Odczyt, zmiana rozmiaru oraz cięcie obrazu

0

Witam. Piszę grę, bardzo prostą, polegającą na przesuwaniu klocków. Jej nazwa taka oficjalna o ile się nie mylę to 15 kawałków. Grę tę piszę w Delphi w środowisku Borland Delphi 7. Chciałbym wprowadzić taką możliwość, że w opcjach będzie możliwość zaznaczenia checkbox z napisałem własny, po czym użytkownik nadusi przeglądaj. Pokaże się okno wyboru pliku, w którym wybierzemy zdjęcie. Następnie pogram zeskaluje je do 325x325 potem potnie je na 25 kawałków po 65x65 i zapisze do katalogu i ponumeruje od 1.jpg do 25.jpg. Potem tą operacje powtórzy jeszcze 2 razy ale z innymi wymiarami i na końcu wyrzuci, że wczytywanie powiodło się. Chodzi mi głównie, aby ktoś napisał, czy taka operacja jest bardzo trudna do zrealizowania oraz jak by mógł dał jakieś wskazówki. Nie oczekuje oczywiście gotowca, bo samemu trzeba też popracować. Szukałem na ten temat dużo, ale nie wiem czy moja wiedza, która jest dość podstawowa nie jest za niska na takiego rodzaju rzeczy. Dziękuję.

0

poczytaj/poszukaj o TBitmap.Canvas.CopyRect i/lub TBitmap.Canvas.StretchDraw

0

Dziękuję. Sprawdzałem te funkcję, ale nie za bardzo rozumiem tutaj nic. Czy mógłbyś podać coś więcej?

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.