Biblioteka graficzna do prostej gry

Biblioteka graficzna do prostej gry
0

Potrzebuję biblioteki graficznej do napisania gry (Frogger) na projekt zaliczeniowy. Graph odpada.
Ewentualnie prosiłbym, żeby ktoś wyjaśnił mi krok po kroku jak podpiąć ZenGL lub Andorra 2D do Lazarusa, bo ja jestem na to za głupi lub po prostu to co jest napisane w tutorialach na stronach nie działa.

VO
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:7
0

Witam mam podobny problem. Chcę napisać coś w stylu space invaders w pascalu. Moim problemem jest to, że nie potrafię zaopatrzyć się we właściwe biblioteki, a stary moduł graph trochę chyba nie wyrabia. Oto co udało mi się już napisać. Denerwujące jest to, że ekran cały czas miga (rysowanie i czyszczenie monitora). Proszę o pomoc w dołączeniu innych bibliotek lub ew. instrukcje co robić.
Pozdrawiam.

(Piszę pod kompilatorem FPC 2.6.2).

edytowany 1x, ostatnio: Vokunx
madmike
Hej, nowy temat tak jak poniżej pisał Patryk możesz założyć (i powinieneś jeśli problem nie dotyczy głównej tematyki wątku). Mamy tu taki zwyczaj - nie usuwamy postów, jeśli się do nich odpowiedz już pojawiła - zobacz, Patryk odpowiedział, a jak usunąłeś, to ta jego odpowiedz tak głupio do niczego nie pasuje prawda? Post przywróciłem ;)
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

ZenGL, Andorra 2D...

  • typy powinno się nazywać od T, a wskaźniki od P (np.TRecord i PRecord).
  • type tab = array[1..N] of kolko; cóż za elokwentna nazwa typu...
Kopiuj
{zmienne globalne dla listy pociskow}
Var
	head,tail: wskPocisk;

To jest strasznie brzydkie, bo head i tail same w sobie nic konkretnego nie mówią. Lista połączona powinna być imho osobną wydzieloną klasą generyczną.

  • if(keypressed=true) then a dlaczego by nie od razu if (((keypressed=true)=true)=true) then? Lub po ludzku: if (keypressed) then, przecież keypressed to już jest zmienna typu bool.
  • mieszasz polskie i angielskie nazwy, to jest złe; pisz jedynie po angielsku, a ew.komentarze po polsku.
  • FUNCTION gameEnd(var lifes: Integer): boolean; dlaczego nie zrobisz z lifes zmiennej globalnej? Nie mówiąc o tym, że powinno być lives...
  • powinieneś założyć osobny temat! :|

edytowany 6x, ostatnio: Patryk27
flowCRANE
A gdzie jest kod, który komentujesz..? o.O
Patryk27
Kod był dodany jako załącznik (czy tam link) do postu @Vokunx, ale teraz go już nie ma ;p
flowCRANE
No chyba że tak, bo patrzyłem w poprzednią wersję posta (przed modyfikacją) i tak nie było kodu, a załączniki nie są podane :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.