Jak nałożyć teksturę na prymityw, który nie jest prostokątem, a żeby ta tekstura była równo. Proszę o wszelkie sugstie, bo mam pustkę we łbie jak nigdy...
Poczytaj o glTexCoord2f
Drogi Anonimie, chyba to co czytam nie trafia do mnie, więc czy mógłbyś mi podać chociaż jakieś wskazówki????
begin(gl_polygon);
gltexcoord2f(0.0);
glVertex3f(6.0.2,875);
gltexcoord2f(1.0);
glVertex3f(2,75.0.9,75);
gltexcoord2f(1.1);
glVertex3f(11,25.0.12,12);
gltexcoord2f(0.1);
glVertex3f(18,37.0.9,875);
gltexcoord2f(1.0);
glVertex3f(15,25.0.2,625);
end;
rysuje dosc ladnie teksturke na 5 kacie, ale jak to ja jzu samse strzelalem =]
O! Już wiem, jak to należy zrobić. Jeśli kogoś to obchodzi, to niech czyta : Najłatwiej, jak argumenty przy glVertex3f pokrywają się z argumentami przy glTexCoord. Jako że liczba argumentów się różni, trzeba dobierać które wpisać w glTexCoord eksperymentalnie. Jeśli prymityw leży w którejś z płaszczyzn głównych, to wygląda to tak :
[code]
glBegin (GL_POLYGON);
glTexCoord2d(-1, -1);
glVertex3f(-1, -1, 0);
glTexCoord2f(1, -1);
glVertex3f(1, -1, 0);
glTexCoord2f(1, 1);
glVertex3f(1, 1, 0);
glTexCoord2d(0, 2);
glVertex3f(0, 2, 0);
glTexCoord2f(-1, 1);
glVertex3f(-1, 1, 0);
glEnd;
[/code]
Wtedy tekstura pokrywa prymityw równiutko, powtarzając się w pionie i w
poziomie. Wielkość tekstury można regulować tak (powiększamy ją dwa razy) :
[code]
glTexCoord2f(-1/2, 1/2);
[/code]
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.