzień szukania dlaczego klawiatura nie działa? (któryś tam JButton zabierał focus), ewentualnie kolejny dzień zmarnowany na zrobienie coś z tym, że wciśnięty klawisz zamiast być wciśnięty wysyła jeden sygnał a dopiero po sekundzie dużo szybkich sygnałów (i tym podobne problemy z wieloma innymi rzeczami)
W końcu się poddałem po tym jak okazało się że całe wyświetlanie grafiki jest do przepisania, bo na innym komputerze mapa która była wyświetlana w JPanelu migała w innym JPanelu w którym był ekwipunek.
Czy to normalne? Czy jakbym użył jakiegoś silnika (jakiego?) do gier nie miałbym takich problemów? Próbowałem już, wziąłem AndEngine na androida. Skończyło się na próbowaniu zainstalowania, za żadne skarby nie dało się dołączyć tej biblioteki w ich super sposób do wersji eclipse którą mam, po spędzeniu nad tym dwóch dni znowu się poddałem.
Może mam się przenieść na C++? Z tym że stworzenie gry multiplayer w applecie Javy jest kuszącą propozycją. Pytanie tylko jak za to powinienem się zabrać? Jakieś tutoriale do tworzenia gier, artykuły? (książek do tworzenia gier w Javie po prostu nie ma)
Pozdrawiam i z góry dzięki za porady.