Hej,
z racji elearningu musze napisac program w C, a dokladniej napisać funkcję, która otrzymuje kartezjańskie (x,y) współrzędne punktu na płaszczyźnie a zwraca współrzędne tego punktu w układzie biegunowym (długość, kąt). Nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.
Czego oprócz wzorów Ci potrzeba?
W sumie to mniej wiecej mam pomysl jak to napsiac ale jak zmienic wartosci to dla mnie niepojęte.
No to właśnie te zalinkowane wzory Ci to mówią.
No to teraz jak to zrobic zeby po zmianie wartosci zwracalo mi to te obie wartosci do printf w main, skoro moge zwrocic tylko jedna z nich?
Można to podzielić na dwie funkcje: jedna obliczająca długość, a druga obliczająca kąt.
Botek napisał(a):
Można to podzielić na dwie funkcje: jedna obliczająca długość, a druga obliczająca kont.
w sumie racja, dzieki
Albo zwrócić std::pair
lub własnego structa, co jest lepszym rozwiązaniem.
Oblicz odległość punktu od początku ukladu współrzędnych, a następnie policz arcus funkcji trygonometrycznej i już.
Możesz zwrócić strukturę.
Odległość z pierwiastka i pitagorasa.
Doszedłem do tego momentu i średnio wiem w czym problem
Masz funkcję int biegunowy
← czyli funkcję zwracającą inta, a nie zwraca inta, tylko próbujesz (i jeszcze Ci to nie wyszło do końca, to będzie kolejna rzecz, jaką musisz poprawić) zwrócić structa.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.