gniazdka, ip, pliki, sieć lokalna

0

x

0

Jedna z dwóch osób musi mieć zewnętrzne IP. Inaczej nic nie zdziałasz., chyba że ta druga osoba znajduje się w twojej sieci lokalnej. Możesz sobie np. na serwerze dostępowym sieci lokalnej zrobić przekierowanie portów.

0

no to w takim razie jak dziala polaczenie p2p w gg?
ja mam IP zew - modem ale np. inna osoba jest w sieci lokalnej ma SDI na 5 osob i jak gg sie z nia laczy?
czem na odpowiedzi!

0

no to w takim razie jak dziala polaczenie p2p w gg?
ja mam IP zew - modem ale np. inna osoba jest w sieci lokalnej ma SDI na 5 osob i jak gg sie z nia laczy?
czem na odpowiedzi!

Moze ta osoba ustawia przekierowanie portow

0

Przecież napisałem, że JEDNA z dwóch, a nie dwie!!

A tak zapraszam do lektury protokołu GG.
Jeżeli nadawca ma zew. IP, a odbiorca nie, to wtedy nadwca wysyła wiadomość przez serwer GG o klasie GG_CLASS_CTCP, aby odbiorca połączył się na IP nadawcy!!

0

a jesli obydwaj nie maja adresuf zew?
nadawca wysyla info do serva gg...
ale jak serv gg wysyla info do odbiorcy majacym lokalne IP?

0

...ale jak serv gg wysyla info do odbiorcy majacym lokalne IP?

Poprzez serwer tejże sieci, który ma zaadresowane te pakiety pod odpowiedni adres w sieci (wewnętrzny).. ludzie..podstawy...
poczytajcie w necie..jest masa ebooków o sieciach

0

Jak oba nie mają zew. IP to pliku nie przeslą. Natomiast jeżeli chodzi Ci o wysyłanie wiadomości to serwer Gadu-Gadu ma zew IP.

0

ale server gg musi jakos przeslac info do klienta ktory nie ma zew IP...

0

Człowieku ty sie w ogóle na sieciach nie znasz.
POCZYTAJ TROCHE!!

Jak nastąpi połączenie z serwerem to transmisja pakietów może się odbywać w obie strony.

0

ale to Ty sie laczysz do serwera ktory ma zew IP. Wiec wtedy nawet na gniazdkach masz bodajrze cos on Socket.ReceiveText czy cos takiego. Polaczenie wystarczy jak jest w jedna strone.

wiec powiedzmy ze masz zewnetrzne IP
tam dajesz sobie server.socket
na wewnetrznym IP dajesz sobie client.socket

I teraz sie laczysz clientem do servera :
I wtedy mozesz dac z servera:
ServerSocket1.Socket.SendText('wiadomosc jakas');
a na kliencie np
ShowMessage('Socket.ReceiveText');

Chyba tak :)

0

i o to mi chodzilo...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1