Otóż od dłuższego czasu piszę grę platformową. Wszystko działało ładnie dopóki nie zacząłem dodawać możliwości grania na kilku graczy. W takim przypadku gra mocno zwolniła. Pojawiły się lagi i i ogólnie wszystko zaczęło się sypać.
Na początku używałem komponentu dziedziczącego po TImage
, i kilkudziesięciu TShape robiących za schodki. Kiedy zauważyłem pierwsze spowolnienie gry zacząłem optymalizować kod, i nie odwoływać się do komponentów via
TShape(FindComponent('wall' + IntToStr(I))).Left := 120;
tylko tworzyłem wszystko dynamicznie w tablicy i odwoływałem się tak Walls[I].Left := 120;
To samo zrobiłem z komponentami przedstawiających graczy, ale to i tak nie pomogło. Wpadłem na pomysł żeby też Najpierw narysować wszystko na jakiejś Bitmap'ie, a potem dopiero wyświetlić nie przechowując komponentów w tablicach a jedynie ich wymiary i pozycję. Jeszcze tego nie zaimplementowałem, gdyż pamiętam że jest coś takiego jak DelphiX, ale niestety nie miałem okazji się temu bliżej przyjrzeć. Czy to będzie działało szybciej? Jakieś wskazówki?
Kurs DelphiX już znalazłem, teraz pytam tylko czy dobrze robię ucząc się tego i wprowadzając DelphiX do gry?