Zapis .wav

T1
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
  • Postów:14
0

Witam mam problem przy zapisie sampli do pliku .wav.

Header wczytuje poprawnie.

Kopiuj
#include <stdint.h>
#include <stdio.h>
#include <string.h>

typedef uint32_t DWORD;
typedef uint16_t WORD;
typedef uint8_t BYTE;

#pragma pack(push, 1)
typedef struct
{
    BYTE chunk_id[4];
    DWORD chunk_size;
    BYTE format[4];
    BYTE subchunk1_id[4];
    DWORD subchunk1_size;
    WORD audio_format;
    WORD num_channels;
    DWORD sample_rate;
    DWORD byte_rate;
    WORD block_align;
    WORD bits_per_sample;
    BYTE sub_chunk2_id[4];
    DWORD sub_chunk2_size;
}header;
#pragma pack(pop)

Problem raczej jest przy zamianie tablicy char na inta, bo np jeżeli pobiore sampel i od razu go zapisze to drugi plik jest tworzony poprawnie.
W taki sposób:

Kopiuj
fread(sampel, size_of_sample, 1, fpt);
fwrite(sampel, size_of_sample, 1, fpt2);

Póki co ten program powinien pobierać jeden plik wave i tworzyć taki sam drugi, ale bede musiał zmieniać potem sample, dlatego zmieniam je na inta.
Dodatkowo teń dźwięk nie jest całkowicie zły. Występuje szum, ale te pliki są podobne.

Kopiuj
sammples = hpt->num_channels*hpt->sub_chunk2_size /hpt->block_align;   // Ilosc sampli, każdy kanał jest liczony oddzielnie czyli jako pojedynczy sampel

int size_of_sample = hpt->block_align / hpt->num_channels;  // Rozmiar pojedynczego sampla.

char* sampel = malloc(sizeof(char) * size_of_sample);   tablica do zapisania sampla 

int data; // wartosc sampla z tego co wiem ma byc to integer moze tu jest blad?

for (int i = 0; i < sammples; ++i)
	{
		fread(sampel, size_of_sample, 1, fpt);
		if (size_of_sample == 4)
		{
			data = sampel[0] | (sampel[1] << 8) | (sampel[2] << 16) | (sampel[3] << 24);
		}
		if (size_of_sample == 2)
		{
			data = sampel[0] | (sampel[1] << 8);
		}
		else
		{
			data = sampel[0];
		}

/* Ponizej zaczyna sie zamiana na inta*/
		if (size_of_sample == 4)
		{
			data = sampel[0] | (sampel[1] >> 8) | (sampel[2] >> 16) | (sampel[3] >> 24);
		}
		if (size_of_sample == 2)
		{
			sampel[0] = data;
			sampel[1] = data>>8;
		}
		else
		{
			sampel[0] = data;
		}
		fwrite(sampel, size_of_sample, 1, fpt2);
		




	}
edytowany 4x, ostatnio: tomek1413
ZK
tak z ciekawości, kod jest z WINAPI ? Na plikach dźwiękowych się nie znam ;)
T1
Nie, jest to czyste C. Poprawiłem teraz lekko kod.
ZK
a pytałem, bo zauważyłem znajome DWORD, WORD, BYTE - podobnie jak w WINAPI
PerlMonk
Dobre, własny typedef z DWORD 🤣
DO
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:4 miesiące
  • Postów:85
0

Żeby nie bawić się za bardzo takimi szczegółami to możesz użyć tej biblioteki: https://www.un4seen.com/. Ogólnie to pierwszy "if" po tym komentarzu :"/* Ponizej zaczyna sie zamiana na inta*/" wydaje mi się podejrzany, skoro chcesz zapisać dane, to czemu znowu ładujesz je do data?

T1
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
  • Postów:14
0

Niestety nie mogę używać bibliotek. Poprawię drugi komentarz bo powinno być: " / Ponizej zaczyna sie zamiana na tablice char/;"

06
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:2440
1

data = sampel[0] | (sampel[1] << 8) | (sampel[2] << 16) | (sampel[3] << 24);

Dlaczego tak, a nie po prostu:

Kopiuj
data = *((int*)sampel);

Analogicznie robisz dla 16-bitowych próbek.

data = sampel[0];

Próbki 8-bitowe nie są kodowanie w U2. Zero, jeśli dobrze pamiętam, to wartość 128.

edytowany 1x, ostatnio: _0x666_
kq
to UB jest
06
Chodzi Ci o typ int?
kq
Chodzi o type punning przez zmianę typu wskaźnika a potem odnoszenie się do niego. Do tego powinno się używać memcpy (lub unii w C ≥ 99)
06
memcpy do potencjalnych setek tysięcy próbek to nie najlepszy pomysł. IMO szukanie dziury w całym.
kq
UB to zawsze zły pomysł. Prędzej czy później trafisz na sytuację gdzie to się zemści. A wywołanie memcpy ma z reguły taką samą wydajność, bo kompilator je sobie zamienia na odpowiedni kod. Podstawowy cel to poinformowanie go, że nie może takiego zapisu usunąć.
06
No i co to w tym konkretnym przypadku zmienia? Owszem powinien użyć typu o sprecyzowanym rozmiarze int32_t, ale w jego kodzie jest wiele rzeczy, do których można się przyczepić. Nie w tym rzecz.
kq
To zmienia, że to jest UB i nie powinno się tego robić. Kompilator może stosować optymalizacje zakładające, że UB nigdy się nie zdarzy, w tym usuwać kod jako martwy. "na moim systemie, przy tej wersji kompilatora i takich flagach działa" to dość słaba odpowiedź, szczególnie jak jest dostępne poprawne rozwiazanie. Pomijam już nawet ewentualny dostęp do danych niezalignowanych zgodnie z wymogami architektury.
Azarien
próbki mogą być ze znakiem albo bez znaku, co będzie oznaczone w nagłówku wave'a, ale zwykle używa się ze znakiem.
T1
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
  • Postów:14
0

Dziękuję, teraz działa poprawnie. Z tego co rozumiem nie potrzebnie zmieniałem kolejność bajtów, kiedy wszystkie dane są little endian i wczytywały się poprawnie, a tu zacząłem zmieniać na big endian i prawdopodobnie stąd ten szum.

kq
Moderator C/C++
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:25 minut
  • Lokalizacja:Szczecin
1
Kopiuj
data = *((int*)sampel);

To jest UB. Jak chcesz żeby wszystko było lege artis, użyj memcpy()


Azarien
przecież tam jest punning między char* a int*, co jest chyba dozwolone?
kq
Nie, w drugą stronę jest dozwolone (wszystko do char*). W tę stronę może się rozjechać chociażby o alignment.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.