Obiekt widoczny w całym projekcie

Obiekt widoczny w całym projekcie
m_Lesiu
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
  • Postów:138
0

Dawno dawno temu, w mojej głowie zrodził się pomysł, żeby ułatwić sobie życie.
Otóż, często przy Debugowaniu używam pewnych schematów np.

Kopiuj
ShowMessage( IntToStr( GetLastError ));
OutPutDebugString( PWidechar( 'Pozdrawiam 4programmers' ));

Stworzyłem sobie klasę w której poskracałem to w ten sposób.

Kopiuj
ShowLastErr;
DebugStr( 'Jeszcze raz Was pozdrawiam' );

dodatkowo w konstruktorze wywołuje różne różności np.:

Kopiuj
System.ReportMemoryLeaksOnShutdown:= TRUE;

Pytanie:
Czy da się tak zrobić, żeby obiekt ww. klasy był widoczny w całym projekcie( we wszystkich unitach ), bez dodawania do każdego unita dodatkowego uses'a?


edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
m_Lesiu
napisałem posta i wcisnąłem F9 :D
flowCRANE
Skompilował się? :)
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:17 dni
1

Zrób te procedury statycznymi wtedy nie potrzebujesz obiektu klasy.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:2 minuty
  • Lokalizacja:Gorlice
1

Nie da się w Delphi nawet standardowe klasy aby aby mogły być użyte moduł zawierający ich deklarację musi być w uses i to nie będzie widoczny dla całego projektu a jedynie dla modułu w którym jest w uses.
Natomiast wielokrotne dodanie do uses takiego unita nie ma wpływu na wielkość pliku wynikowego więc czy go dodasz w jednym czy w 10 nie ma znaczenia.


Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
m_Lesiu
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
  • Postów:138
0
kAzek napisał(a):

Nie da się w Delphi nawet standardowe klasy aby aby mogły być użyte moduł zawierający ich deklarację musi być w uses i to nie będzie widoczny dla całego projektu a jedynie dla modułu w którym jest w uses.
Natomiast wielokrotne dodanie do uses takiego unita nie ma wpływu na wielkość pliku wynikowego więc czy go dodasz w jednym czy w 10 nie ma znaczenia.

Więc może jest opcja, żeby z automatu Delphi mi dodawało ten unit do wszystkich usesów?


_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:17 dni
1

Zbuduj z tego komponent.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
0

A może class helper dla Tobject ?

KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:2 minuty
  • Lokalizacja:Gorlice
0

A co tu da helper? Przecież wtedy i tak w każdym innym unicie będzie musiał do uses dodać unit w którym będzie helper. Po mojemu zwyczajnie nie da się trzeba dodawać do uses i tego nie przeskoczysz.


Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
_13th_Dragon
Formalnie nie, ale wrzucając komponent załatwiasz to automagicznie.
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:22 minuty
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12175
1

Jakby się nie kombinowało to i tak w każdym module trzeba będzie coś dopisać; Więc czy taką klasę napisze się w głównym pliku projektu, czy w innym module, czy zbuduje się z tej klasy komponent to i tak aby był widoczny trzeba dodać nazwę modułu do listy uses w każdym nowym module, więc kombinacje i tak nic nie dadzą;

Idealnego rozwiązania nie ma, wiec trzeba wybrać najlepsze z tych istniejących.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.