TMap z Lazarusa na TDictionary w Delphi

TMap z Lazarusa na TDictionary w Delphi
RA
  • Rejestracja:około 4 lata
  • Ostatnio:8 miesięcy
  • Postów:38
0

Próbuję przenieść kawałek kodu z lazadusa do delphi. Zastosowano w nim klasą TMap. Znalazłem info, że odpowiednikiem z delphi jest TDictionary. Czy ktoś znający lazarusa może potwierdzić, że TDictionary jest najlepszym wyborem aby zastąpić TMap. Może istnieje jakiś wrapper, który załatwi sprawę konwersji i nie będę musiał zbyt wiele zmieniać.

Dziękuję z pomoc
Romek

WL
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:16 dni
  • Postów:1083
0
Romek Atomek napisał(a):

Próbuję przenieść kawałek kodu z lazadusa do delphi. Zastosowano w nim klasą TMap. Znalazłem info, że odpowiednikiem z delphi jest TDictionary. Czy ktoś znający lazarusa może potwierdzić, że TDictionary jest najlepszym wyborem aby zastąpić TMap.

Nie jest najlepszym wyborem.
Najlepszym wyborem byłoby IDictionary ze Spring4D:
http://docs.spring4d.org/index.htm?Spring.Collections.IDictionary.htm

Może istnieje jakiś wrapper, który załatwi sprawę konwersji i nie będę musiał zbyt wiele zmieniać.

Tego nie wiem, ale można sobie to bez problemu napisać.
Zakładając, że to Twoje TMap to de-facto:
https://freepascal.org/docs-html/current/rtl/fgl/tfpgmap.html

To jest to do napisania w kwadrans.

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 8 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12174
2

Pokaż chociaż deklarację użycia tego TMap. Wait, TMap? A nie TFPGMap?

IMO TDictionary nada się — to w praktyce to samo co TFPGMap.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 3x, ostatnio: flowCRANE

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.