Atakowanie figur, Szachy C++

Atakowanie figur, Szachy C++
LO
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:1
0

Prosze o pomoc w napisaniu tego tego kodu, jestem na bardzo podstawowym poziomie c++.hetman.PNG
Szachownica po której porusząją się figury w szachach ma rozmiar 8 x 8 pol.
Zgodnie z regułami gry w szachy, każda figura może atakować figury i pionki przeciwnika zgodnie z regułami ruchu danej figury. Instrukcja poruszania się figur w szachach:
http://www.szachy.szczecin.pl[...]bjects-viewpage-pageid-2.html
Pion to nie figura
Przykład:
Zgodnie z regułami gry w szachy, hetman (królowa) może atakować figury ustawione na polach w kolumnie, wierszu oraz dwóch przekątnych przechodzących przez pole, w którym jest ustawiony. O tych polach mówimy, że są atakowane przez hetmana.
Na rysunku hetman stoi w polu ( 2,6) i atakuje (7+7+6+3) = 23 pola. Zostały one zamalowane kolorem szarym.

NAPISZ PROGRAM KTÓRY:
wczyta umiejscowienie danej figury, np 2 6 (kolumna wiersz)
wybierze jedną z 5 figur: król, hetman, wieża, skoczek, goniec
wypisze ilość atakowanych pólhetman.PNG

edytowany 1x, ostatnio: lowprogramer
AK
"jestem na bardzo podstawowym poziomie" - co najwięksego napisałeś?
LO
przykładowo wypisywanie ciagow losowych, zapisywanie ich w tablicach, wypisanie ciagu fibonacciego, bardzo podstawowe rzeczy typu roznice, maksymalne minimalne/ minimalne liczby liczby, ciezko mi łączyc te podstawowe umiejetnosci w jeden program, nie umiem roziwazywac problemow.
AK
Czyli jeden moduł i nie więcej niz 50-100 linii? Ciężko to widzę, szczerze mówiąc. Skąd nagły pomysł na zadanie 20x bardziej skomplikowane?
LO
to zadanie ze szkoly
P1
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:179
0

Witam.

Proszę poczytać o tzw "Rysowaniu". https://www.obliczeniowo.com.pl/924

Wrazie jakiś problemów to proszę pisać.

Życzę miłego dnia.

LO
Dziękuje za odpowiedz, lecz nie wiem jak moze mi to pomoc, poniewaz myslalem ze do obliczenia tego nie potrzebuje wizualnej oprawy, chodzi o sam wynik. Obrazek załaczony był z zadaniem.
Patryk27
@pestka12: w jakim celu program autora miałby cokolwiek rysować? przecież jest wprost napisane: napisz program który [...] wypisze
P1
@Patryk27: O boże faktycznie. Pisałem tego posta o 20 więc człowiek już zmęczony jest po dniu. :D
vpiotr
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
1

Zacznij od wiezy.
Zrob dla niej serie testow automatycznych.
Przejdz do kolejnej figury.
Jak bedziesz obslugiwal wszystkie zrob wczytywanie parametrow testu wg zadania.

Osobiscie wybralbym wspolrzedne typu a2, a nie (1,2) - latwiej sie tak analizuje.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.