Pisanie platformówki w Delphi

3

Witam! :D szukam osób chętnych do napisania platformówki w Delphi:) Napisałem już jeden Level i gra śmiga aż miło. Obecnie jest w stanie surowym i trzeba usuwać błędy, zrobić takie bajery jak ładowanie planszy z pliku. Gra ma być piękna i działać bez błędów... Mi pisanie takiego czegoś sprawia ogromną przyjemność, a do tego jest dosyć proste. Mogę podesłać wersję beta gry jeśli ktoś jest zainteresowany. Piszcie inetbox2@wp.pl. Szukam kogoś kto pomoże kodować engine gry i tchnie nowe pomysły w jej fabułę. gg 40623090, piszcie jeśli jesteście zainteresowani

tweety:)

1

Gra ma być piękna i działać bez błędów

Marzenia.

Mogę podesłać wersję beta gry jeśli ktoś jest zainteresowany

No co ty! Na pewno wszyscy się dołączą skoro nawet nie podałeś nazwy tej gry!!! Powodzenia.

Piszcie inetbox2@wp.pl.

Nie no serio aż takie wymagania?

piszcie jeśli jesteście zainteresowani

Ja jestem zainteresowany jak możesz oczekiwać że ktoś się dołączy nie pisząc praktycznie NIC o grze. lol
Powodzenia w zbieraniu do projektu jeszcze większych newbie niż ty.

0

Pasowałoby napisać coś więcej na temat tej gry; Rozumiem, że cieszysz się z postępów, ale nie napisałeś żadnych ważnych szczegółów o tej aplikacji...:

  • nazwa gry ( :-P ),
  • jaki system operacyjny,
  • jaki kompilator używasz do pisania tej gry (Lazarus, Delphi 7, Delphi XE itp.),
  • jaki silnik graficzny wykorzystujesz (chyba, że masz swój),
  • przykładowe screen'y programu podczas działania,
  • co masz już zaimplementowane,
  • co jeszcze trzeba będzie zrobić,
  • kogo dokładnie potrzebujesz (grafików, programistów itd.);
    Dopóki nie napiszesz takich szczegółów to raczej nikt nie będzie zainteresowany;
-123oho napisał(a)

Powodzenia w zbieraniu do projektu jeszcze większych newbie niż ty.

Nie naśmiewaj się, od czegoś trzeba zacząć, a projekty grupowe do dobra praktyka;

0

Nie naśmiewaj się, od czegoś trzeba zacząć, a projekty grupowe do dobra praktyka;

Ja jestem całkowicie za, problem tylko że na taką ofertę wejdą najwyżej ludzie którzy nic nie umieją. Jak mówiłeś więcej szczegółów musi podać a on wali byle jak, więc mu mówię co otrzyma.

0

123oho widzę że bardzo lubisz krytykować ludzi... ;-) ten post był prosty i nie skomplikowany... JEŚLI KTOŚ CHCE DOŁĄCZYĆ TO DOŁĄCZY... nikogo na siłę nie ciągnę. Gierka ma być typową platformówką w stylu Dizzy kto ma sentyment do niej niech się podłączy. Zwykłe jajko skaczące po planszy zbierające przedmioty, trochę muzyki, przewijanie ekranu, dźwięki... Nic nadzwyczajnego... pisal bym sam ale w kupie siła

123oho po raz wtóry: DLA CHCĄCEGO NIC TRUDNEGO, nie narzekam na mój poziom zaawansowania w Delphi, osobiście wolę pisanie w assemblerze ale za dużo by tego było...

po trzecie 123oho:

  • RELAX TAKE IT EASY:)
0

piszę jak jest na dzisiaj:

nazwa gry: - Dizzy the new adventure
jaki kompilator używasz do pisania tej gry: -(Delphi 6 myślę żeby się przesiąść na c++)
jaki silnik graficzny wykorzystujesz: - domowej roboty
przykładowe screen'y programu podczas działania, :- potem zrobie screeny
co masz już zaimplementowane: - chodzenie, skakanie, branie przedmiotów, przesuwanie platform, renew poziomu, przełączanie dźwigni
co jeszcze trzeba będzie zrobić:- następne poziomy do gry, wywalić starą kwadratową grafę, napisać ładowanie mapy z pliku
kogo dokładnie potrzebujesz (grafików, programistów itd.): potrzebny programista który myśli samodzielnie... i lubi tworzyć coś nowego
- zrobić animację

myślę nad ułożeniem elementów w następnym poziomie, musi być dosyć długi

nie wydaje mi się żebym był newbe skoro siedzę w Delphi 12lat ;) pozdrawiam

2

123oho widzę że bardzo lubisz krytykować ludzi...

Tak lubię, tylko że jestem -123oho (słownie: MINUS STO DWADZIEŚCIA TRZY OHO).

JEŚLI KTOŚ CHCE DOŁĄCZYĆ TO DOŁĄCZY

To coś w stylu jakbyś był pracodawcą i szukał pracownika. Zrobiłbyś jakieś gównianie ogłoszenie w którym nie podałbyś dosłownie nic i powiedział 'jak ktoś chce dołączyć to dołączy'. Jeżeli ktoś by się zgłosił to nie sądzę że by ciebie zadowolił.

  • RELAX TAKE IT EASY:)

Uwierz mi, jakbym się przejmował tak jak to wygląda z moich postów to już dawno bym się powiesił.

jaki kompilator używasz do pisania tej gry: -(Delphi 6 myślę żeby się przesiąść na c++)

Czemu delphi 6?! I czemu piszesz w dziale delphi skoro myślisz o przejściu na C++? Jakbyś to pisał w Lazarusie to może bym nawet spojrzał na to co tam masz i zobaczył czy podobają mi się klimaty ale Delphi 6? Nah.

jaki silnik graficzny wykorzystujesz: - domowej roboty

DX czy OpenGl.

przykładowe screen'y programu podczas działania, :- potem zrobie screeny

Genialne, tylko problem leży w tym że tak pokazujesz że nie warto się dołączać do twojego projektu.

nie wydaje mi się żebym był newbe skoro siedzę w Delphi 12lat

Tym gorzej bo skoro zakładam że jesteś newbie a nie jesteś to znaczy że coś jest nie tak z twoim postem i to bardzo.

Btw. Słyszałeś o opcji edycji postu?

0
tweety napisał(a)

nazwa gry: - Dizzy the new adventure

Gram czasem w Dizzy Adwenture z pegazusa - świetna gra na myślenie, lecz znając plansze można całą grę przejść w godzinę... Trzeba by zrobić grę tak długą, żeby grało się w nią z miesiąc, ale nie zbyt trudną (zbyt wiele chodzenia i kombinowania z przedmiotami);

tweety napisał(a)

(Delphi 6 myślę żeby się przesiąść na c++)

No to bardzo źle, że zmieniasz jeżyk, w którym jest napisana aplikacja - będzie trzeba wszystko przepisac na C++... Nie korzystaj z Delphi 6, tylko 7 jak już zamierzasz pozostać przy Delphi;

tweety napisał(a)

jaki silnik graficzny wykorzystujesz: - domowej roboty

To dobrze i źle zarazem; Jeśli korzystałbyś z gotowych silników (jak OpenGL, DirectX czy Allegro) znalazłbyś szybciej chętnych, którzy oczywiście bawili się z nim wcześniej; Jeśli masz swój silnik - trzeba się będzie go nauczyć i zapewne zoptymalizować - więcej roboty początkowo będzie, ale duży plus - będzie można dowolnie edytować jego procedury, czego nie można zrobić z gotowymi silnikami (teoretycznie);

tweety napisał(a)

przykładowe screen'y programu podczas działania, :- potem zrobie screeny

No dawaj dawaj, chcę zobaczyć co już wymodziłeś;

tweety napisał(a)

co masz już zaimplementowane: - chodzenie, skakanie, branie przedmiotów, przesuwanie platform, renew poziomu, przełączanie dźwigni

Czyli wszystko odnśnie sterowanej postaci? A co z animacjami podczas chodzenia, skakania i innych, które tego wymagają?

tweety napisał(a)

co jeszcze trzeba będzie zrobić:- następne poziomy do gry, wywalić starą kwadratową grafę, napisać ładowanie mapy z pliku

Jeśli o poziomy chodzi to o wiele lepiej było by napisać do tego prosty edytor - wpłynie to na szybkość tworzenia poziomów oraz umożliwi podgląd całości planszy; Kwadratowa grafika? Więc potrzebujesz grafika, jeśli sam nie umiesz / nie chcesz tego wykonać; Jeżeli chodzi o ładowanie poziomu z pliku - to jak teraz masz wczytywany level? To część trzeba było zrobić od razu, bo teraz będziesz musiał grzebać w kodzie i modyfikować go; Szkoda, że tego nie zaimplementowałeś od razu, ale oczywiście to da się zrobić na obecnym etapie pracy;

tweety napisał(a)

kogo dokładnie potrzebujesz (grafików, programistów itd.): potrzebny programista który myśli samodzielnie... i lubi tworzyć coś nowego

To nie takie proste; Napisałem wcześniej, że potrzeba Ci grafika, jeśli chcesz mieć konkretną grafikę a nie kwadraty wymodzone w paint'ie; Co do programisty - musisz mieć kogoś, z kim będziesz się konsultował; Jeśli zacznie (ten ktoś) pisać samodzielnie nowe rzeczy to pasowałoby żebyś także o tym wiedział, a nie po tygodniu czy dwóch okaże się, że zrobił grę tak jak on chciał, a nie Ty; Kwestia dogadania się i oczywiście podziału zadań;

tweety napisał(a)

myślę nad ułożeniem elementów w następnym poziomie, musi być dosyć długi

Musisz sobie podzielić projekt na mniejsze części; Większość powinieneś zaprojektować zanim zacząłeś pisać - teraz wdrożenie nowych rzeczy może okazać się kłopotliwe (tak jak ww. animacje postaci); Planszami zajmij się dopiero wtedy, gdy zaprogramujesz sterowaną postać w całości (całą fizykę postaci), a także inne ruchome elementy; Plansze zostaw na koniec - utwórz jedną bardzo prostą by można było przetestować zachowanie postaci głównej i jak skończysz nad nią pracę to dopiero wtedy zajmij się następnymi rzeczami; To jest najważniejsze, więc dokończ to, co zacząłeś;

Co do samych poziomów gry - zatrzymaj prace nad nimi i napisz sobie prosty edytor (ewentualnie zleć komuś) do ich tworzenia oraz modyfikacji; Trzeba mieć całą "historię gry" opracowaną żeby można było zabrać się za projektowanie plansz;


Jak na razie to tyle uwag - pomyśl nad nimi; Koniecznie pokaż screen'y z gry;

0

Ooo widzę nareszcie jakiś odzew... chłopaki jak tu można wrzucić screeny? jako załącznik? Piszę w Delphi 6.0 tylko taką obecnie mam, miałem 10 ale skasowały siię partycje i wszystko szlag trafił... A może Wy macie coś lepszego to się chętnie dołączę. Mam screeny chyba jest ich 6 .

Projekt to wersja próbna... nic na siłę, jak nie wyjdzie to trudno, no ale już wychodzi. Może nie jest bez błędów, cóż mylić się jest rzeczą ludzką:)

Nie wiem czy to można nazwać silnikiem graficznym, nie mniej jednak działa bez problemów... Może by wykorzystać do tego DirectX, było by chyba o wiele szybsze

0

Przesyłam Wam garść screenów... w załączniku(chyba tylko tak można nie wiem) super było by gdyby gra była długa.... Bardzo długa

0
tweety napisał(a)

Projekt to wersja próbna... nic na siłę, jak nie wyjdzie to trudno, no ale już wychodzi. Może nie jest bez błędów, cóż mylić się jest rzeczą ludzką:)

Wygląda dość ciekawie, ale jeszcze do ostatecznego kształtu daleko :]

Tak wygląda The Fantastic Adventures of Dizzy (bo taka jest oficjalna nazwa gry) na pegazusie:

Dizzy.png

Grafika standardowo w emulatorze jest kwadratowa, ale u mnie działa zestaw filtrów, stąd pięknie zaokrąglone brzegi :]

tweety napisał(a)

super było by gdyby gra była długa.... Bardzo długa

Więc potrzeba Ci kogoś, kto opracuje całą historię gry i rozpisze ją zanim zabierzesz się za kolejne kroki;

0

ehh łezka się w oku kręci... dwa tygodnie PEGAZUS non Stop chodził... aż w końcu przeszedłem... najbardziej podoba mi się animacja jajka. I klimat gry/ trochę mało zagadek, no i plansze mogły by być bardziej rozbudowane. Nazwę gry można zmienić, to było robione na szybko. Myślałem żeby np Garfilda zrobić np Przygody Garfilda, ale skąd wziąć grafikę, trzeba ją narysować. Ciekawe w czym programowali na pegazusa, pewnie w assemblerze gra waży 200kb a moja ma już 6MB KOLOS, potem ją jakimś pakerem potraktuję.....

0

Co Wy na to żeby napisać nowe levele do tej gierki? Animację Dizzy jakoś by się opanowało... zrobiłem animowany znak zapytania;-)

0

Przede wszystkim zrób wszelkie animacje oraz pełną obsługę fizyki postaci (wszystkich, zarówno głownej jak i wrogów (enemy)); Później trzeba będzie opracować komplet grafik dla całej gry jeśli chodzi o postacie, plansze, przedmioty i inne duperele; Jak będziesz miał je gotowe to napisze się do tego edytor, żeby po ludzku zaprojektować i stworzyć poziomy; Bez tego raczej nie ma sensu zabierać się za kolejne rzeczy;

0

przede wszystkim chodzi o to że na razie nie ma grafiki... Przydał by się ktoś kto by ją narysował, albo pozbierał z internetu - wiem zapożyczenie grafiki to nie najlepszy pomysł ale w ostateczności... Silnik i fizyka gry jest prosta... pierwsza wersja powstała na 1 bevelu który był przesuwany po ekranie. Jak na domowe warunki myślę że efekt jest nie zły. Zastanawiam się czy dalej rozwijać tą gierkę czy zacząć pisać edytor poziomów... Chyba zacznę od edytora poziomów... w sumie widziałem gorsze gry ale czy o to chodzi?

0
tweety napisał(a)

przede wszystkim chodzi o to że na razie nie ma grafiki... Przydał by się ktoś kto by ją narysował, albo pozbierał z internetu - wiem zapożyczenie grafiki to nie najlepszy pomysł ale w ostateczności...

Dlaczego nie najlepszy? Jest wiele stron, które oferują całkiem spory zbiór darmowych grafik do wykorzystania w dowolnym celu; Jeśli ktoś potrafi zrobić taką grafikę to sobie zrobi, a jak nie to warto zaglądnąć na stronki oferujące różne przydatne rzeczy;

tweety napisał(a)

Zastanawiam się czy dalej rozwijać tą gierkę czy zacząć pisać edytor poziomów... Chyba zacznę od edytora poziomów...

Żeby móc spokojnie przy takim projekcie pracować musisz mieć komplet narzędzi, jeśli ich nie masz, trzeba takie stworzyć (pod warunkiem, że się potrafi); Nie musi to być super wypasione narzędzie, ale ma usprawnić pracę, a tworzenie rozbudowanych poziomów to nie taka prosta sprawa, ręcznie dłubiąc w plikach nie ma sensu, lepiej poświęcić kilka dni czy tygodni na przygotowanie odpowiednich narzędzi by później praca szła szybciej i lepiej; A co jak będzie trzeba zmodyfikować zawartość pliku z danymi planszy (a na 99% tak będzie)? będziesz szukał odpowiednich ciągów w notatniku czy HexEditor'ze? Nie wiem w jaki sposób teraz tworzysz te pliki, jednak mając do tego edytor otworzysz sobie taki plik, zmodyfikujesz szybko to, co trzeba i zapiszesz - to wszystko, a przy okazji będziesz widział jak plansza wygląda w pomniejszeniu; Dzięki temu nie będziesz musiał w kółko uruchamiać gry i sprawdzać jak wprowadzone modyfikacje wpłynęły na dany poziom;

0
tweety napisał(a):

przede wszystkim chodzi o to że na razie nie ma grafiki... Przydał by się ktoś kto by ją narysował, albo pozbierał z internetu - wiem zapożyczenie grafiki to nie najlepszy pomysł ale w ostateczności... Silnik i fizyka gry jest prosta... pierwsza wersja powstała na 1 bevelu który był przesuwany po ekranie. Jak na domowe warunki myślę że efekt jest nie zły. Zastanawiam się czy dalej rozwijać tą gierkę czy zacząć pisać edytor poziomów... Chyba zacznę od edytora poziomów... w sumie widziałem gorsze gry ale czy o to chodzi?

A wiesz co ja proponuję?
Zdecyduj się jaki język programowania (sic) i kompilator i wtedy weź się za kodzenie bo Delphi 6 to zły wybór.

0

-123oho nie wiem co proponujesz... chwilowo lepszych narzędzi nie mam

właśnie dlatego zabieram się za pisanie edytorka, to chyba podstawa... między czasem trzeba się wziąć za DirectX ja w tym jeszcze raczkuję, ale nie jest zbyt skomplikowane, po prostu trzeba usiąść i pisać...:)

dość gadania przystępuję do tworzenia... narka

0

miałem gdzieś Delphi 7 ale gdzie to znajdę 200 płyt ;)

0
tweety napisał(a):

-123oho nie wiem co proponujesz... chwilowo lepszych narzędzi nie mam

www.lazarus.freepascal.org

miałem gdzieś Delphi 7 ale gdzie to znajdę 200 płyt

To może pisz w Turbo Pascalu skoro już tak nie lubisz nowych kompilatorów? Wiesz że nowe wersje z reguły są lepsze? Ale widać tobie to żadna różnica o_O.

0

nie chodzi o to że nie lubię... tylko że nie mam... miałem Delphi Xe ale wszystko szlag trafił przy formacie... w dodatku net z porywającą prędkością 2-4kB/s... odechciewa się ściągania, zapuszczę dzisiaj pobieranie Delphi 7 na noc...:)

0

Zajmij się porządnie silnikiem gry, równocześnie pisząc edytor poziomów. Grafikę zostaw na później, w wersji developerskiej poruszać się na ekranie mogą zwykłe kwadraty, prostokąty whatever. Ważne, żeby to było elastyczne aby później nie było problemów z tworzeniem assetów. Pozdr

P.S jakbyś jednak porzucił Delphi to przyjrzyj się technologii XNA

0

miałem opublikować filmik...demko ale gdzie tu można wrzucić plik 2.5MB o rozszerzeniu 3gp....

1
tweety napisał(a):

miałem opublikować filmik...demko ale gdzie tu można wrzucić plik 2.5MB o rozszerzeniu 3gp....

Twoje problemy mnie rozwalają.
Możesz przekonwertować i na jutuba wrzucić chociażby. Za trudne? Tak myślałem... To nie wrzucaj, bo twoja umiejętność rozwiązywania problemów to po prostu masakra...

1

ten koles ma problem zaraz bedzie dym.... ;-)

0

ten koles ma problem zaraz bedzie dym....

Problem masz ty skoro jeszcze nie udało ci się wstawić tego filmiku.
I niestety, widać słabo mnie znasz, bo twoje przewidywania nie sprawdziły się.
Chciałbym też zauważyć że więcej 'dymu' zrobiłeś ty.

hau hau...

A co powiesz na miau miau?

nie musisz czytać postów... to dla ludzi przyjaznie nastawionych... anger man

Ignorując fakt że ten komentarz napisałeś do swojego postu (sam siebie upominasz, hmhm), to masz opcję edycji postu i możesz coś dopisać wiesz? Rozumiem że byłeś tak wkurzony na niesprawiedliwość tego świata że nie mogłeś się ograniczyć na poście? A tak wyszło że nie wiesz do czego służą odpowiednie funkcje forum.

No i najlepsze jest to, że nie wstawiłeś tego filmiku co utwierdza mnie w przekonaniu że twoja umiejętność rozwiązywania problemów to masakra.

Ach i jeszcze mała adnotacja czemu wypowiedziałem się tak a nie inaczej: Forum to nie chat, to miejsce na możliwie pełne posty. Twój post nie spełniał tego warunku i dlatego odpowiedziałem ci w taki a nie inny sposób. Zwłaszcza że był to post po dłuższym czasie więc mogłeś się postarać nad odpowiedzią.

1

oho masz ze sobą jakiś problem i chcesz się dowartościować krytykując innych?

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.