budzik i dzwięki wav

budzik i dzwięki wav
0

wpadłem na pomysł aby zrobić budzik tzn to jest tylko pare linijek kodu ale jak załączyć plik wav z dzwiękiem w c++ jakoś API nie przez direct sound (Directx)

0

znam Beep , dźwięk przez głosniczek komputerowy ale ja chce sygnał na wyjscie głośników stereo lewy i prawy glośnik
mam takie coś:

Kopiuj
PlaySound("C:\\SOUNDS\\BELLS.WAV", NULL, SND_SYNC | SND_NODEFAULT);

ale pisze ze ta funkcja nie dostępna za stare API w tym vc++6.0

0
wilkwielki napisał(a):

znam Beep , dźwięk przez głosniczek komputerowy ale ja chce sygnał na wyjscie głośników stereo lewy i prawy glośnik

A siedzisz na Win XP 64 bit?

0

nie , ja mam windows 10 pro 64 bit

0

In Windows 7, Beep was rewritten to pass the beep to the default sound device for the session. This is normally the sound card, except when run under Terminal Services, in which case the beep is rendered on the client.

0

zrobiłęm tak
extern "C" __declspec(dllimport) HWND WINAPI PlaySound();
tylko brak argumentów ktorych nie podałęm bo pisze tak

C:\projekty\konsola\konsola.cpp(561) : error C2065: 'SND_SYNC' : undeclared identifier
C:\projekty\konsola\konsola.cpp(561) : error C2065: 'SND_NODEFAULT' : undeclared identifier
C:\projekty\konsola\konsola.cpp(561) : error C2660: 'PlaySound' : function does not take 3 parameters

PlaySound("C:\SOUNDS\BELLS.WAV", NULL, SND_SYNC | SND_NODEFAULT);

jak to poprawić?

0

Beep jest za cichy ja chce podłączyć amplituder tzn wzmiacniacz z kolumnami i subboferem i mieć silny sygnał do pobudki

dodałem tak
extern "C" __declspec(dllimport) BOOL WINAPI PlaySound( LPCTSTR pszSound,
HMODULE hmod,
DWORD fdwSound);

jeszcze brak zmiennych SND_SYNC , SND_NODEFAULT ktoś zna te zmienne?

podalem NULL dwa razy zamiast tych zmiennych i nie da rady jest tak
konsola.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__PlaySound@12
konsola.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

0
wilkwielki napisał(a):

Beep jest za cichy ja chce podłączyć amplituder tzn wzmiacniacz z kolumnami i subboferem i mieć silny sygnał do pobudki

The frequency of the sound, in hertz. This parameter must be in the range 37 through 32,767 (0x25 through 0x7FFF)

FYI: Głośność dźwięku jest modelowana psychoakustycznie. Czyli manipulując powyższym możesz zrobić tak że i umarłego obudzi.

1

Ja kiedyś zrobiłem tak. To jest kawałek bardzo małej gry którą napisałem lata temu. Wtedy działało. Nie wiem czy to wszystko bo zatarło mi się to już w pamięci.

Kopiuj
void play(int start_point, int duration, int Song_volume)
	{
	wchar_t tmp[512];
	wcscpy(tmp, L"open ");
	wcscat(tmp, this->location);
	wcscat(tmp, L" Type MPEGVideo Alias current"); 
	mciSendString(tmp,NULL,0,0);
	wcscpy(tmp, L"setaudio current volume to ");
	wchar_t lvolume[9];
	_itow((Song_volume * 10), lvolume, 10);
	wcscat(tmp, lvolume);
	mciSendString(tmp,NULL,0,0);
	wcscpy(tmp, L"play current from ");
	wchar_t lstart_point[21];
	_itow(start_point, lstart_point, 10);
	wcscat(tmp, lstart_point);
	wcscat(tmp, L" to ");
	if(duration != -1) _itow((start_point + (duration * 1000)), lstart_point, 10);
	else _itow(this->length, lstart_point, 10);
	wcscat(tmp, lstart_point);
	wcscat(tmp, L" wait");
	mciSendString(tmp,NULL,0,0);
	wcscpy(tmp, L"close current");
	mciSendString(tmp,NULL,0,0);
	}
0
wilkwielki napisał(a):

....
jeszcze brak zmiennych SND_SYNC , SND_NODEFAULT ktoś zna te zmienne?

Kopiuj
#define SND_SYNC            0x0000  /* play synchronously (default) */
#define SND_ASYNC           0x0001  /* play asynchronously */
#define SND_NODEFAULT       0x0002  /* silence (!default) if sound not found */
#define SND_MEMORY          0x0004  /* pszSound points to a memory file */
#define SND_LOOP            0x0008  /* loop the sound until next sndPlaySound */
#define SND_NOSTOP          0x0010  /* don't stop any currently playing sound */

#define SND_NOWAIT      0x00002000L /* don't wait if the driver is busy */
#define SND_ALIAS       0x00010000L /* name is a registry alias */
#define SND_ALIAS_ID    0x00110000L /* alias is a predefined ID */
#define SND_FILENAME    0x00020000L /* name is file name */
#define SND_RESOURCE    0x00040004L /* name is resource name or atom */
#if(WINVER >= 0x0400)
#define SND_PURGE           0x0040  /* purge non-static events for task */
#define SND_APPLICATION     0x0080  /* look for application specific association */
#endif /* WINVER >= 0x0400 */
#define SND_SENTRY      0x00080000L /* Generate a SoundSentry event with this sound */
#define SND_RING        0x00100000L /* Treat this as a "ring" from a communications app - don't duck me */
#define SND_SYSTEM      0x00200000L /* Treat this as a system sound */
0
wilkwielki napisał(a):

Beep jest za cichy ja chce podłączyć amplituder tzn wzmiacniacz z kolumnami i subboferem i mieć silny sygnał do pobudki

Może to w ogóle nie jest pomysł na program komputerowy? Ja bym w tym celu znalazł jakiś tani zwykły budzik elektroniczny, znalazł miejsce gdzie jest prąd przy budzeniu i podłączył do tego wzmacniacza dźwięku. Trzeba mieć tylko podstawową wiedzę elektroniczną żeby upewnić się, że napięcia się zgadzają i nic się nie usmaży. Jakbyś chciał używać tego systemu z programem do budzenia się na co dzień, to musiałbyś mieć komputer włączony przez całą noc i to każdą.

0
wilkwielki napisał(a):

Beep jest za cichy ja chce podłączyć amplituder tzn wzmiacniacz z kolumnami i subboferem i mieć silny sygnał do pobudki

Czyli chcesz na noc zostawić włączony komputer i głośniki żeby mieć budzik? Nie możesz sobie ustawić budzika na telefonie jak 99% populacji?
Ja mam ustawioną samą wibrację na budzik, masz niesamowicie mocny sen jeśli potrzebujesz wzmacniacza żeby się obudzić

0

dzięki za liste zmiennych ale juz sie nie przyda bo nie odpala mi PlaySound

unresolved external symbol __imp__PlaySound@12

0

Może dołącz do projektu Winmm.lib

0

ok sprobuje jak zadziała dam znac

0

hura działa wielkie dzieki z tym Winmm.lib

0

jaką flage tzn parametr trzeba ustawic w PlaySound aby nie blokował głównej pętli tylko odtwarzał w tle a program działał dalej

0

class Clock
{
public:

SYSTEMTIME st;
void GetTime(int &g,int &m,int &s)
{
	GetLocalTime(&st);
	g = st.wHour;
    m  = st.wMinute;
    s = st.wSecond;
}

};

int main(int argc, char* argv[])
{

//Wylczenie ekranu
//PostMessage(HWND_BROADCAST, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, (LPARAM)2);
//Wlczenie ekranu
//PostMessage(HWND_BROADCAST, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, (LPARAM)-1);

int bg,bm;
cout << "Godzina pobudki:";cin >> bg;
cout << "Minuta pobudki:";cin >> bm;
  bool done=false;
  Clock cl;
  do
  {
	
    int godzina;
    int minuta;
    int sekunda;
	cl.GetTime(godzina,minuta,sekunda);
	if(godzina==bg && minuta==bm)
		done=true;
	 cout << "godzina:" << godzina << " minuta:" << minuta << " sekunda:" << sekunda << endl;

  }while(!done);

 PostMessage(HWND_BROADCAST, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, (LPARAM)-1);

 PlaySound("dzwonek.wav", NULL,  SND_SYNC | SND_NODEFAULT );
system("pause");
return 0;

}

czy jest mozliwe zeby PlaySound działał w tle i nie blokował głównej pętli programu? po to jak bym wcisnął klawisz to zakonczy działanie i przerwie odtwarzanie

0

juz mam trzeba dodać parametr SND_ASYNC
TEMAT ZAMKNIĘTY