x
Jedna z dwóch osób musi mieć zewnętrzne IP. Inaczej nic nie zdziałasz., chyba że ta druga osoba znajduje się w twojej sieci lokalnej. Możesz sobie np. na serwerze dostępowym sieci lokalnej zrobić przekierowanie portów.
no to w takim razie jak dziala polaczenie p2p w gg?
ja mam IP zew - modem ale np. inna osoba jest w sieci lokalnej ma SDI na 5 osob i jak gg sie z nia laczy?
czem na odpowiedzi!
no to w takim razie jak dziala polaczenie p2p w gg?
ja mam IP zew - modem ale np. inna osoba jest w sieci lokalnej ma SDI na 5 osob i jak gg sie z nia laczy?
czem na odpowiedzi!
Moze ta osoba ustawia przekierowanie portow
Przecież napisałem, że JEDNA z dwóch, a nie dwie!!
A tak zapraszam do lektury protokołu GG.
Jeżeli nadawca ma zew. IP, a odbiorca nie, to wtedy nadwca wysyła wiadomość przez serwer GG o klasie GG_CLASS_CTCP, aby odbiorca połączył się na IP nadawcy!!
a jesli obydwaj nie maja adresuf zew?
nadawca wysyla info do serva gg...
ale jak serv gg wysyla info do odbiorcy majacym lokalne IP?
...ale jak serv gg wysyla info do odbiorcy majacym lokalne IP?
Poprzez serwer tejże sieci, który ma zaadresowane te pakiety pod odpowiedni adres w sieci (wewnętrzny).. ludzie..podstawy...
poczytajcie w necie..jest masa ebooków o sieciach
Jak oba nie mają zew. IP to pliku nie przeslą. Natomiast jeżeli chodzi Ci o wysyłanie wiadomości to serwer Gadu-Gadu ma zew IP.
ale server gg musi jakos przeslac info do klienta ktory nie ma zew IP...
Człowieku ty sie w ogóle na sieciach nie znasz.
POCZYTAJ TROCHE!!
Jak nastąpi połączenie z serwerem to transmisja pakietów może się odbywać w obie strony.
ale to Ty sie laczysz do serwera ktory ma zew IP. Wiec wtedy nawet na gniazdkach masz bodajrze cos on Socket.ReceiveText czy cos takiego. Polaczenie wystarczy jak jest w jedna strone.
wiec powiedzmy ze masz zewnetrzne IP
tam dajesz sobie server.socket
na wewnetrznym IP dajesz sobie client.socket
I teraz sie laczysz clientem do servera :
I wtedy mozesz dac z servera:
ServerSocket1.Socket.SendText('wiadomosc jakas');
a na kliencie np
ShowMessage('Socket.ReceiveText');
Chyba tak :)
i o to mi chodzilo...
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.