tweety napisał(a)
nazwa gry: - Dizzy the new adventure
Gram czasem w Dizzy Adwenture z pegazusa - świetna gra na myślenie, lecz znając plansze można całą grę przejść w godzinę... Trzeba by zrobić grę tak długą, żeby grało się w nią z miesiąc, ale nie zbyt trudną (zbyt wiele chodzenia i kombinowania z przedmiotami);
tweety napisał(a)
(Delphi 6 myślę żeby się przesiąść na c++)
No to bardzo źle, że zmieniasz jeżyk, w którym jest napisana aplikacja - będzie trzeba wszystko przepisac na C++... Nie korzystaj z Delphi 6, tylko 7 jak już zamierzasz pozostać przy Delphi;
tweety napisał(a)
jaki silnik graficzny wykorzystujesz: - domowej roboty
To dobrze i źle zarazem; Jeśli korzystałbyś z gotowych silników (jak OpenGL, DirectX czy Allegro) znalazłbyś szybciej chętnych, którzy oczywiście bawili się z nim wcześniej; Jeśli masz swój silnik - trzeba się będzie go nauczyć i zapewne zoptymalizować - więcej roboty początkowo będzie, ale duży plus - będzie można dowolnie edytować jego procedury, czego nie można zrobić z gotowymi silnikami (teoretycznie);
tweety napisał(a)
przykładowe screen'y programu podczas działania, :- potem zrobie screeny
No dawaj dawaj, chcę zobaczyć co już wymodziłeś;
tweety napisał(a)
co masz już zaimplementowane: - chodzenie, skakanie, branie przedmiotów, przesuwanie platform, renew poziomu, przełączanie dźwigni
Czyli wszystko odnśnie sterowanej postaci? A co z animacjami podczas chodzenia, skakania i innych, które tego wymagają?
tweety napisał(a)
co jeszcze trzeba będzie zrobić:- następne poziomy do gry, wywalić starą kwadratową grafę, napisać ładowanie mapy z pliku
Jeśli o poziomy chodzi to o wiele lepiej było by napisać do tego prosty edytor - wpłynie to na szybkość tworzenia poziomów oraz umożliwi podgląd całości planszy; Kwadratowa grafika? Więc potrzebujesz grafika, jeśli sam nie umiesz / nie chcesz tego wykonać; Jeżeli chodzi o ładowanie poziomu z pliku - to jak teraz masz wczytywany level? To część trzeba było zrobić od razu, bo teraz będziesz musiał grzebać w kodzie i modyfikować go; Szkoda, że tego nie zaimplementowałeś od razu, ale oczywiście to da się zrobić na obecnym etapie pracy;
tweety napisał(a)
kogo dokładnie potrzebujesz (grafików, programistów itd.): potrzebny programista który myśli samodzielnie... i lubi tworzyć coś nowego
To nie takie proste; Napisałem wcześniej, że potrzeba Ci grafika, jeśli chcesz mieć konkretną grafikę a nie kwadraty wymodzone w paint'ie; Co do programisty - musisz mieć kogoś, z kim będziesz się konsultował; Jeśli zacznie (ten ktoś) pisać samodzielnie nowe rzeczy to pasowałoby żebyś także o tym wiedział, a nie po tygodniu czy dwóch okaże się, że zrobił grę tak jak on chciał, a nie Ty; Kwestia dogadania się i oczywiście podziału zadań;
tweety napisał(a)
myślę nad ułożeniem elementów w następnym poziomie, musi być dosyć długi
Musisz sobie podzielić projekt na mniejsze części; Większość powinieneś zaprojektować zanim zacząłeś pisać - teraz wdrożenie nowych rzeczy może okazać się kłopotliwe (tak jak ww. animacje postaci); Planszami zajmij się dopiero wtedy, gdy zaprogramujesz sterowaną postać w całości (całą fizykę postaci), a także inne ruchome elementy; Plansze zostaw na koniec - utwórz jedną bardzo prostą by można było przetestować zachowanie postaci głównej i jak skończysz nad nią pracę to dopiero wtedy zajmij się następnymi rzeczami; To jest najważniejsze, więc dokończ to, co zacząłeś;
Co do samych poziomów gry - zatrzymaj prace nad nimi i napisz sobie prosty edytor (ewentualnie zleć komuś) do ich tworzenia oraz modyfikacji; Trzeba mieć całą "historię gry" opracowaną żeby można było zabrać się za projektowanie plansz;
Jak na razie to tyle uwag - pomyśl nad nimi; Koniecznie pokaż screen'y z gry;