Uniwersalna biblioteka DLL

0

Hej

Pisze program. Mam pewnia funkcjonalnosc ktora jest powiedzmy niezalezna i ktora chcialbym wyrzucic do zewnetrzenj biblioteki. Chcialbym to zrobic na tyle uniwersalnie zebym pozniej mogl taka biblioteke wykorzystac w roznych jezykach (Delphi, C++, C#/VB dla .Net, VBA).

Czy mozecie mi doradzic jak to najlepiej zrobic?

Najpierw myslalem nad zwracaniem z DLLki jakiegos obiektu ktory ta DLLka by tworzyla. Ale przed chwila zauwazylem (nie wiem czy slusznie) ze w takim wypadku musialbym do kazdego programu w ktorym bede tworzyl obiekt z tej DLLki "dopinac" definicje interface ktory sluzylby do komunikacji ze zwroconym obiektem - mam racje?

Jesli tak to troche mi sie to nie podoba. Ale moze to jest najlepsze wyjscie? A moze wcale to nie jest konieczne?

0

Uniwersalny to on będzie, ale gdy nie będzie tworzył żadnych obiektów.

0
PEYN napisał(a)

...bede tworzyl obiekt z tej DLLki "dopinac" definicje interface ktory sluzylby do komunikacji ze zwroconym obiektem - mam racje?

niom, kompilator nie jest jasnowidzem - niestety ;/ a może stety (jeszcze by coś źle przewidział).
Innym wyjściem jest dołączanie skompilowanej biblioteki (np. *.lib) wtedy za programem nie musisz ciągać dodatkowej DLL. Jednak jeżeli np. planujesz z czasem zoptymalizować działanie procedurek w niej zawartych, to zdecydowanie lepiej wybrać DLL, bo nie będzie potrzeby rekompilacji.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.