Dynamiczne ładowanie obrazków.

0

Siema.
Rzecz dotyczy poprzedniego wątku z siatką obrazków. Zakładając że już mam taką "tabelkę" z 256-oma obrazkami, chcialbym je ładować dynamicznie tylko wtedy gdy dana komórka jest widoczna (cała siatka będzie sporo większa od formy). Kombinowałem na razie na TImage-u i zwolnienie obrazka z pamięci za pomocą image1.free już "odkryłem". Problem w tym jak potem znów obrazek załadować?
Pewnie sprawa jest banalna, ale ja mam chyba zły dzień. Pomóżcie.

0
Image1.Picture:=nil; //wyładowanie obrazka, bez usuwania Image1
Image1.Picture.LoadFromFile('c:\windows\kawa.bmp'); //władowanie nowego obrazka do Image1

Z tego co widzę, masz problem z czymś większym niż samym ładowaniem, wyładowaniem obrazków. Odezwij się za dnia mailem lub komunikatorem do mnie, to postaram się Ci pomóc.

0

Ja proponuje zaladowac wszystkie obrazki do jednego duzego zrobic tablice z mapą integerów (x,y, wartosc to numer obrazka). Ladujesz duzy obrazek do pamieci i tylko podczas odrysowywania na Image ClipRect :) I zapewniam Cie ze taka metoda dziala znacznie szybciej niz gdybys ladowal wszystkie potrzebne obrazki podczas rysowania. (Wiem bo sprawdzalem :P)

Zakladam ze piszesz gre.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.