CheckListBox z obrazkiem

CheckListBox z obrazkiem
Bartosz Mikołajczyk
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:20
0

Witam czy da się w CheckListBox wstawić obrazek przy Items. Jak tam to jak to zrobić a jak nie to jest jakiś darmowy komponent ?

edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
flowCRANE
Chodzi o Delphi czy Lazarusa?
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 14 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

Pewnie że się da. Ostatnio dość sporo robiłem przy użyciu tego komponentu (choć w sumie to głównie go łatałem, bo w LCL jego kod jest skopany, o czym namiętnie pisałem na blogu, np. tu i tu) i praktycznie wszystko co jest potrzebne to:

  • ustawienie właściwości Style np. na lbOwnerDrawFixed – aby komponent do renderowania wykorzystywał zdarzenie OnDrawItem,
  • ustawienie właściwości ItemHeight lub oprogramowanie zdarzenia OnMeasureItem – aby określić wysokość itemów,
  • oprogramowanie zdarzenia OnDrawItem – aby itemy wyglądały tak jak chcemy.

W zdarzeniu OnDrawItem dostajemy w parametrach referencję kontrolki, indeks malowanego itema, a także jego obszar na płótnie komponentu oraz stan (item normalny, zaznaczony, zfokusowany itd.), a więc komplet danych wymaganych do malowania czego dusza zapragnie.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
Bartosz Mikołajczyk
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:20
0

Dzięki za pomoc

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 14 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

W razie czego możesz skorzystać z kontrolek pokroju VirtualTreeView, które mogą wyświetlać dane w postaci list (a nie tylko drzew), ale ich funkcjonalność jest znacznie większa w porównaniu do kontrolek systemowych.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.