Witam
mam taki problem mianowicie robie prostą gierke potrzeba mi przesuzkac
cała tablice dwuwymiarowa (PLANSZA) by odnaleźć droge (o ile istnieje) z punktu A do B ruch odbywa się tylko przód,tył,lewo,prawo
w tablicy są oczywiscie w różnych polach przeszkody przez które nie wolno przechodzić no i mam kłopot zastanawiałem się nad rekurencją ale nie wiem do końca jaki wymyślić algorytm już były 3 podejscia do problemu ale poległem :\
myślałem teżżeby algorytm znajdował najkrótszą trasę ale to też mi się nie udało
próbowałem robić tak:
wypełniałem tablicę liczbami np.
w okół punktu A(lewo,prawo,góra,dół) jeśli można wstawić wstaw 1
w okół 1 wstaw jeśli mozna 2,
itd... aż do punktu B
pózniej przeszukaj w okół punktu B i znajdź najmniejszą liczbę i teraz idź przeszukując cały czas szukając o jeden mniejszą aż do A jak dojdziesz to ok mamy trasę i dojscie,
tu pseudo obrazek: tam gdzie 0 to znaczy że jest przeszkoda
tablica:
0 1 2 3 4 5 6
__________________
0?0 2 3 4 5 ???
1?A 1 2 3 4
2?1 2 3 4 5
3?2 0 4 5 0 0 0
4?0 0 0 6 7 8 9
5?0 0 8 7 8 B 10
6?
no i własnie sprawa się komlikuje bo nachodzą na siebie niektóre drogi przejscia
jak to uwzglednić by było dobrze które pierwsze rozpatrywać
a może macie jakieś inne pomysły na rozpatrzenie tego problemu