constexpr Class Builder

constexpr Class Builder
mwl4
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:22 dni
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:399
0

Cześć,

próbuję stworzyć class buildera, który rozpakuje mi się do parametrów template'a.

Powiedzmy, że mam taką klasę:

Kopiuj
enum class PrinterOption
{
    NotSet = 0,
    ToStdout,
    ToFile,
};

template< PrinterOption V1, int V2, int V3, bool V4, int V5 >
class Printer
{
public:
    static void SomeHotFunction()
    {
        if( V1 == PrinterOption::ToStdout )
        {
            printf( "SomeHotFunction - PrinterOption::ToStdout, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d\n", V2, V3, V4, V5 );
        }
        else if( V1 == PrinterOption::ToFile )
        {
            printf( "SomeHotFunction - PrinterOption::ToFile, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d\n", V2, V3, V4, V5 );
        }
        else
        {
            abort();
        }
    }
};

i mam do niej buildera:

Kopiuj
class PrinterBuilder
{
public:
    constexpr PrinterBuilder()
    {
    }

    constexpr PrinterBuilder &SetToStdout( int v2, int v3 )
    {
        m_v1 = PrinterOption::ToStdout;
        m_v2 = v2;
        m_v3 = v3;
        return *this;
    }

    constexpr PrinterBuilder &SetToFile( bool v4, int v5 )
    {
        m_v1 = PrinterOption::ToFile;
        m_v4 = v4;
        m_v5 = v5;
        return *this;
    }

    constexpr auto GetTuple() const
    {
        return std::make_tuple( m_v1, m_v2, m_v3, m_v4, m_v5 );
    }

public:
    PrinterOption m_v1 = PrinterOption::NotSet;
    int m_v2 = 1;
    int m_v3 = 4;
    bool m_v4 = false;
    int m_v5 = 10;
};

i przykładowe użycie:

Kopiuj
int main()
{
    static constexpr auto p1 = PrinterBuilder().SetToStdout( 100, 200 ).GetTuple();
    using Printer1 = Printer< std::get< 0 >( p1 ), std::get< 1 >( p1 ), std::get< 2 >( p1 ), std::get< 3 >( p1 ), std::get< 4 >( p1 ) >;
    Printer1::SomeHotFunction();

    static constexpr auto p2 = PrinterBuilder().SetToFile( true, 10000 ).GetTuple();
    using Printer2 = Printer< std::get< 0 >( p2 ), std::get< 1 >( p2 ), std::get< 2 >( p2 ), std::get< 3 >( p2 ), std::get< 4 >( p2 ) >;
    Printer2::SomeHotFunction();

    return 0;
}

Otóż potrzebuję generalnego rozwiązania do tego kawałka kodu:

Kopiuj
static constexpr auto p2 = PrinterBuilder().SetToFile( true, 10000 ).GetTuple();
using Printer2 = Printer< std::get< 0 >( p2 ), std::get< 1 >( p2 ), std::get< 2 >( p2 ), std::get< 3 >( p2 ), std::get< 4 >( p2 ) >;

konkretnie to potrzebuję jakiejś magii, która sprawi, że parametry z std::tuple rozpakują mi się w miejscu parametrów szablonowych.

Coś takiego:

Kopiuj
    static constexpr auto p2 = PrinterBuilder().SetToFile( true, 10000 ).GetTuple();
    using Printer2 = Printer< MAGIA( p2 ) >;

A jakby dało się zrobić jeszcze coś takiego:

Kopiuj
    using Printer2 = Printer< MAGIA( PrinterBuilder().SetToFile( true, 10000 ) ) >;

To już w ogóle byłbym wniebowzięty.


Uprzedzając pytania, odpowiadam po co mi to w ogóle jest potrzebne.

Nie mogę przenieść parametrów szablonowych do składowej klasy, powiedzmy:

Kopiuj
class Printer
{
    PrinterOption V1;
    int V2;
    int V3;
    bool V4;
    int V5;

Bo wtedy ta funkcja:

Kopiuj
static void SomeHotFunction()
{
    if( V1 == PrinterOption::ToStdout )

będzie miała warunek w runtime.

Z parametrami szablonowymi ta funkcja wygląda bardzo prosto w asm:

Kopiuj
call    Printer<(PrinterOption)1, 100, 200, false, 10>::SomeHotFunction()
Kopiuj
        .string "SomeHotFunction - PrinterOption::ToStdout, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d\n"
Printer<(PrinterOption)1, 100, 200, false, 10>::SomeHotFunction():
        push    rbp
        mov     rbp, rsp
        mov     r8d, 10
        mov     ecx, 0
        mov     edx, 200
        mov     esi, 100
        mov     edi, OFFSET FLAT:.LC0
        mov     eax, 0
        call    printf
        nop
        pop     rbp
        ret

Brak warunków, prosty kod do wykonania.
Parametry mogą być złożone, więc może być wiele warunków do nich i dodatkowo pamięć parametrów może nie być w cache. Wszystkie parametry są znane w czasie kompilacji, jedynie miejsc użycia klasy Printer<> może być bardzo wiele.

Założeniem systemu jest to, że funkcja SomeHotFunction() (która dodatkowo będzie zinlineowana) będzie wołana na serwerze przynajmniej 80000000 razy na sekundę na wielu wątkach przypiętych do rdzeni i nie da się tego uniknąć.

Czy to jest w ogóle możliwe, żeby to zrobić?

Godbolt: https://godbolt.org/z/ccYvrohG6


Asm/C/C++
edytowany 1x, ostatnio: mwl4
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:8 dni
0

Widzę że nie pojąłeś idei buildera.
Czy klasa Printer to twoja klasa?
Jakie ma konstruktory?


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
mwl4
Usage examples: It’s especially useful when you need to create an object with lots of possible configuration options. The Builder pattern can be recognized in a class, which has a single creation method and several methods to configure the resulting object. Builder methods often support chaining https://refactoring.guru/design-patterns/builder/php/example Wydało mi się to najbliżej tej idei. Generalnie tych opcji konfiguracji może być sporo i dlatego raczej potrzebuję buildera (choć widzę też inne opcje, ale mniej przyjazne dla usera frameworka).
mwl4
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:22 dni
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:399
0

Nazwałem to builderem bo to najbliżej jest tej koncepcji.

Ja piszę framework, który będzie używany w całej aplikacji.

Klasa Printer jest częścią frameworka i sterowanie ma być oddane userowi (przez parametry).


Asm/C/C++
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:8 dni
0

W języku bez refleksji stworzenie uniwersalnego jest nie do przebrnięcia.
Więc zwyczajnie o ile chcesz mieć builder to wygląda to jakoś tak:

Kopiuj
#include <iomanip>
#include <iostream>
#include <vector>
#include <cctype>
#include <cstdlib>
using namespace std;

enum class PrinterOption:uint8_t
{
    NotSet = 0,
    ToStdout,
    ToFile,
};

ostream &operator<<(ostream &s,const PrinterOption &p)
{
	if(p==PrinterOption::ToStdout) s<<"ToStdout";
	else if(p==PrinterOption::ToFile) s<<"ToFile";
	else s<<"NotSet";
	return s;
}

class Printer
{
	public:
	static void call(PrinterOption V1,int V2,int V3,bool V4,int V5) 
	{
		cout<<"------------"<<endl;
		cout<<"V1="<<V1<<';'<<endl;
		cout<<"V2="<<V2<<';'<<endl;
		cout<<"V3="<<V3<<';'<<endl;
		cout<<"V4="<<V4<<';'<<endl;
		cout<<"V5="<<V5<<';'<<endl;
		cout<<endl;
	}
};

class Builder
{
	private:
	PrinterOption V1;
	int V2,V3;
	bool V4;
	int V5;
	public:
	Builder():V1(PrinterOption::NotSet),V2(100),V3(200),V4(false),V5(10) {} //default options
	Builder &setV1(PrinterOption V1) { this->V1=V1; return *this; }
	Builder &setV2(int V2)           { this->V2=V2; return *this; }
	Builder &setV3(int V2)           { this->V3=V3; return *this; }
	Builder &setV4(bool V4)          { this->V4=V4; return *this; }
	Builder &setV5(int V5)           { this->V5=V5; return *this; }
	Printer call()const { return Printer::call(V1,V2,V3,V4,V5); }
};

int main()
{
	Builder builder;
	Printer p1=builder.setV1(PrinterOption::ToStdout).setV5(11).call();
	Printer p2=builder.setV1(PrinterOption::ToFile).setV4(true).call();
	Printer p3=builder.setV2(666).setV3(13).call();
	return 0;
}

Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
edytowany 1x, ostatnio: _13th_Dragon
Zobacz pozostałe 4 komentarze
mwl4
Bardziej bym się skupił na znalezieniu odpowiedzi na pierwotne pytanie niż na zgłębianiu architektury. W poście opiszę trochę więcej o co tu chodzi, ale też nie podam wszystkich szczegółów - nie jestem w stanie, system jest bardzo duży i dosyć skomplikowany.
mwl4
Po modyfikacji, gdzie dodałeś funkcję call - problem jest taki, że parametry teraz muszą być podane do funkcji. A to framework woła tą funkcję i nie wie jakie są parametry użytkownika.
_13th_Dragon
Skoro nie wie to nie może wywołać, chyba proste no nie?
mwl4
No nie do końca. Bo framework wie co wywołać, on podaje swoje parametry (ale to jest nieistotne, możemy nawet założyć, że nie podaje żadnych). A user swoje. I framework zrobi to co użytkownik uzna za najbardziej słuszne.
_13th_Dragon
Dobra, dla mnie OUT dopóki nie wytłumaczysz sensownie o co ci chodzi.
mwl4
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:22 dni
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:399
0

Ok, trzeba więcej szczegółów.

Buduję framework do replikacji obiektów w grze sieciowej.

Gra obsługuje wiele klientów w jednym czasie (4000) i jest to gra symulacyjna. Do systemu wchodzić może nawet 50000 obiektów, które się składają z różnych właściwości (składowych).

Aby móc sobie pozwolić na tyle połączeń jednocześnie i tyle obiektów do replikacji, trzeba sensownie zarządzać systemem replikacji. Nie wchodząc za bardzo w szczegóły, framework musi mieć kod wynikowy, który zrobi robotę jak najszybciej. Każda najmniejsza rzecz, którą dodamy do Hot funkcji będzie spowalniać cały system o milisekundy, na co sobie nie możemy pozwolić (ramka trwa 16 ms, jak się nie zmieścimy w ramce to bardzo źle).

Aby replikować obiekty z serwera do klienta, najczęściej robi się to refleksją (tzn ma to sens, przetestowane w boju - tak to robią duże silniki gier).

Zbudowanie refleksji to żaden problem. Kod, który serializuje obiekty, robi delta compression, można wygenerować z szablonów i będzie on ładnie poinlineowany, bez virtual calli, dobrze zarządzany.

Powiedzmy, że mamy encję aktora, który ma ilość życia (user code):

Kopiuj
// user code
class Actor
{
public:
  int m_health;
};

Refleksję do replikacji dla tego aktora można stworzyć tak:

Kopiuj
// user code
REPLICATION_CLASS_BEGIN( Actor )
  REPLICATION_PROPERTY( m_health );
REPLICATION_CLASS_END;

Framework w środku ma obsługę dla różnych typów.

Kopiuj
// framework
template< typename T >
class TypeSerializer
{
public:
  static void Serialize( BitStream &bs, T &value );

  // takich funkcji jest więcej, do różnych dziwnych rzeczy związanych z replikacją
};

Obsługa jest realizowana przez specjalizację klasy powyżej.

Kopiuj
// framework
template<>
class TypeSerializer< int >
{
public:
  static void Serialize( BitStream &bs, int &value )
  {
     // jakis kod serializujący dane
  }
};

REPLICATION_PROPERTY( m_health ); w zasadzie w pewien sposób tworzy możliwość dla frameworka do tego aby zawołać TypeSerializer< int >::Serialize(). Nie będę pokazywał jak - nie jest to jakaś czarna magia.

Cały problem w tym, że użytkownik doskonale wie jaką charakterystykę ma m_health a framework tego nie wie (bo skąd).
Można by było wtłoczyć do frameworka parametry określające jak framework ma serializować m_health.

Kopiuj
REPLICATION_PROPERTY( m_health ).ReplicateWithBitsCount( 5 ); // 5 bitów wystarczy

Pytanie, jak zrobić, żeby wtłoczyć tą wartość do frameworka.

Myślałem, żeby wtłaczać to mniej więcej tak:

Kopiuj
// framework
template< typename T, typename Settings >
class TypeSerializer
{
public:
  static void Serialize( BitStream &bs, T &value );

  // takich funkcji jest więcej, do różnych dziwnych rzeczy związanych z replikacją
};

// framework
template< int BitsCount = 32 >
class TypeSerializer_int_Settings
{
public:
  static constexpr int c_bitsCount = BitsCount;
};

class TypeSerializer_int_Settings_Builder
{
public:
  constexpr TypeSerializer_int_Settings_Builder & ReplicateWithBitsCount( int bitsCount )
  {
    m_bitsCount = bitsCount;
    return *this;
  }

  int m_bitsCount;
};

// framework
template< typename Settings = TypeSerializer_int_Settings<> >
class TypeSerializer< int, Settings >
{
public:
  // Implementacja
  static void Serialize( BitStream &bs, int &value )
  {
    bs.WriteWithBits( value, Settings::c_bitsCount /* wtłoczone */ );
  }
};

Nie pytam jak ogarnąć to makro REPLICATION_PROPERTY, bo to ogarnę tak lub inaczej.

Ogólnie, to framework woła TypeSerializer<>::Serialize wtedy kiedy trzeba zreplikować obiekt do peera. Zadaniem usera frameworku jest to aby odpowiednio opisać klasy obieków refleksją i dodać obiekty do replikacji. Resztą zajmuje się framework.


Asm/C/C++
edytowany 3x, ostatnio: mwl4
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:8 dni
1

Wg mnie szukasz tego co proponuje boost::archive czyli serializacja i deserializacja.
Owszem możesz to skopiować z boosta i przerobić na strumień bitów, ale z autopsji wiem że nie tędy droga.
Nie wiem czy rozumiesz że jak zaczniesz wchodzić w kodowanie bitowe to cały process bardzo się spowolni.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
mwl4
Replikacja w silniku gry to jest dużo bardziej skomplikowany temat niż po prostu serializacja/deserializacja. Framework już jest napisany, działa, performance odpowiedni. Brakuje jeszcze kilku ficzerów, w tym te ustawienia replikacji per property. Stąd szukam sposobu na ułatwienie definiowania tych ustawień dzięki builderowi i przekonwertowaniu jakoś wyniku buildera do parametrów template'a.
_13th_Dragon
Zawsze możesz serializować/deserealizować do/z stringstream więc masz replikacje załatwioną na wszelkie sposoby. Zawsze możesz zastąpić klasę na listę wartości/property/(jak zwał tak zwał) z tym że później nie łatwo z tym się pracuje.
mwl4
Nie mam. Chociażby dlatego, że replikacja musi też być zoptymalizowana pod kątem zużycia przepustowości sieci (b/s). Więc wchodzi tu temat jak robić delta compression per property. Jak się robi takie rzeczy to: https://gafferongames.com/post/snapshot_compression/
_13th_Dragon
To tak jak powiedziałem w poście, weź pomysł z boost'a przerób na strumień bitów i po krzyku.
mwl4
Co to znaczy pomysł z boosta? Jak boost rozwiązuje problem customowej serializacji np. integera?
_13th_Dragon
Przeczytaj uważnie ten post, użyj google by znaleźć
mwl4
Zmiana architektury nie odpowiada na pytanie z pierwszego posta. Zmiana architektury też już nie wchodzi w grę. Replikacja to dużo szerszy problem niż zwykła serializacja i nie można myśleć o niej w taki sposób jak boost ma zaimplementowany boost::archive. Taki framework musi też wspierać np RPC w obiektach. Najlepiej by było jednak znaleźć sposób na budowanie parametrów szablonu albo wtłoczyć dane innym sposobem (np przez zapodanie klasy).
_13th_Dragon
To się nazywa zakuty łeb ... :/
mwl4
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:22 dni
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:399
1

Dla potomnych: po kilku dniach wymyśliłem coś co daje mi zadowalający efekt.

Kopiuj
enum class PrinterOption
{
    NotSet = 0,
    ToStdout,
    ToFile,
};

template< PrinterOption V1 = PrinterOption::NotSet, int V2 = 200, int V3 = 300, bool V4 = false, int V5 = 400, int V6 = 0 >
class Printer
{
public:
    static void SomeHotFunction()
    {
        if( V1 == PrinterOption::ToStdout )
        {
            printf( "SomeHotFunction - PrinterOption::ToStdout, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d, V6 = %d\n", V2, V3, V4, V5, V6 );
        }
        else if( V1 == PrinterOption::ToFile )
        {
            printf( "SomeHotFunction - PrinterOption::ToFile, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d, V6 = %d\n", V2, V3, V4, V5, V6 );
        }
        else
        {
            printf( "SomeHotFunction = PrinterOption::NotSet, V2 = %d, V3 = %d, V4 = %d, V5 = %d, V6 = %d\n", V2, V3, V4, V5, V6 );
        }
    }
};

class PrinterBuilder
{
public:
    template< int V2, int V3 >
    class SetToStdout
    {
    };

    template< bool V4, int V5 >
    class SetToFile
    {
    };

    template< int V6 >
    class SetV6
    {
    };
};

// Implementation of PrinterBuilder::SetToStdout
template< PrinterOption V1, int V2, int V3, bool V4, int V5, int V6, int CV2, int CV3 >
constexpr inline Printer< PrinterOption::ToStdout, CV2, CV3, V4, V5, V6 > operator|( Printer< V1, V2, V3, V4, V5, V6 > p1, PrinterBuilder::SetToStdout< CV2, CV3 > p2 )
{
    return {};
}

// Implementation of PrinterBuilder::SetToFile
template< PrinterOption V1, int V2, int V3, bool V4, int V5, int V6, bool CV4, int CV5 >
constexpr inline Printer< PrinterOption::ToFile, V2, V3, CV4, CV5, V6 > operator|( Printer< V1, V2, V3, V4, V5, V6 > p1, PrinterBuilder::SetToFile< CV4, CV5 > p2 )
{
    return {};
}

// Implementation of PrinterBuilder::SetV6
template< PrinterOption V1, int V2, int V3, bool V4, int V5, int V6, int CV6 >
constexpr inline Printer< V1, V2, V3, V4, V5, CV6 > operator|(Printer< V1, V2, V3, V4, V5, V6 > p1, PrinterBuilder::SetV6< CV6 > p2 )
{
    return {};
}

int main()
{
    using Printer0 = decltype( Printer<>() );
    Printer0::SomeHotFunction();

    using Printer1 = decltype( Printer<>() | PrinterBuilder::SetToStdout< 100, 200 >() | PrinterBuilder::SetV6< 50 >() );
    Printer1::SomeHotFunction();

    using Printer2 = decltype( Printer<>() | PrinterBuilder::SetToFile< true, 10000 >() | PrinterBuilder::SetV6< 150 >() );
    Printer2::SomeHotFunction();

    using Printer3 = decltype( Printer<>() | PrinterBuilder::SetV6< 160 >() | PrinterBuilder::SetToFile< true, 11234 >() );
    Printer3::SomeHotFunction();
}

https://godbolt.org/z/qKfzqzT3E

Ale poszedłem jeszcze dalej i jeszcze bardziej to zgeneralizowałem, żeby móc podawać tylko typy (bez instancjonowania).

Kopiuj
template< typename ... Args >
class BuildPrinterImpl {};

template< typename Arg, typename ... Args >
class BuildPrinterImpl< Arg, Args... >
{
public:
    using Result = decltype( std::declval< typename BuildPrinterImpl< Args... >::Result >() | std::declval< Arg >() );
};

template<>
class BuildPrinterImpl<>
{
public:
    using Result = decltype( std::declval< Printer<> >() );
};

template< typename ... Args >
using BuildPrinter = typename BuildPrinterImpl< Args... >::Result;

int main()
{
    using Printer1 = BuildPrinter<
                                   PrinterBuilder::SetToStdout< 100, 200 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 50 >
                                 >;
    Printer1::SomeHotFunction();

    using Printer2 = BuildPrinter<
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 10000 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 150 >
                                 >;
    Printer2::SomeHotFunction();
    
    using Printer3 = BuildPrinter<
                                   PrinterBuilder::SetV6< 160 >,
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 11234 >
                                 >;
    Printer3::SomeHotFunction();

    using Printer4 = BuildPrinter<
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 10000 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 260 >
                                 >;
    Printer4::SomeHotFunction();

    return 0;
}

https://godbolt.org/z/d67rv639b

Ewentualnie BuildPrinter można zgeneralizować żeby przyjmowało jakąkolwiek klasę, nie tylko Printer:

Kopiuj
template< typename C, typename ... Args >
class ClassParamsBuilderImpl {};

template< typename C, typename Arg, typename ... Args >
class ClassParamsBuilderImpl< C, Arg, Args... >
{
public:
    using Result = decltype( std::declval< typename ClassParamsBuilderImpl< C, Args... >::Result >() | std::declval< Arg >() );
};

template< typename C >
class ClassParamsBuilderImpl< C >
{
public:
    using Result = decltype( std::declval< C >() );
};

template< typename C, typename ... Args >
using ClassParamsBuilder = typename ClassParamsBuilderImpl< C, Args... >::Result;

int main()
{
    using Printer1 = ClassParamsBuilder< Printer<>,
                                   PrinterBuilder::SetToStdout< 100, 200 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 50 >
                                 >;
    Printer1::SomeHotFunction();

    using Printer2 = ClassParamsBuilder< Printer<>,
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 10000 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 150 >
                                 >;
    Printer2::SomeHotFunction();
    
    using Printer3 = ClassParamsBuilder< Printer<>,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 160 >,
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 11234 >
                                 >;
    Printer3::SomeHotFunction();

    using Printer4 = ClassParamsBuilder< Printer<>,
                                   PrinterBuilder::SetToFile< true, 10000 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 260 >
                                 >;
    Printer4::SomeHotFunction();

    return 0;
}

Oczywiście parametrami można sterować użyciem takiej liczby setterów jaką chcemy (i kolejność nie ma znaczenia):

Kopiuj
    using Printer1 = ClassParamsBuilder< Printer<>,
                                   PrinterBuilder::SetV1< PrinterOption::ToStdout >,
                                   PrinterBuilder::SetV4< false >,
                                   PrinterBuilder::SetV3< 11111 >,
                                   PrinterBuilder::SetV6< 50 >
                                 >;
    Printer1::SomeHotFunction();

Wyświetla:

Kopiuj
SomeHotFunction - PrinterOption::ToStdout, V2 = 200, V3 = 11111, V4 = 0, V5 = 400, V6 = 50

https://godbolt.org/z/q41vfrrEP

Działa na gcc, msvc, clang.


Asm/C/C++

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.