TPNGObject > TBitmap - odmienne kolory

TPNGObject > TBitmap - odmienne kolory
MartinEagle
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Postów:56
0

Witam,

Bazując się na http://4programmers.net/Delphi/FAQ/PNG_w_Delphi ładuje fotki *.PNG do TImage'a.
Niestety w efekcie dostaję odmienne kolory niż w oryginalnej fotce (niektóre "zlewają" się w jeden) jak poniżej.
Po lewej oryginał. Po prawej po załadowaniu.

DobreKolory.jpgOdmienneKolory.jpg

Spotkał się ktoś z czymś takim? Co zrobić, by były właściwe?


flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 9 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

Na moje oko problem jest z głębią kolorów, dlatego "zlewa się"; Dołącz oryginalne obrazy to sprawdzę u siebie pod Delphi7 - mam zainstalowany TPNGImage.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
abrakadaber
abrakadaber
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:8 miesięcy
  • Postów:6610
1

zainteresuj się Graphics32


Chcesz pomocy - pokaż kod - abrakadabra źle działa z techniką.
MartinEagle
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Postów:56
0
furious programming napisał(a):

Na moje oko problem jest z głębią kolorów, dlatego "zlewa się"; Dołącz oryginalne obrazy to sprawdzę u siebie pod Delphi7 - mam zainstalowany TPNGImage.

OK, załączony oryginał.


edytowany 1x, ostatnio: MartinEagle
abrakadaber
abrakadaber
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:8 miesięcy
  • Postów:6610
1

Graphics32 D7 Win 8.1
user image
u mnie działa


Chcesz pomocy - pokaż kod - abrakadabra źle działa z techniką.
MartinEagle
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Postów:56
0

OK, dziękuję za info. Poczekam jeszcze na odpowiedź Furious... i będzie wiadomo co zrobić. (nie zauważyłem, że niezalogowany jestem, hi)


edytowany 2x, ostatnio: flowCRANE
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 9 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
1

A u mnie kicha - zabacz do załączników; designer.png to zrzut z edytora formularzy - niby wszystko gra; runtime.png to uruchomiony program - jak widać taki sam problem z głębią kolorów; W Lazarusie wszystko ładnie jest wyświetlane, ale moja paczka (de facto stara) dla Delphi7 jak widać nie radzi sobie z tym plikiem;

Jakie jest rozwiązanie? Korzystać z najnowszych bibliotek, np. tej zasugerowanej przez poprzednika :]


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
MartinEagle
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Postów:56
0

Fajnie. Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem i wyjaśnienie.
Dzięki za uporządkowanie wątku.

Pozdrawiam.


Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.