Mnie najbardziej ciekawi jak na maturze z zeszłego roku w zadaniu 1) ocenili by coś takiego (fragment samego liczenia): s[n] := n - 1 + sklej(floor(n/2.0)) + sklej(ceil(n/2.0));
bo zgodnie z kluczem trzeba było uwzględnić zarówno przypadek gdy n
jest parzyste i nie, a ja uwzględniłem oba w 1 linijce :P

- Rejestracja:ponad 17 lat
- Ostatnio:19 dni

- Rejestracja:ponad 14 lat
- Ostatnio:ponad 11 lat
xorgx3 napisał(a)
No jeżeli napisałeś w tej jednej linijce wszystko co potrzeba, to czemu nie?
Oczywiście, bo w zadaniu jest "Rozwiąż", a nie "Rozwiąż poprawnie". Dlatego należy napisać jedną linijkę i na pewno dostanie się max'a. Napisałeś co chcieli, a to czy poprawnie to inna kwestia. ;)

- Rejestracja:ponad 14 lat
- Ostatnio:ponad 11 lat
- Postów:573
Więc writeln('dupa')
też przejdzie - rozwiązanie jest, niekoniecznie poprawne.

- Rejestracja:około 14 lat
- Ostatnio:ponad 12 lat
powiem Wam że u mnie w szkole jest super;) Informatyk powiedział, że oficjalnie jeśli Jave pisze to tam Eclipse wrzucone będzie ale znajdziemy u siebie na kompach również NetBeans i JCreatora do C++ podobnie tylko wystarczy mu dac znać wcześniej jakie mamy życzenia i będzie zainstalowane; )



- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:ponad 6 lat
- Lokalizacja:Białystok
- Postów:258
10 stycznia 2012, o 9:00 odbędzie się matura próbna przygotowana przez UMK w Toruniu.
Więcej informacji na http://edu.rsei.umk.pl/edu_info/ - po niedzieli pojawią się szczegóły, datę i godzinę dostałem od organizatorów.
- Rejestracja:około 14 lat
- Ostatnio:około miesiąc
- Postów:417
To jest bardziej dla zrozumienia działania algorytmu, lecz jeśli jakiegoś nie rozumiesz to możesz sobie równie dobrze przeanalizować algorytm na kartce.
Do matury trzeba zrozumieć algorytmy zawarte w tej książce i potrafić je napisać w jakiejś postaci (przy czym język programowania i tak musisz znać, bo jest potrzebny w drugiej części).
Ja mam kilka pytań do Was. matura 2011 , poziom rozsz., cześć pisemna:
1) Pytanie 3 h)
Protokół sieciowy HTTP dotyczy przesyłania dokumentów zapisanych w języku HTML
prawda, czy fałsz?
Jak dla mnie fałsz. http://xxx.pl/plik.txt , http://xxx.pl/plik.js , http://xxx.pl/plik.css , http://xxx.pl/plik.rar - czy to pliki HTML? No właśnie.
A w kluczu jest odpowiedź prawda...
Co o tym myślicie?
2) Pytanie 3 e)
Aby program napisany w języku programowania wysokiego poziomu mógł być wykonany przez komputer, niezbędny jest dostęp do kompilatora lub interpretera tego języka.
I tutaj znowu, kompilator przecież nie jest potrzebny. Jest mowa o WYKONANIU, nie o KOMPILACJI.
Chyba, że to program napisany w języku interpretowanym, wtedy owszem (ale taki program jest od razu wykonywany (przez interpreter) - czyt. interpretowany - ale nie kompilowany)
Suma sumarum ja zaznaczyłbym odpowiedź FAŁSZ, gdy w kluczu jest PRAWDA.
Mam jakąś mylną wiedzę?
3) mam pytanie o zadanie z załącznika. Dlaczego odpowiedzią jest prawda? Tzn. nie rozumiem tego podpunktu, jak interpretować ten algo by dojść do takiej odpowiedzi?
Pozdrawiam :)
- matura.png (55 KB) - ściągnięć: 130
- Rejestracja:około 18 lat
- Ostatnio:prawie 13 lat
- Z tego pytania nie wynika, że chodzi tylko o pliki HTML, ale głównie się do nich stosuje więc oczywista jest odpowiedź prawda. HTTP = Hypertext Transfer Protocol, język hipertekstowy to właśnie HTML.
- Nie jest napisane, że ten program jest już skompilowany, więc do jego wykonania kompilator jest niezbędny.
- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:ponad 6 lat
- Lokalizacja:Białystok
- Postów:258
-
"protokół sieciowy HTTP dotyczy przesyłania dokumentów zapisanych w języku HTML"
Zaprzeczeniem tego zdania byłoby "protokół sieciowy HTTP nie dotyczy przesyłania dokumentów zapisanych w języku HTML" - czy będzie ono prawdziwe? Nie. Więc pierwsze należy przyjąć za prawdę. Gdyby dodali tam "dotyczy tylko", to wątpliwości były by ze wszech miar słuszne - teraz to moim zdaniem nadinterpretacja. -
Tu popieram, moim zdaniem dziwne sformułowanie, zresztą w tym wątku już ktoś to obśmiał.
- w sumie faktycznie, pewnie macie rację. ;)
- tutaj widzę zdania podzielone. Ale przekonuje mnie chyba odpowiedź kolegi AdamW. Niemniej, dziwne pytanie/
- ma ktos pomysl? :)
Ja mam jeszcze pytanie, jak w praktyce wyglada ta matura.
4) Mozna miec tylko kalkulator, tak?
5) Pierw pisze się czesc I teoretyczną (1,5h) - 3 zadania, potem po tych 1,5h od razu (bez jakiejś przerwy) idzie się do komputera pisać część II (trwa 2,5h)? Czy część II jest np. parę h później?
Pytam, bo nie mam w szkole informatyki od dwoch lat.
6) część II. w zasadzie tutaj mamy 3 zadania. W kazdym rozwiazaniem bedzie jakis plik zadanieX.txt z danymi.
I do wyboru mamy napisac program (automatycznie zapisze wyniki w pliku) lub zrobić to inaczej np. w Excelu/Accessie (dokonac obliczen i samodzielnie umiescic dane w pliku) - i tak w kazdym zadaniu? I oczywiscie do tego np.plik kodu źródłowego, albo plik XLS?
Chyba, ze jest jasno napisane "napisz program".
(I tak np.w zadaniu 4. Trawniki wlasciwie trzeba wykorzystac Excela bo najlatwiej wygenerowac wykres.)
Mam tez pytanie o
Do oceny oddajesz plik(i) o nazwie(ach) …......................................................., zawierający(e)
tu wpisz nazwę(y) pliku (ów)
komputerową realizację Twoich obliczeń, plik tekstowy zadanie4.txt, zawierający odpowiedzi do podpunktów a) i c) zadania (odpowiedź do każdego podpunktu poprzedź literą oznaczającą odpowiedni podpunkt) oraz plik o nazwie ……….................. zawierający wykres do zadania c).
czyli w pliku zadanie4.txt ma być np.:
a) 234
b) coś-tam
czy inaczej, np.
a234
bcoś-tam
(jakby bylo automatycznie sprawdzane)?

- Rejestracja:około 17 lat
- Ostatnio:11 miesięcy
Sam swego czasu się czepiałem do tych zadań. Wyglądają jakby były pisane na kolanie, używany język jednak mógłby być bardziej jednoznaczny i profesjonalny. Przydałoby się coś w formie:
Aby pliki źródłowe programu napisanego w języku wysokiego poziomu mogły zostać wykonane przez komputer niezbędny jest dostęp do:
Aby program napisany (lecz nie skompilowany) w języku wysokiego poziomu mógł zostać wykonany przez komputer niezbędny jest dostęp do:
- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:ponad 6 lat
- Lokalizacja:Białystok
- Postów:258
- Mozna miec tylko kalkulator, tak?
I długopis ;-)
http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_mat_08/informatyka_1.pdf Twoja Biblia.
A tu Nowy Testament - http://www.cke.edu.pl/images/stories/Aneks_inf_mat/Aneksy_2010/aneks_2010.pdf
- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:ponad 6 lat
- Lokalizacja:Białystok
- Postów:258
SPEEDD10, trzaskaj zadania ze SPOJ.pl i Projektu Eulera ,orientuj się na konkursy niższej rangi niż Olimpiada Informatyczna, do tego możesz napisać do ludzi z UMK (podawałem stronę ze dwie strony tematu temu - http://edu.rsei.umk.pl/edu_info/) i poprosić o zeszłoroczny arkusz z ich próbnej matury. Powinni udostępnić.
I dodaj dział Newbie z 4Programmers do czytnika RSS-ów :-D
Poza tym za dużo nie znajdziesz, rób typowe zadania na Accesa i Excela, Twój nauczyciel powinien mieć tego parę kilo - poproś żeby się podzielił.
- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:ponad 6 lat
- Lokalizacja:Białystok
- Postów:258

- Rejestracja:prawie 15 lat
- Ostatnio:4 dni
a propoS tego zadania:
http://4programmers.net/Forum/Off-Topic/172532-matura_z_informatyki?mode=download&id=1229
Powinieneś poczytać o złożoności obliczeniowej, w tym przypadku masz pętlę w pętli. Pokażę na przykładzie:
x = x + 2
Powyższy program wykona 1 instrukcję.
for (i = 0; i < n; i++)
x = x + 2
Powyższy program wykona n instrukcji (n razy wykona instrukcję x = x + 2).
for (i = 0; i < n; i++)
for (i = 0; i < n; i++)
x = x + 2
Powyższy program wykona n * n * 1 instrukcji, czyli n^2.

- Rejestracja:ponad 17 lat
- Ostatnio:ponad 8 lat
- Postów:1105
ciekawy napisał(a)
Druga pętla nie zależy od n, tylko od i.
Zależy odn

- Rejestracja:prawie 15 lat
- Ostatnio:prawie 6 lat
- Postów:162
ciekawy napisał(a)
Aurel: tylko nie rozumiem w tym przypadku. Druga pętla nie zależy od n, tylko od i.
byłbym wdzięczny za naprowadzanie mnie na poprawny tok myślenia, bo jakoś tego n^2 nie mogę w tym zadaniu zauważyć
Zobacz:
dopóki i < n
j = i;
dopoki j >= 1
rob costam
j--
Ile razy wykona się pętla pierwsza? n-2 razy. Ile razy wykona się pętla druga? Najpierw 2 razy, potem 3 razy, potem 4 razy.. aż dojdzie do n-1 razy.
Złożoność: n-2 * n-1. Można przyjąć więc złożoność teoretyczną O (n^2).

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:15 dni
- Postów:134
Czy ktoś z Was ma w szkole prowadzoną informatykę na poziomie rozszerzonym? Lub chociaż na takim, który można nazwać rozszerzonym na tle innych szkół. Z jakich książek/materiałów korzystacie?
Mimo swojej abstrakcyjności przecież ta matura musi mieć jakieś standardy :O