Piszę sobie moduł (Unit), który w zamyśle ma modyfikować KAŻDĄ Formę programu. Wymyśliłem to tak, że użytkownik / programista dopisuje sobie moduł do Uses, potem odpala globalny konstruktor klasy i już.
Wydaje mi się, że skoro Formy-dzieci dziedziczą po klasie TForm
, to wystarczy "włamać" się właśnie do klasy TForm i tam powrzucać różne metody obsługujące interesujące mnie komunikaty, np. WM_PAINT
czy WM_NCHITTEST
.
Dobrze myślę?
A może muszę stworzyć własną klasę dziedziczącą po TForm
a potem jakoś "podmieniać je" dynamicznie zamiast domyślnych Form? Albo spróbować przez Applications.OnMessage
wyłapywać wszystkie komunikaty w obrębie apki, a potem ustalać adresata i treść (o ile to w ogóle możliwe)?
Proszę o jakieś wskazówki, bo nie wiem jak się za to zabrać. Szukałem po różnych kompendiach, ale nic nie znalazłem.