Siema.
Rzecz dotyczy poprzedniego wątku z siatką obrazków. Zakładając że już mam taką "tabelkę" z 256-oma obrazkami, chcialbym je ładować dynamicznie tylko wtedy gdy dana komórka jest widoczna (cała siatka będzie sporo większa od formy). Kombinowałem na razie na TImage-u i zwolnienie obrazka z pamięci za pomocą image1.free już "odkryłem". Problem w tym jak potem znów obrazek załadować?
Pewnie sprawa jest banalna, ale ja mam chyba zły dzień. Pomóżcie.
Image1.Picture:=nil; //wyładowanie obrazka, bez usuwania Image1
Image1.Picture.LoadFromFile('c:\windows\kawa.bmp'); //władowanie nowego obrazka do Image1
Z tego co widzę, masz problem z czymś większym niż samym ładowaniem, wyładowaniem obrazków. Odezwij się za dnia mailem lub komunikatorem do mnie, to postaram się Ci pomóc.
Ja proponuje zaladowac wszystkie obrazki do jednego duzego zrobic tablice z mapą integerów (x,y, wartosc to numer obrazka). Ladujesz duzy obrazek do pamieci i tylko podczas odrysowywania na Image ClipRect :) I zapewniam Cie ze taka metoda dziala znacznie szybciej niz gdybys ladowal wszystkie potrzebne obrazki podczas rysowania. (Wiem bo sprawdzalem :P)
Zakladam ze piszesz gre.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.